חברי הכנסת מסיעת ש״ס, משה אבוטבול, מיכאל מלכיאלי, יוסף טייב, אוריאל בוסו ויעקב מרגי הניחו לאחרונה על שולחן הכנסת הצעת חוק, לפיה על כל השטרות שמנפיק בנק ישראל יהיה כתוב "בהשם אנו בוטחים".
בש״ס טענו כי אין סיבה שהדבר לא יקרה, מאחר שזה לא פוגע באיש שהביטוי יופיע על השטרות. בינתיים, ספק אם הקואליציה תתמוך בהצעה. במידה שההצעה תובא לוועדת שרים לחקיקה, הממשלה תקבע את עמדתה בנושא.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
שטרות
שטרות
שטרות
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
הצעת החוק
הצעת החוק
הצעת החוק
מציע החוק סגן שר החקלאות, ח״כ משה אבוטבול כתב בהסבר ההצעה כי ״העם היהודי אמון על האמונה הברורה והפשוטה שהכל מאת ה' יתברך, ובתוך כך גם השפע הכלכלי, כנאמר בברכת המזון 'כי הוא אל זן ומפרנס לכל', וכנאמר בתהלים קמה טז: 'פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון'. על כן, ישנה חשיבות בהכרת תודה לאל ובהבעת אמונה על גבי השטרות של מדינת ישראל״.
ח״כ אבוטבול הציג כדוגמה את ארצות הברית, שמטביעה על גבי שטרות הדולר את הכיתוב "IN GOD WE TRUST", שמשמעו ב"אל נשים מבטחינו", כסגולה להצלחתה הכלכלית של מדינת ישראל. לכן, הציע שעל השטרות בישראל יהיה מוטבע ״בהשם אנו בוטחים״.
יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן לעג להצעה וכתב בחשבון הטוויטר שלו "דרך מעניינת להילחם ביוקר המחיה. מה השלב הבא? הם יבקשו לשים תמונה של דרעי על כל שטר ושטר?".