שוב על השולחן: תיקון והחמרת חוק הענישה נגד תוקפים של צוותים רפואיים

ח"כ סער הגיש מחדש את ההצעה שעברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת • "להשלים החקיקה"

ח"כ גדעון סער, צילום: גדעון מרקוביץ'

בעקבות מקרי האלימות נגד רופאים, ח"כ גדעון סער הגיש מחדש הצעת חוק להחמרת הענישה נגד תוקפי צוות רפואי. לפי ההצעה העונש המקסימלי על תקיפת צוותי רפואה במהלך טיפול רפואי יעלה מ־3 שנות מאסר ל־5 שנים, והיא תסווג כעבירה מסוג של "פשע".

מדובר בהצעת חוק שעברה בקריאה ראשונה כבר בכנסת הקודמת, אך יש צורך להגישה פעם נוספת לשם החלת דין רציפות והמשך הליכי החקיקה.

מחאה נגד אלימות במערכת הבריאות (ארכיון), צילום: ללא

התיקון לחוק קובע עוד כי הוא יחול על כל "מטפל" לפי חוק זכויות החולה, כך שיכלול גם חובשים ופרמדיקים של ארגוני עזרה ראשונה כמו מד"א ואיחוד הצלה.

כיום מוטל עונש של 5 שנות מאסר על תקיפת צוותי רפואה, רק אם התקיפה נעשתה תוך כדי פעולת חירום ורק אם כוונה נגד צוותים רפואיים מסוימים. התיקון המוצע מחיל את העונש המחמיר על תקיפות שנעשו במהלך כל טיפול רפואי שהוא, ואם כוונו נגד סוגים שונים של מטפלים, לרבות עובדי מקצועות הבריאות.

שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער: "מטרת הצעת החוק שהגשתי היא להתמודד עם מקרי האלימות נגד צוותי הרפואה בבתי החולים שהפכה למכת מדינה. אנו עדים ליותר ויותר מקרים קשים של תקיפת רופאים וצוותי רפואה.

"יש להילחם מלחמת חורמה באלימות בכלל ובתופעה החמורה של תקיפת צוותים הרפואיים בפרט. ענישה חמורה ומרתיעה תשקף באופן הולם את החומרה שיש בתופעה זו. אני קורא לשר המשפטים לוין לפעול לאלתר להחלת דין רציפות על הצעת החוק שיזמתי ועברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת ולהשלים את החקיקה ללא דיחוי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר