"חשש להטעיה צרכנית": אזהרה מהזמנת חופשה מחברת תיירות פופולרית

לפי הודעת המועצה הישראלית לצרכנות, "בשביל הזהב" דרשה מלקוחות תוספת תשלום על טיולים מאורגנים לחו"ל – למרות שכבר בוצע עליהם תשלום מלא • תגובת החברה: "בדברים אין כל שחר"

יפה - ועכשיו שוב רחוקה. איסלנד, צילום: Getty Images

המועצה הישראלית לצרכנות הזהירה היום (שלישי) את הציבור מהזמנת חופשת מחברת התיירות "בשביל הזהב", בעקבות תלונות שהתקבלו במועצה על כך שהחברה דרשה מלקוחות תוספת תשלום כדי להעביר להם כרטיסים לטיולים מאורגנים בחו"ל – למרות שכבר שילמו עליהם את מלוא הסכום.

• פתיתי שלג: ביקרנו באתרי הסקי המדוברים באירופה - וחזרנו מאושרים

• תודו שהתגעגעתם: היעד החדש והמבוקש שאל על תטוס אליו

• מקרה הזוי בנתב"ג: התינוק נשאר בטרמינל, ההורים הלכו לכיוון המטוס | צפו

לפי הודעת המועצה, "מהתלונות עולה חשש לכאורה להטעיה צרכנית ולהפרת חוק הגנת הצרכן. החברה מנצלת לכאורה את כוחה אל מול הצרכנים הוותיקים, כאשר לאחר שרכשו את שירותיה  לטיולים מאורגנים (ביניהם שיט נהרות, שייט לאיסלנד ועוד) ושילמו את מלוא הסכום שדרשה החברה, נדרשו  לשלם 'תוספת דלק' או 'היטל דלק' זמן קצר לפני היציאה לטיול, כאשר תוספת התשלום עמדה כתנאי שבלעדיו לא יכלו הצרכנים לצאת לטיול (שכן הכרטיסים הוחזקו בידי החברה)".

"בנוסף, תקנון החברה מתיר לה לכאורה לגבות את התוספת. התנהלות זו מהווה עבירה על חובת הצגת המחיר הכולל, תוך שימוש במצג שווא לפיו התשלום עבור היטל הדלק הוא מכוח הוראה שלטונית", נכתב בהודעה. "לאור העובדה כי מדובר בהטעיה חמורה המופנית כלפי בני הגיל השלישי, תוך ניצול חולשתם וניצול העובדה כי מועד הטיול שהזמינו קרוב והסבירות לבטל את השתתפות בו נמוכה, ומנגד סירוב החברה להשיב לציבור הצרכנים את היטלי הדלק שנגבו מהם, מפרסמת המועצה אזהרה חמורה לציבור הצרכנים שלא לבצע הזמנות לטיולים בחברה זו, עד שלא תשנה דרכיה".

היעד המובטח. איסלנד, צילום: Getty Images

מ"שביל הזהב" נמסר: "נדהמנו לקרוא את הודעת המועצה לצרכנות בה נכתבו דברים שאין בהם כל שחר. לא מדובר בהטעיה כלל, וזאת משום שעליית המחיר שוקפה במלואה בחוזה ללקוח עוד בטרם סגירת העסקה, וכי כל לקוח יכול לבטל את הטיול טרם היציאה. מעבר לכך, מדובר במקרה בודד ונקודתי שאירע לפני כשנה ובשיא משבר הקורונה והמלחמה באוקראינה, בעקבות העלייה המשמעותית של מחירי הדלק בעולם".

עוד מסרו מהחברה: "חברת ישראייר דרשה מחיר נוסף על הטיסה, וכפועל יוצא נדרשנו לעדכן את מחיר הטיול, דבר ששוקף באופן ברור ללקוחות עוד טרם סגירת העסקה, וכלול גם בהסכם שנחתם. חשוב לציין כי תוספת המחיר עוברת ישירות לחברת התעופה, ולא נשארת כרווח עבורנו. חברת 'בשביל הזהב' הינה חברה ותיקה המארגנת עשרות טיולים ברחבי העולם לכלל הציבור מדי שנה, ורואה לנגד עיניה תמיד את טובת הלקוח. ולכן החלטנו מלפנים משורת הדין לקחת על עצמנו העלאה עתידית של מחירי הדלק".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר