אוהדים עוברים משער 8 לשער 11 בדרבי התל אביבי
(צילום: פרטי)
מהר מאוד גילינו שאמצעי ההגנה לא עמד בתקן. הרשתות שנפרסו מאחורי השערים בבלומפילד לא הצליחו לספק כיסוי הולם, לא מול האמצעים שעמדו מולן. בדיוק אותו דבר, חשבו כולם, אמור היה לקרות להפועל ת"א. גם אם קווי ההגנה ינסו לעמוד איתן, גם אם יביאו משהו חדש, הכוח מהצד השני גדול יותר. אז הרשת קרסה, אבל לא זו של השער. ההגנה של הפועל ת"א התגלתה כיעילה הרבה יותר מכל חוצץ אחר. האמת, לא רק ההגנה שלה.
אחרי למעלה מחמש וחצי שנים, 301 משחקים ברציפות בכל המסגרות, סיימה מכבי ת"א משחק בלי בעיטה למסגרת. האמת, היא גם הייתה קרובה לספוג – אלכסנדר בולייביץ' לבדו היה יכול להבקיע שלושער בהתקפה אחת, ובשלוש הנגיעות הראשונות שלו בכדור בקבוצה. ברור שחלק גדול מאיך שנראה המשחק הוא הקושי של מכבי בהכנסת כדור טובה לשחקני ההתקפה, בניגוד גמור לניצחון שלה על מכבי חיפה חמישה ימים קודם, אבל הפועל עמדה מצוין, כקבוצה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים אחרי התיקו מול הפועל תל אביב
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים אחרי התיקו מול הפועל תל אביב
אחרי למעלה מחמש וחצי שנים, סיימה מכבי ת"א משחק בלי בעיטה למסגרת
(צילום: עוז מועלם)

בסרט הזה לא היינו

0:0 אחרי מחצית אחת בדרבי, כבר ראינו את הסרט הזה, אנחנו יודעים מה יקרה, נכון? שני הדרבים בפלייאוף של העונה שעברה היו כאלה, בלי שערים ב-45 הדקות הראשונות. במשחק הקודם בין התל-אביביות העונה קרה בדיוק אותו דבר. כל המשחקים האלה הסתיימו בניצחון צהוב ובהפרש שערים כולל 0:10. לא הפעם. הבלמים של הפועל לא איבדו את הראש.
אור ישראלוב היה אולי הבולט מבין השלושה והציג את אחד המשחקים הטובים ביותר שלו כשחקן בוגרים. דן איינבינדר היה במשחק מצוין, זז ללא הפסקה, אחורה וקדימה, גם הכניס את לרחבה את המסירה המסוכנת ביותר. ובאופן שיכול להישמע מוזר במשחק שמסתיים ללא שערים, השחקן הכי טוב על המגרש היה דווקא חלוץ, אלן אוז'בולט. הנגיעות החכמות של הסלובני בכדור מנעו ממכבי להפעיל לחץ על השער של אמיליוס זובאס. הוא גם הצליח להוציא את הקבוצה שלו להתקפות במסירות לא פשוטות ששחררו שחקן יריב בעמדה נוחה עם הכדור.
3 צפייה בגלריה
ישראלוב שומר על יובאנוביץ'
ישראלוב שומר על יובאנוביץ'
ישראלוב שומר על יובאנוביץ'. היה הבולט בהגנה של הפועל
(צילום: עוז מועלם)
ואז הגיעה הדקה ה-75. בדרבי הקודם שאירחה הפועל סטיפה פריצה כבש את הראשון בדקה הזו. בדרבי הבא, הראשון של העונה הנוכחית, אוסקר גלוך כבש את הראשון בדקה הזאת. בשני המקרים הפועל ספגה אחר כך עוד. הפעם שחר פיבן איבד כדור בדקה הזו, ואנריק סאבוריט קיבל אדום. השתנו סדרי עולם.
טוב, לא ממש השתנו, לא בתמונה הרחבה. הפועל לא הצליחה לנצח למרות היתרון המספרי, רצף האין-ניצחונות בדרבי עדיין נמשך, אבל מי שלפני שבוע ומשהו הייתה הקבוצה שספגה הכי הרבה שערים בליגה סוגרת משחק שני ברציפות עם שער נקי. גם בלי להבקיע בשני המשחקים האלה, אבל דבר-דבר, בעונה הזו של הפועל אי אפשר לקבל שיפור כה גדול במקום.
3 צפייה בגלריה
אנריק סאבוריט מכשיל את קייס גאנם
אנריק סאבוריט מכשיל את קייס גאנם
השתנו סדרי עולם. סאבוריט מכשיל את גאנם
(צילום: עוז מועלם)
הפועל גם הצליחה למנוע מהיריבה שלה להמשיך את המומנטום, שהיה נראה שיכול לסחוב אותה גבוה, ולצמצם את הפער מהמקום הראשון. מכבי חיפה סיימה מוקדם יותר אתמול באותה תוצאה מאופסת, מול בני ריינה. זו פעם ראשונה זה כמעט ארבע שנים שחיפה לא כובשת בשני משחקי ליגה רצופים, נתון שהוא מראה ישירה ליכולת שלה. אלה לא סתם תוצאות. מכבי חיפה, בכל מקרה, עדיין מצליחה לשמור איכשהו על טווח ביטחון.
אלא אם תבוא באר-שבע ותעשה את שלה. מכבי חיפה, כאמור, לא נראית אחרת לגמרי מהקבוצה ששיחקה באירופה בקיץ ובסתיו. התוצאות של מכבי ת"א ללא גלוך הרבה פחות טובות מאשר יחד איתו, דבר שאמור להבהיר לראשי הקבוצה שיש לה צורך דחוף בשחקן כזה, שיודע לחלק מסירה טובה קדימה. אז באר-שבע יכולה להיות אופטימית, היא המנצחת הגדולה של אתמול, למרות שתשחק רק היום, מול הפועל חיפה. עם שני ניצחונות במשחקים החסרים, יכול המחזור הזה להשיב את המאבק המשולש.