בשיתוף בנק הפועלים
הכירו את העסק
(צילום: אסף מגל, עריכה: עמית ברקוביץ, בימוי: יעל לינזן)

ג'אמפ אין, תעודת זהות

תחום פעילות: השמה
היזמת: מיה שהם
שנת הקמה: 2018
מספר עובדים: 17
אתר אינטרנט: לחצו כאן

פסיפס ישראלי

את מיה שהם (34) הטריף לראות מחפשי עבודה מוכשרים שלא מקבלים הזדמנות לריאיון בגלל הרקע ממנו הגיעו. אחרי ניסיון של עשור בעולמות שירותי האנוש, האג'נדה החברתית החזקה הניעה אותה להקים בשנת 2018 את 'ג'אמפ אין' – עסק חברתי שמסייע לטאלנטים מקבוצות מעוטות הזדמנות למקסם את פוטנציאל המימוש העצמי וההשתכרות שלהם בשוק העבודה המתפתח – וכך לייצר שוק עבודה מקומי חזק.
שהם מגיעה מעולמות ה-HR, היא בעלת תואר שני במנהל עסקים בהתמחות בעסקים חברתיים, תואר ראשון בפסיכולוגיה ותעודת מנחת קבוצות. "עבדתי במגוון תפקידים בתחום משאבי האנוש כמו גיוס והכשרת עובדים, ייעוץ קריירה, השמה, פיתוח תכניות קריירה ועוד. לאורך הדרך עבדתי במגזר הפרטי לצד מגזר שלישי, פגשתי מחפשי עבודה ומעסיקים וראיתי שיש אנשים מדהימים, שידעתי שיש להם את כל הנתונים והיכולות, אבל הסיכוי שלהם למצוא עבודה נמוך".
הקמת חברה שתספק פתרון לאותם האנשים הייתה הצעד הבא: "זה משהו שהרגשתי שאני חייבת לעשות", אומרת מיה, "זה היה חזק ממני. גם כשכירה תמיד הייתי יוזמת דברים. מתעצבנת, רוצה בדרך שלי. ועושה".

העסק שלנו

'ג'אמפ אין' מגייסת מחפשי עבודה מוכשרים, יצירתיים, עם מוטיבציה גבוהה מכל קשת החברה הישראלית ומסייעת להם להשתלב במגוון תחומי הדיגיטל. "אנחנו מגייסים לפי פרופיל שאנחנו יודעים שמחפשים בשוק, לאחר תהליך מיון קפדני המתמודדים עוברים אצלנו הכשרה מקצועית שבה אנחנו מתמקדים במיומנויות שדרושות לתפקיד ולא רק בפן המקצועי של התפקיד, מתוך הבנה שהעובד נדרש ללמוד לבד ולהתעדכן כל הזמן. לצד זה, אנחנו מעבירים סדנאות קריירה וייעוץ אישי כדי להעלות את הסיכוי של המתמודדים לעבור את תהליך הסינון וראיונות העבודה".
"יש לנו מחלקת השמה לחברות שעוסקות בעיקר בשיווק דיגיטלי כשיתרון שלנו הוא בהשמה מדויקת ומותאמת יותר לעובדים והמעסיקים ובמקביל גם סוכנות דיגיטל עצמאית שנותנת שירותים לעסקים שונים. חלק מהאנשים שעוברים את ההכשרה אנחנו מגייסים אלינו".
המודל העסקי של ג'אמפ אין הוא קבלת עמלה ממעסיקים, אשר מסבסדת את רוב עלות התכנית למשתתף. החברה פועלת בשותפות עם רשות החדשנות, זרוע העבודה וגופים חברתיים שונים.

סופר - סטאר

"עזרנו לבחור שעלה לארץ מסיביר עם סיפור חיים מורכב מאוד. את המבחנים שלנו הוא עבר בצורה מטורפת. יושב מולך בן אדם, שהוא סופר סטאר, עם קורות חיים שלא יעברו את הסינון של אף חברה", משתפת שהם בסיפור הצלחה מתחילת דרכם.
"היום אותו בחור הוא שותף עסקי שלנו. הוא היה אחד מהראשונים שהשתלבו בעבודה, התקדם מאוד מהר ובסוף הקים חברה משלו. זאת מהות העשייה שלנו. לזהות את פוטנציאל ההעסקה ולעבור עם אותם האנשים תהליך. שיבינו שיש להם מה לתרום לשוק העבודה".
"הדיגיטל נמצא בצמיחה והביקוש גבוה", מסבירה, "אין עסק שיכול להיות מחוץ לדיגיטל. אם לפני ארבע שנים היה ביקוש לקמפיינרים, היום כל עסק בישראל רוצה מנהל דיגיטל".

האתגרים שלנו

הצמיחה המשמעותית של החברה מביאה איתה גם אתגרים. "הכפלנו את הצוות שלנו בשנים האחרונות ונושא ניהול הצמיחה מאתגר עבורנו. אין לי משקיע בחברה, ולכן אשמח לכלים כיצד לנהל את הצמיחה בצורה נכונה ואפקטיבית מבלי לייצר מתיחה גדולה", משתפת שהם.
בנוסף משתפת שהם שכעסק חברתי הם נדרשים לייצר פתרונות עסקיים יצירתיים. "המטרה שלנו היא לעזור לאנשים ואנחנו מסבסדים להם את מחירי הקורסים. לכן, אנחנו צריכים לשמור על שורת רווח של אימפקט ויש קהל יעד משמעותי שאני לא יכולה לעלות לו מחירים. זה האתגר המרכזי שלנו כעסק חברתי ואנחנו פועלים לשותפויות וצירוף מעסיקים חדשים".

העסק בעתיד

"הצעד הבא הוא להקים את חברת ההשמה המגוונת הראשונה בישראל", מסבירה שהם ומוסיפה: "אנחנו עובדים כרגע על מודל שהבנו שעובד מעולה ועברו אצלנו למעלה מ-700 מחפשי עבודה. הרעיון להמשך הוא לחבר בין כל מגוון הגופים החברתיים שעוסקים בתחום, עסקים ועמותות ויש קרוב ל-6,000 ארגונים כאלה בישראל שמתעסקים עם חצי מיליון אנשים בשנה. אנחנו רוצים לייצר 'מארקט-פלייס' אחד לכולם, לייצר סטנדרטיזציה ולהקים פלטפורמת גיוס ענקית".
החזון: הגדלת האימפקט. "בכל רגע נתון יש לנו 130 מחפשי עבודה ואם יהיו לנו מעל 1000 הסיכוי לסגור השמה יהיה יותר גבוה. זה עניין של מספרים. כשכולם יהיו תחת מטריה אחת, נוכל גם למדוד את הנתונים וכך ללמוד ולהתפתח".
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 08:42, 31.01.23