יום שבת, 08.06.2024 שעה 22:14
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

"הפסדנו את המשחק לאולימפיאקוס ברבע השני"

תחושת פספוס במכבי ת"א אחרי ההפסד 95:89 ליוונים בהיכל השלום והאחווה: "התפרקנו ברבע השני, איבוד ריכוז טוטאלי", תהיות לגבי אי רישומו של זיו

|
בונזי קולסון מול שחקני אולימפיאקוס  (באדיבות אולימפיאקוס)
בונזי קולסון מול שחקני אולימפיאקוס (באדיבות אולימפיאקוס)

"הפסדנו את המשחק ברבע השני" אמרו במכבי תל אביב לאחר ההפסד 95:89 אמש (שישי) לאולימפיאקוס במסגרת המחזור ה-21 של היורוליג. עודד קטש כזכור חסר מול היוונים את לורנזו בראון, מה שיצר קושי גדול מאוד עבור הצהובים כחולים, אך יחד עם זאת על אף החיסרון של הרכז התחושות בסביבת הקבוצה היו שדווקא אתמול בהיכל השלום והאחווה אולימפיאקוס נראתה פגיעה וכיריבה שאפשר אולי היה לנצחה, מה שהותיר את אנשי המועדון עם תחושות של כעס ותסכול.

הרבע השני כפי שאמרו במכבי ת”א היה זה שעשה את ההבדל הכי גדול. יחד עם זאת, אחת התהיות שהיו לאנשי הקבוצה הייתה בעניינו של יפתח זיו. “חלק טוענים שהיה צורך לרשום את זיו, גם בגלל ההיעדרות של לורנזו בראון וגם בגלל הכושר של יפתח" אמרו במועדון. יתרה מכך, בייחוד לאור הנסיבות של ווייד בולדווין שבעצמו התקשה להיכנס למשחק היה צורך ברכז נוסף שלמעשה כרגע הוא גם הרכז היחיד הכשיר של קטש. הפתיחה הייתה של מכבי תל אביב, שם הבהירו: “בסופו של דבר פתחנו את המשחק טוב מאוד, הכנסנו את אולימפיאקוס להלם".

בונזי קולסון מול שחקני אולימפיאקוס (באדיבות אולימפיאקוס)בונזי קולסון מול שחקני אולימפיאקוס (באדיבות אולימפיאקוס)

הפתיחה הנהדרת כאמור הביאה ליתרון דו ספרתי ובמועדון הצביעו על הבעיה ששוב חזרה על עצמה: "חטפנו שוב פעם יותר מדי נקודות ברבע הראשון ונתנו להם לחזור מהר מדי, התפרקנו ברבע השני, איבוד ריכוז טוטאלי, וכשמתחילים לרדוף נגד קבוצה ביתית זה קשה". האדומים לבנים מפיראוס קלעו יותר מ-20 נקודות בשלושה מתוך ארבעת הרבעים, למעשה הרבע הכי "חלש" שלהם היה השלישי וגם בו הם עדיין הגיעו ל-20 נקודות. "לא הגענו כמו שצריך בעיקר בהגנה, קשה לחזור ולהפוך את המשחק ונגד קבוצה כמו אולימפיאקוס שמובילה את היורוליג אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את זה". סיכמו במועדון את המשחק בו קבוצתו של קטש ניצחה את המחצית השנייה אך הפסידה בסיום. התחושות היו שהיה אפשר לעשות יותר.

במכבי תל אביב ניסו להסביר מה אפשר היה לעשות אחרת: "היינו צריכים יותר שחקנים בתוך ההתקפה ולא היה לנו את זה, אולי היה צריך לתת יותר מנוחה לווייד בולדווין בהתחלה”. בנוסף, היו גם תהיות נוספות באשר לדארן היליארד שלא שיחק ולו שניה אחת במחצית הראשונה ועלה לפרקט ברבע השלישי לדקות בודדות שגם בהן קיבל את קוסטאס פאפאניקולאו לו יש יתרון סייז. הנושא של היליארד וזיו חוזר על עצמו אך בנוסף לשניים, ישנן החלטות נוספות שהיו יכולות לעשות את ההבדל מבחינתה של מכבי תל אביב כמו להוריד את ג'רל מרטין לספסל לאחר שביצע את העבירה הרביעית שלו ואולי כך להרוויח אותו גם לדקות הסיום, וכמובן שישנו את רומן סורקין ששלט ללא עוררין ברבע השלישי וברבע הרביעי הוחלף דווקא כאשר הצהובים כחולים הגיעו לכדי מרחק נגיעה מאולימפיאקוס.  

ג'וש ניבו מטביע (באדיבות אולימפיאקוס)ג'וש ניבו מטביע (באדיבות אולימפיאקוס)

הצהובים כחולים שבו ארצה הבוקר כאשר חומרת פציעתו של אוסטין הולינס תתברר בהמשך. הולינס ניסה להטביע אך כזכור נחת לא טוב לאחר מכן על הפרקט ולא חזר לשחק. בתוך כך, קבוצתו של קטש תפגוש כבר מחר את עירוני קריית אתא וביום שני תמריא לשבוע כפול במסגרת היורוליג שיהיה בסימן ספרדי כאשר ביום שלישי תפגוש את ברצלונה ובחמישי את ולנסיה. במועדון בטוחים באשר לצמד משחקי החוץ "צריך לנצח משחק אחד מהשניים הבאים כדי להישאר במצב טוב".

רומן סורקין התייחס בפתח דבריו לפיגוע הנורא בבית הכנסת בירושלים: "לפני שאדבר על המשחק אני רוצה למסור שהלב שלנו עם משפחות ההרוגים והפצועים בפיגוע הנורא בירושלים. אנחנו רוצים למסור להם שיהיו חזקים ואנחנו איתם והכל מתגמד לעומת זה”.

על המשחק עצמו אמר סורקין: "היינו שם כן, יכולנו לנצח. הם מקום ראשון ביורוליג, קבוצה איכותית מאוד, היה חסר לנו עוד קצת. יש לנו השבוע קודם כל את קריית אתא ואז שבוע כפול שבוע הבא ביורוליג, הפנים קדימה, אנחנו צריכים לנצח קודם לנצח את קריית אתא ואז לבוא לשבוע הכפול ולהשיג את הניצחונות ולהמשיך לטפס לאן שאנחנו רוצים לטפס העונה הזו ביורוליג. מבחינתי, עשיתי את הפעולות הנכונות. אני חושב שכקבוצה יותר חשוב שנשארנו במשחק למרות הפיגור והאווירה והוכחנו שאנחנו מסוגלים לחזור. אנחנו צריכים לבוא משחק הבא ולנצח אותו גם אם זה בחוץ והראינו שאנחנו נלחמנו פה יפה מאוד, רק צריכים לבוא ולנצח".

ג'ון דיברתולומאו התייחס גם כן בפתח דבריו לפיגוע וביקש לשלוח מסר גם כן למשפחות הנרצחים והפצועים: "תחילה לפני שנדבר על הכדורסל אני רק רוצה לומר שכולם כאן במכבי, המחשבות והתפילות שלנו עם משפחות הקורבנות שנרצחו ונפגעו בפיגוע הטרור, זה דבר נורא והמחשבות שלנו איתם".

על המשחק עצמו אמר דיברתולומאו: "הייתי גאה בעמידות שלנו היום, נקלענו לפיגור דו ספרתי מספר פעמים והמשכנו לדחוף ולהילחם ונשארנו חיוביים וביחד, אני חושב ששיחקנו טוב, זו קבוצה קשוחה והיכל קשה ואנחנו צריכים למצוא את הדרך לנצח במשחקי החוץ כדי להיות הקבוצה שאנחנו רוצים להיות. הראינו שאנחנו עמידים, שכולם מוכנים לשחק כולם הבינו את ההשפעה של המגרש הזה וההשפעה על הקבוצות. הם הכו בנו פעמיים והמשכנו להחזיר מלחמה".

 

 

 

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */