זה היה לילה רווי באירועים. לברון ג'יימס התקרב עוד טיפה לשיא הנקודות של קארים עבדול-ג'אבר, לוקה דונצ'יץ' נפצע בניצחון דאלאס ויאניס אנדטוקומבו התפוצץ עם 54 נקודות ב-105:106 של מילווקי על הקליפרס. ועדיין, האקשן הגדול נרשם דווקא במשחק בין קליבלנד לממפיס, בעימות חריג ולא שגרתי על הפרקט בין דונובן מיצ'ל ודילון ברוקס.
הכל עבר בהתמודדות על מי מנוחות, עד אמצע הרבע השלישי. ברוקס, שחקנה של ממפיס, חדר לסל, נתקל במיצ'ל ולאחר מכן נראה שולח יד לאיזור החלציים של כוכב הקאבס. האחרון השליך את הכדור בזעם על ברוקס, השניים עברו לעימות פיזי שהגיע עד מכות ואגרופים. השופטים כמובן הרחיקו את השניים, אבל המהומה הגדולה הזו חיממה את המשחק, שהסתיים לבסוף ב-113:128 לקליבלנד.
3 צפייה בגלריה
מיצ'ל וברוקס
מיצ'ל וברוקס
מיצ'ל וברוקס במהומה שהחלה על הפרקט
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
מיצ'ל וברוקס
מיצ'ל וברוקס
קרב אגרופים על המגרש
(צילום: AFP)
גם לאחר האירוע, נראה רובין לופס לוקח מחשב נייד ומראה לשחקני הספסל של הקאבס את המהומה בהילוך חוזר. מיצ'ל, שרק הלילה נבחר למשחק האולסטאר, האשים בסיום את ברוקס בבלגן על הפרקט. "זה מי שהוא וראינו את זה המון פעמים בעבר", אמר. "לו ולי היו כבר קרבות בעבר. הוא עושה את זה לי ולשחקנים אחרים בליגה במשך המון שנים. כולנו ראינו את זה, זה לא חדש".
מיצ'ל שיגר פנייה לראשי ה-NBA: "צריכים לעשות עם זה משהו. זה לא רק איתי, זה קורה להרבה שחקנים אחרים איתו. בממפיס יש הרבה שחקנים שאוהבים טראש טוק. יש את ג'ה, את דזמונד ביין, את גא'רן ג'קסון ג'וניור. הם עושים איתך טראש טוק, וזה בסדר, הכל חלק מכדורסל וכולנו למדנו לשחק ככה. אבל כשאתה מתחיל לעשות את המהלכים הזולים האלה, זה לא אותו דבר. בגלל זה אני מתוסכל. הוא עושה דברים מלוכלכים. זה בולשיט".
רובין לופס דווקא מצא זמן להשתעשע לאחר המהומה
מאמן קליבלנד, ג'יי בי ביקרסטאף, המשיך באותו הקו: "צריך לאפשר לשחקנים להגן על עצמם מפני דברים כאלה. זה היה מהלך מלוכלך. אני חושב שזה מה שדונובן מיטשל עשה. אני גאה בחבר'ה שלנו, כי הם לא התחילו בזה, אבל הם הגנו על עצמם".
מהעבר השני, ברוקס סירב לדבר עם התקשורת על התקרית. ג'ה מוראנט, הכוכב הגדול של ממפיס, נשאל במסיבת העיתונאים לגבי השם הרע שיצא לגריזליס בכל הקשור להוגנות על המגרש. "ב-NBA שונאים אותנו כנראה", הפתיע. "אין לנו היסטוריה שלילית עם אף אחד. לצערי, בכל פעם אנחנו מקבלים בהכנעה את העונש".