יום שלישי, 28.05.2024 שעה 21:25
איציק אהרונוביץ

מכבי חיפה יכולה להפסיק לחלום על אליפות

איציק אהרונוביץ בטור אישי ל-ONE: בדרך שהקבוצה משחקת, הירוקים לא יכולים להגיע לשום מקום וצריכים לעשות חשבון נפש. בכר חייב לשנות מסלול מחדש

לאורך כל הדרך אני טוען שהירוקים מהכרמל, האלופים בשנתיים האחרונות, לא יכולים להגיע לשום מקום ושיפסיקו לחלום על אליפות. בדרך שהקבוצה משחקת, היא לא יכולה להגיע לשום מקום. כל האוויר יצא מהבלון.

מכבי חיפה הגיעה להישגים העונה, עם העפלה לליגת האלופות ומשחקים טובים מלפני פגרת המונדיאל, אבל המונדיאל הזה פגע בה ביותר מכל קבוצה בליגת העל. החזרה מהפגרה הארוכה גרמה להם להיראות במשך תקופה ארוכה כמו קבוצה אנמית, על סף הפתטית, זאת למרות הניצחונות שבאו אחד אחרי השני בלי יכולת ובלי כלום ממה שהיה בסיבוב הראשון בליגה, במוקדמות ליגת האלופות ובשלב הבתים.

אז מה קרה למכבי חיפה, שנראית כזאת גרועה ושפופה? לדעתי, השחקנים שבעים, כוכבים, פרות קדושות שברק בכר לא מעז לגעת בהם ונותן להם לשחק משחק אחרי משחק. כל זאת כשיש לו על הספסל מחליפים שמתאימים היום יותר מתמיד לשחק ב-11 הראשונים. אפשר לקחת לדוגמה את מאוויס צ’יבוטה, שניחן במהירות על הקו, יש לו אחד על אחד נהדר והוא מחפש כל הזמן להכניס כדורים מסוכנים.

מאוויס צ'יבוטה מאוכזב (עמרי שטיין)מאוויס צ'יבוטה מאוכזב (עמרי שטיין)

במקום זאת בכר מחליט לתת לעומר אצילי, הכוכב הגדול, לשחק בכל משחק. הוא כבד, לא בכושר משחק, לא מסוגל לעבור שחקן, רוצה רק את הכדור לרגל וכששחקן יריב שם לו את הגוף, הוא נופל. הגיע הזמן להשאיר את אצילי על הספסל. מול מכבי ת”א הוא היה חושך מצרים וגם היום היה נראה אבוד. לא יזיק לתת לו לנוח משחק או שניים. אם ברק בכר לא ינסה משהו חדש, הוא יאבד את האליפות.

עומר אצילי (עמרי שטיין)עומר אצילי (עמרי שטיין)

הפער ממכבי תל אביב והפועל באר שבע יצטמצם השבוע הזה וממשחק למשחק הוא יצטמצם יותר ויותר. קבוצה כמו מכבי חיפה הגיעה למצב אחד ב-105 דקות. יש דבר כזה? במחצית הראשונה הקבוצה לכאורה משחקת מרגל לרגל כשבני ריינה השאירה לה את מרכז השדה ומכבי חיפה ניסתה לייצר דברים, עד שהם הגיעו ליער של עצים סגולים בתוך הרחבה, שלקחו כל כדור. למכבי חיפה לא היה סיכוי להגיע לחצי מצב. 

במחצית השנייה ריינה הגיעו לשני מצבים והם היו יכולים לעשות שערים. קבוצה במקום האחרון בליגה הגיעה לשער של חיפה תוך שמונה או תשע מסירות, בלי שאף שחקן ירוק מצליח לגעת בכדור ובסופו של דבר ג’וש כהן הדף את המצבים לקרן. כשקבוצה מקבלת הזדמנויות לעשות מעברים פעמיים רצוף, זה נראה שהשחקנים מבולבלים ולא יודעים איך להתמודד עם זה בהגנה, כמו דין דוד לדוגמה. זה נראה כמו לעג לרש.

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה מאוכזבים (עמרי שטיין)

ריינה, בראשותם של מאמנם שרון מימר, הגיעה לפה עם אג’נדה נהדרת של שבעה או שמונה שחקנים על קו ה-16. שלושה בלמים היו מוכנים לכל כדור גובה ולמכבי חיפה אין משחק אווירי ללא פרנזי פיירו. הם לוקחים כל כדור על הקרקע באוויר בקלי קלות ולא נותנת לחיפה להגיע חצי מצב.

שרון מימר הצליח בגדול. מחמאות גדולות עבורו ועבור קבוצתו שהצליחו להוציא נקודה בבית של האלופה ושל קבוצה ששואפת להגיע לאליפות שלישית. הירוקים צריכים לעשות חשבון נפש גדול, כי אם הם לא יביאו שחקן התקפה שובר שוויון וברק בכר לא יפקח את עיניו ויחשב מסלול מחדש, מכבי חיפה לא תיקח אליפות.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים