אוסקר גלוך ממריא לזלצבורג
(צילום: בראל אפרים)
יממה בלבד אחרי שחתם אצלה, אוסקר גלוך ערך הערב (שבת) הופעת בכורה לא רשמית ברד בול זלצבורג, שפגשה את סלובן ברטיסלבה למשחק ידידות וניצחה אותה 0:1. היהלום שעבר ממכבי תל אביב תמורת 7 מיליון יורו החל את המשחק (שנערך במתכונת של שתי מחציות בנות 60 דקות) על הספסל, ונכנס בדקה ה-90 - לשליש האחרון של המשחק.
אוסקר גלוך ועסקת המיליונים - כתבות נוספות
הכישרון הישראלי בן ה-18 עזב את מכבי ת"א לטובת אלופת אוסטריה שהפעילה את סעיף השיחרור שלו, שעמד על שבעה מיליון אירו. מדובר באחת העסקאות הכי גדולות שעסקה מכבי ת"א בכל הזמנים, שנייה רק למכירתו של ערן זהבי לגוואנגז'ו הסינית ב-2016 תמורת 7.2 מיליון אירו. גלוך הספיק גם לערוך אימון בקבוצתו החדשה.
1 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך באימון הבכורה ברד בול זלצבורג
אוסקר גלוך באימון הבכורה ברד בול זלצבורג
אוסקר גלוך באימון הבכורה ברד בול זלצבורג
(צילום: רד בול זלצבורג)
לפי החוזה של גלוך במכבי ת"א, שנחתם רק לפני מספר חודשים וכלל מענק של מיליון שקל, הוא אמור לקבל עשרה אחוזים מדמי ההעברה, כלומר 700 אלף אירו. שכר הבסיס של גלוך בזלצבורג יעמוד על כ-600 אלף אירו, לעומת שכר חייל שעומד כיום על 5,300 שקל בחודש. יחד עם הבונוסים השונים יוכל גלוך להגיע לשכר של מיליון אירו בעונה. הקבוצה האוסטרית נמצאת בימים אלה במחנה אימונים בספרד לקראת החזרה מפגרת החורף בשבוע הבא (3 בפברואר) אז תשחק מול שטרום גראץ ברבע גמר הגביע האוסטרי.
לאחר החתימה אמר גלוך: "שיחקתי במכבי ת"א כל החיים שלי אז אני בהחלט מתרגש לשחק במקום אחר בפעם הראשונה. דיברתי עם מונס דאבור לקראת המעבר ושמעתי רק דברים טובים על המועדון. אני כבר מחכה להתחיל בקבוצתי החדשה, לפגוש את האוהדים וכבר לא יכול לחכות כדי להתאמן לראשונה עם החברים החדשים שלי לקבוצה".
המנהל המקצועי של זלצבורג כריסטוף פרונד: "אנו שמחים שאוסקר בחר בנו למרות שהיו לו מספר הצעות נוספות ברמה גבוהה, ושהוא רוצה לעשות את הצעדים הבאים ולהתפתח כאן בזלצבורג. הוא שחקן טוב מאור ולמרות גילו הצעיר, כבר לוקח על עצמו הרבה אחריות על המגרש. כעת בגיל 18, הוא נכנס לראשונה לסביבה אחרת לגמרי. שוחחנו איתו רבות על הדרך שלנו לשחק כדורגל, ואוסקר יקבל את הזמן הדרוש במהלך החודשים הקרובים כדי להסתגל לסביבה החדשה ולכדורגל של רד בול זלצבורג".