בשיתוף הטוטו
(הפקה: אינטרוויזיה)
שם: שוהם קויטינגר
גיל: 17
מקום מגורים: באר שבע
ענף: זריקת דיסקוס
איך הגעתי לספורט הזה: "אבא שלי מאמן, אז כל החיים אני זוכר את עצמי באצטדיון", משתף שוהם, "לאט לאט התקדמתי למי שאני היום והתפתחתי להיות לאלוף ישראל. מושך אותי התחרותיות, לשבור בכל פעם שיא חדש. ההרגשה שאני מצליח ואני יכול להגיע רחוק בזכות עצמי".
שוהם מוסיף ואומר ש"כדי להיות זורק דיסקוס טוב צריך קודם כול כוח, צריך קואורדינציה, צריך להיות מהיר. הענף הזה יותר מסובך מענפים אחרים כי בעצם אני תלוי בהמון המון גורמים. למשל, האם המשטח מחליק או לא, האם יש לחות באוויר, האם יש רוח חזקה, והאם הדיסקוס בכלל משתחרר לי טוב או לא מהיד".
דיסקוס הוא ענף לא כל כך מוכר בישראל. "זה קצת משפיע עליי, כי לדוגמה אני לוקח תארים והישגים, ובשביל לספר את זה לאנשים אז לא כזה הם יודעים "דיסקוס, מה?" "צלחת מעופפת כאילו?" אבל בסדר, אני מקווה שלאט לאט זה יהיה יותר מוכר בישראל".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 שוהם קויטיגר
טופ טאלנט 2 שוהם קויטיגר
טופ טאלנט 2 שוהם קויטיגר
(צילום: חיים הורנשטיין)
הישגים בולטים: אלוף ישראל לנערים U18 בזריקת דיסקוס 1.5 ק"ג לשנת 2022 ואלוף משחקי המכביה לנוער לאותה השנה.
כמה אני מתאמן: "אני מתאמן שלוש פעמים בשבוע בזריקת דיסקוס, שני אימוני כוח ועוד שני אימוני אתלטיקה שכוללים מהירות מתפרצת, קפיצה מעל משוכות. הספורט נמצא אצלי במקום הראשון ואני חושב שזה שאבא שלי הוא המאמן שלי זה מאוד תורם לי וגורם לי להתפתח".
"אני גר בבאר שבע, ומאילת עד ראשון לציון אין בכלל אצטדיון שמותאם לזריקת דיסקוס", הוא מסביר, "והרבה פעמים קורה לי שאני בא לאימון ויש כאן קבוצות כדורגל שמתאמנות, ואני צריך איכשהו לפלס את דרכי, להתאמן שם".
מה החלום: המטרה הקרובה של שוהם היא אליפות אירופה עד גיל 20 שתתקיים בקיץ הקרוב. "וגם להיות אלוף ישראל וספורטאי מצטיין בצבא", הוא מוסיף ומסביר: "אני מתקדם צעד, צעד ולא מסתכל מעכשיו על האולימפיאדה. הספורט לימד אותי בעצם שאסור לוותר ואתה רק צריך להאמין בעצמך, לא לחשוב על שום דבר אחר. לעשות את מה שאני יכול, את הכי טוב שאני יכול, ולייצג את ישראל בכבוד".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 שוהם קויטיגר
טופ טאלנט 2 שוהם קויטיגר
טופ טאלנט 2 שוהם קויטיגר
(צילום: חיים הורנשטיין)
דבר המומחים: "יחסים בין מאמן לספורטאי הם יחסים מורכבים ממילא", מסבירה השייטת האולימפית ורד בוסקילה, "על אחת כמה וכמה כשמדובר בכך שהמאמן הוא אבא שלך. ואנחנו רואים ששוהם לוקח את זה למקום מאוד חיובי שדוחף אותו קדימה".
"שוהם תיעל את עצמו לעבודה בענף שהוא יכול להגיע בו להישגים. ומאחר שהוא מודע לכל מה שצריך כדי להגיע להצלחה, הוא בחור שיכול להצליח", אומר מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון.
"הרצון שלו, ההתמדה שלו ואיך שהוא אוהב את המקצוע הזה – יכולים להביא אותו רחוק", מסכם הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך.
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו