יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ נאם היום (רביעי) ואמר מספר דברים מעניינים בנוגע לענישה הנהוגה כיום בכדורגל הישראלי. זוארץ נשא את הדברים בכנס בבית הספר למשפטים במסלול האקדמי המכללה למנהל בנושא דו״ח הוועדה לבחינת הרפורמה במאבק בהתפרעויות במשחקי הכדורגל בישראל.
"אומר בפה מלא – נדירים המקרים, אם בכלל, בהם ניתן למצוא טעם בענישה קולקטיבית", אמר זוארץ. "אפשר וצריך לחשוב גם אחרת. כמי שאוהב את המשחק, אני מתעתד להשקיע בניסיון אמיתי לנפץ את מעגל הקסמים של כדורגל-אלימות-ענישה".
2 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
שינו זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
יו"ר ההתאחדות הצהיר כי יפעל נגד האופן בו נוהג בית הדין לפסוק במקרים של התפרעויות של חלק מהאוהדים: "אני מצהיר כאן על כוונתי להוביל בתוך פרק זמן קצר יחד עם חברי וחברותי להנהלת ההתאחדות לכדורגל תיקון הוראת שעה להמשך עונת 2022/2023 שיקפיא את הענישה הקולקטיבית. העמדה הזאת היתה חלק מהמצע שלי בבחירות לראשות ההתאחדות שהתקיימו לפני פחות מחודש ואני מבקש עתה להפוך את המחשבה למעשה".
לצד זאת, זוארץ הבהיר כי לא יפעל נגד בית הדין של ההתאחדות: "אני גאה במערכת המשפטית של ההתאחדות לכדורגל. אני מלא הערכה ליושבים בדין, שמעבר להצטיינותם בתחום המשפט, מצטיינים גם באהבתם למשחק".
בנוסף, העביר זוארץ ביקורת על התנהלות חברי ההתאחדות בעצמם: "אני מודה כי הבעיה היא בכלים שאנחנו, הרשות המחוקקת, הענקנו למי שמתפקדים כרשות השופטת. ואני מדבר רק על כדורגל כרגע. במשך יותר מדי זמן קפאנו על השמרים, התעקשנו לפעול באופן כמעט אוטומטי. במשך יותר מדי זמן, הרגשנו בצדק, כאילו אנחנו היחידים שנאבקים לשמור את המשחק נקי מאלימות ומגזענות".
2 צפייה בגלריה
"שיחקתי במדינות שונות, מעולם לא היה עונש רדיוס". זהבי
"שיחקתי במדינות שונות, מעולם לא היה עונש רדיוס". זהבי
"שיחקתי במדינות שונות, מעולם לא היה עונש רדיוס". זהבי
(רדאד ג'בארה, one)
גם חלוץ מכבי ת"א ערן זהבי הגיע לכנס והפתיע כשחשף שבתקופת הקורונה עברה בראשו המחשבה לפרוש מכדורגל. "לשחק בלי קהל זה נורא", אמר זהבי. "צריך למצוא דרכים אחרות. כולנו חיים מהענף הזה. אנשים לפעמים פורקים במגרש. הם באים מתשוקה. צריך ענישה אפקטיבית ונכונה. השחקנים הם הנענשים הראשונים מרדיוס. משפחות צריכות לנסוע רחוק. בתקופת הקורונה הייתי קרוב לפרוש מכדורגל. לא יכולתי להתמודד עם זה שמשחקים כדורגל בלי קהל".
זהבי גם השיב לטענה שבכל העולם מענישים בעונשי רדיוס ומשחקים בלי קהל: "שיחקתי במדינות שונות. מעולם לא היה עונש רדיוס. מעולם לא שיחקתי במגרש ביתי של קבוצה אחרת משחק ביתי שלי. הפחתת נקודות זה לא עונש נכון".