שלב שמינית הגמר באליפות אוסטרליה נמשך היום (שני), כשבמוקד נובאק ג'וקוביץ' עשה צעד נוסף אל עבר גרנד סלאם מספר 22 בקריירה.

גברים

נובאק ג'וקוביץ' (4, סרביה) - אלכס דה מינור (22, אוסטרליה) 2:6, 1:6, 2:6 | בעוד המדורגים הבכירים נושרים אחד אחרי השני (רק שלושה מבין עשרת הראשונים נותרו בטורניר), הפייבוריט הגדול לתואר ממשיך להתקרב בצעדי ענק אל עבר גרנד סלאם מספר 22 בקריירה (ישווה את שיאו של רפאל נדאל) וזכייה עשירית בקריירה באוסטרליה (יגדיל עוד יותר את השיא ששייך לו).
ג'וקוביץ' טייל מול האוסטרלי ויפגוש ברבע הגמר את אנדריי רובלב לקרב הקשה ביותר שלו - לפחות על הנייר - עד כה בטורניר. הסרבי אמנם סוחב פציעה ברגל שהקשתה עליו בסיבוב השני מול קואקו, אבל בשני המשחקים האחרונים שלו - בסיבוב השלישי מול גריגור דימיטרוב והיום מול התקווה האחרונה של הקהל המקומי - לא הראה סימנים שהיא מפריעה לו יותר מדי.
5 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ'
ממשיך לעשות את העבודה. ג'וקוביץ'
(צילום: AP )
אנדריי רובלב (5, רוסיה) - הולגר רונה (9, דנמרק) 3:6, 6:3, 3:6, 6:4, 6:7 (9:11) | בתום דרמה אדירה, הרוסי שמעולם לא עבר את שלב רבע הגמר בגרנד סלאמים השונים עצר את המסע המופלא של ילד הפלא הדני. רונה בן ה-19 איבד שתי נקודות משחק לפני שהמערכה החמישית הלכה לשובר שוויון, ושם הוא כבר הוביל 0:5, אך הרוסי הפך ל-9:11 ועלה לרבע הגמר. ברבע הגמר מול ג'וקוביץ' הפייבוריט זה לא יהיה קל יותר, ורובלב יצטרך להתעלות שוב כדי לנפץ את תקרת הזכוכית.
5 צפייה בגלריה
אנדריי רובלב
אנדריי רובלב
יעבור את רבע הגמר לראשונה? רובלב
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
הולגר רונה
הולגר רונה
המסע שלו נגמר. רונה
(צילום: AP)
בן שלטון (ארה"ב) - ג'יי-ג'יי וולף (ארה"ב) 7:6 (5), 2:6, 7:6 (4), 6:7 (4), 2:6 | אחרי מרתון מפרך של 3 שעות ו-47 דקות, שלטון בן ה-20 (89 בעולם), ההפתעה הגדולה של האליפות, ניצח את בן ארצו והוא ממשיך לרבע הגמר, בגרנד סלאם השני בלבד שלו בקריירה. וולף (67 בעולם) יכול להתנחם בכך שרשם הופעת בכורה חלומית באוסטרליה, אחרי שהפתיע את דייגו שוורצמן בסיבוב השני.
5 צפייה בגלריה
בן שלטון
בן שלטון
הפתעת הטורניר. שלטון
(צילום: AP)
רוברטו באוטיסטה אגוט (24, ספרד) - טומי פול (ארה"ב) 6:2, 4:6, 6:2, 7:5 | לאחר שהדיח את אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה (30) בסיבוב הראשון, פול בן ה-25 (35 בעולם) הפתיע מתמודד ספרדי נוסף ועלה לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם. בסיבוב הבא: דרבי אמריקאי מפתיע מול שלטון.
משחקי רבע גמר הגברים (יתחילו בשלישי לפנות בוקר שעון ישראל) קארן חצ'אנוב - סבסטיאן קורדה ייז'י להצ'קה - סטפנוס ציציפאס אנדריי רובלב - נובאק ג'וקוביץ' בן שלטון - טומי פול

נשים

המדורגת חמישית בעולם ארינה סבאלנקה הבלארוסית גברה 5:7, 2:6 על בלינדה בנצ'יץ' השווייצרית ועלתה לרבע הגמר, שם היא תפגוש את דונה וקיץ' הקרואטית (64 בעולם) שעצרה את הריצה המפתיעה של הצ'כית בת ה-17 לינדה פרוחבירטובה (82 בעולם) עם 2:6, 6:1, 3:6.
5 צפייה בגלריה
מגדה לינט
מגדה לינט
הפתיעה. לינט
(צילום: AP)
רבע גמר נוסף יפגיש את קרולינה פלישקובה הצ'כית (30 בעולם), שניצחה 0:6, 4:6 את שואי ז'אנג הסינית, עם מגדה לינט הפולנייה (45 בעולם), שהפתיעה 6:7, 4:6 את קרולין גרסיה הצרפתייה המדורגת רביעית בעולם.
משחקי רבע גמר הנשים אלינה ריבאקינה - ילנה אוסטפנקו ג'סיקה פגולה - ויקטוריה אזרנקה קרולינה פלישקובה - מגדה לינט ארינה סבאלנקה - דונה וקיץ'
פורסם לראשונה: 09:26, 23.01.23