תיעוד החיסול: שני אחים נורו למוות בנצרת

עלי וחאלד סעדי הגיעו לבית החולים האנגלי כשמצבם כבר אנוש • שניהם מזוהים עם ארגון הפשע של משפחת בכרי שמסוכסך עם ארגון הפשע של משפחת חרירי • קרב המשפחות גבה 14 קורבנות בשנה וחצי האחרונות • החקירה נמשכת • חשש מהמשך חיסול חשבונות • בעקבות הרצח: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יבקר בזירה עם כוחות המשטרה

משטרה (ארכיון), צילום: דוברות המשטרה

גל נקמות בדרך? שני אחים, עלי (28) וחאלד (31) סעדי מנצרת, נורו למוות הבוקר (שישי) בנצרת. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי ככל הנראה מדובר בסכסוך בין עבריינים. השניים הגיעו פצועים באורח אנוש לבית החולים האנגלי בעיר, שם נקבע מותם.

עם נשקים שלופים באמצע הרחוב: תיעוד הרצח הכפול בנצרת // קרדיט: מצלמות אבטחה

ככל הנראה, מדובר בפעולת חיסול חשבונות במסגרת שתי משפחות הפשע בכרי וחרירי, שמלחמותיהן פוקדות את העיר הצפונית לעיתים קרובות. רק לאחרונה נורו פיראס היב בן ה-30 ובנו הפעוט, במהלך רצח כפול בעיר שהתבצע כחלק מחיסול חשבונות דומה. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יגיע לעיר נצרת בעקבות הרצח הכפול, יפקוד את זירת הרצח ויקיים דיון עם מחוז צפון במשטרה.

האח הבכור. חאלד סעדי, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים
בילה ארבע שנים במאסר בעברו. עלי סעדי, צילום: השימוש נעשה בהתאם לסעיף 27א׳ לחוק זכויות יוצרים

נבדקת אפשרות: הרוצחים התחזו למשטרה

האח הצעיר, עלי, ישב בעברו בכלא תקופת מאסר של ארבע שנים. שניהם היו יעדים של המשטרה. ככל הנראה הרוצחים הגיעו לבית האחים, אימם פתחה את הדלת ואז הרוצחים איתרו את השניים וירו בהם במקום. נבדקת האפשרות שהרוצחים הציגו את עצמם כמשטרה על מנת שיפתחו להם את דלת הבית. 

עוד עולה כי המשטרה הגיעה לזירת האירוע רק לאחר שהשניים הגיעו כבר לבית החולים. התקבלה הודעה מבית החולים האנגלי בנצרת על שני פצועים מירי שהגיעו במצב אנוש ותוך כדי מאמצי הרופאים נקבע מותם. "בשלב זה ומבצעים פעולות חקירה לאיתור החשודים בירי והחקירה הועברה ללהב 433",  נמסר מהמשטרה.

בסכסוך משפחות הפשע בכרי וחרירי נרצחו כ-14 בני אדם, משני הצדדים, בשנה וחצי האחרונות. בעקבות הרצח הכפול בנצרת, יוזמות אברהם מעדכנת כי תשעה ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה, מהם שמונה אזרחים ושלושה קורבנות בני מתחת לשלושים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר