יום רביעי, 29.05.2024 שעה 06:39
ליגה ספרדית 23-24
9526-8738ריאל מדריד1
8243-7737ברצלונה2
8146-8538ג'ירונה3
7643-7038אתלטיקו מדריד4
6837-6138אתלטיק בילבאו5
6039-5138ריאל סוסיאדד6
5745-4838בטיס7
5365-6538ויאריאל8
4945-4038ולנסיה9
4646-3638אלאבס10
4556-4538אוססונה11
4354-4238חטאפה12
4152-4737סביליה13
4157-4638סלטה ויגו14
4044-3338מיורקה15
4047-3338לאס פלמאס16
3848-2938ראיו וייקאנו17
3355-2638קאדיס18
2175-4338אלמריה19
2179-3838גרנאדה20
לוח משחקים
  • ג'ירונה
  • 0 - 7
  • גרנאדה
  • אוססונה
  • 1 - 1
  • ויאריאל
  • ריאל סוסיאדד
  • 2 - 0
  • אתלטיקו מדריד
  • אלמריה
  • 1 - 6
  • קאדיס
  • ראיו וייקאנו
  • 1 - 0
  • אתלטיק בילבאו
  • ריאל מדריד
  • 0 - 0
  • בטיס
  • חטאפה
  • 2 - 1
  • מיורקה
  • סלטה ויגו
  • 2 - 2
  • ולנסיה
  • לאס פלמאס
  • 1 - 1
  • אלאבס
  • סביליה
  • 2 - 1
  • ברצלונה

האם שחקני כדורגל יכולים להימנע מהתקרחות?

זידאן ואנייסטה כבר מזמן השלימו עם מצבם, בעוד שג'ורדי אלבה וטר שטגן מוזכרים בהקשר של השתלות שיער. מסתבר שיש פיתרון מוקדם לכך. בשיתוף אלפסין

|
טר שטגן.למה בכלל להגיע למצב שבצד שמאל? (רויטרס)
טר שטגן.למה בכלל להגיע למצב שבצד שמאל? (רויטרס)

אם אתם צופים אדוקים של משחקי כדורגל בעולם, ודאי שמתם לב לתופעה שלא ניתן להתעלם ממנה: כדורגלנים ומאמנים שבעבר היו עם שיער דליל ביותר, לפתע מתהדרים בבלורית מלאת שיער כאילו היו דוגמנים של בושם לגבר או של מכונית מנהלים.

בין אותם שחקנים/מאמנים ניתן למצוא את מאמנה של טוטנהאם, אנטוניו קונטה, וכן את יורגן קלופ שהגיע עם ליברפול שלוש פעמים לגמר ליגת האלופות. כשהאחרון נשאל האם עבר השתלת שיער הוא השיב: “כן, זה נכון שעברתי השלת שיער. אני חושב שהתוצאה היא די מגניבה, לא?”.

כמובן שלא כולם מדברים באופן ישיר על השתלת השיער שלהם, אך בין הכדורגלנים המוזכרים בקשר זה ניתן למצוא את ג’ורדי אלבה, מארק-אנדרה טר שטגן, דויד סילבה, וכן את כדורגלן העבר שאולי הכי מזוהה עם תחום השתלות השיער – וויין רוני.

כמובן שלאורך השנים הכרנו לא מעט שחקנים שחוו התקרחות תוך כדי הקריירה מבלי לעשות דבר דוגמת זינדין זידאן, אריאן רובן ואנדרס אנייסטה, ואם תרשו לנו לרגע לפזול לעבר ענף הטניס, גם הכרנו את המקרה המפורסם של אנדרה אגאסי, שהעדיף להשתמש בפאה (מבלי לגלות לאף אחד בזמנו) מאשר להרוס את מה שהיה מזוהה עמו לא פחות מיכולתו בענף הטניס – הלוק הלוהט של השיער הארוך.

אנדרה אגאסי. סיפור הפאה הוא לא פחות מהזוי (רויטרס)אנדרה אגאסי. סיפור הפאה הוא לא פחות מהזוי (רויטרס)

נראה אם כן, כי לאחר ההתקרחות, עומדים בפני הכדורגלנים (ובפני כל הגברים האחרים כמובן) שלוש אפשרויות פופולאריות: השתלת שיער, השלמה עם המראה קירח או אפילו שימוש בפאה. כמובן שלכל אחד מהפתרונות האמורים יש את החסרונות שלו, וכאן נשאלת השאלה האם היה ניתן לעצור את התהליך מבעוד מועד? אם נבחן זאת בצורה מדעית, נראה שלא מעט כדורגלנים היו מעדיפים לקרוא את הכתבה הזו לפני שהכול התחיל.

נחזור מעט אחורה: מדוע גברים בכלל חווים נשירה?

לחלק גדול מהגברים יש כ-100 אלף זקיקי שיער, כאשר כל אחד מהם יכול להצמיח כ-20 שיערות. במצב תקין כ-80 אחוז מהשיערות נמצאות בשלב המוגדר כ"שלב הצמיחה", שלב בו כל שיערה צומחת לאורך שלוש-שש שנים ב-20 מחזורים. אז מתי אנו עדים לנשירה מוקדמת של השיערה? כשאותו שלב המוגדר כשלב הצמיחה מתקצר ואורך פחות משלוש שנים.

זינדין זידאן. הקרחת אגב הגיעה הרבה לפני הפיכתו למאמן (רויטרס)זינדין זידאן. הקרחת אגב הגיעה הרבה לפני הפיכתו למאמן (רויטרס)

אותה נשירה מוקדמת יכולה לנבוע בין השאר מפעילות ספורטיבית מאומצת, אך במקביל גם מסיבות של תורשה, לחץ נפשי, מחסור בשעות שינה ואף מתזונה לא מאוזנת. במקרים נדירים יהיה מדובר בתופעות לוואי של תרופות או חבישה ממושכת של כיסויי ראש הצמודים מדיי לקרקפת.

מה למעשה מוביל לנשירה?

הזכרנו קודם לכן מספר גורמים דוגמת פעילות ספורטיבית מאומצת, תורשה, לחץ נפשי וכו’. גורמים אלו מובילים לייצור מוגבר של חומר הקרוי DHT הגורם לקיצור שלב הצמיחה אותו הזכרנו קודם לכן (לעיתים לשנה אחת בלבד) במקביל לכיווץ הזקיקים ולייצור שיערות קצרות ודקות יותר.

הגברים כבר מכירים: הרגע של "הנה זה מתחיל..." (מערכת ONE)הגברים כבר מכירים: הרגע של "הנה זה מתחיל..." (מערכת ONE)

סופו של תהליך זה הינו כאמור נשירת שיער, וכאן לספורטאים יש שתי אפשרויות: לחכות לסיומו של התהליך עד למצב של התקרחות (ואז לפנות לפתרונות דוגמת השתלת שיער, חבישת פאה וכיו”ב) או להתערב בתהליך בתחילתו או לכל הפחות במהלכו.

סוד הקפאין שכנראה לא הכרתם

רובכם מכירים את הקפאין כתוסף ספורט חוקי למתאמנים, אבל מסתבר שהפתרון לנשירת שיער טמון במבנה כימי המורכב מאותו קפאין, יחד עם אבץ וניאצין (קומפלקס של קפאין). במחקרים מדעיים הוכח כי הקפאין משפיע על הקרקפת ועל סיב השיערה ומסייע במניעה ובטיפול בשיער דליל. חברת ד"ר וולף מגרמניה פיתחה את סדרת אלפסין, המבוססת על תרכובת הקפאין קומפלקס הייחודית ועל פי נתוני המכירה בגרמניה מוגדרת כמוצר מס’ 1 במדינה לטיפול בשיער דליל אצל גברים.

אלפסין. הסוד הוא בקפאין (מערכת ONE)אלפסין. הסוד הוא בקפאין (מערכת ONE)

עבור מי שבנקודה זו שואל את עצמו כיצד המבנה הכימי הזה פועל, באמצעות החפיפה בשמפו אלפסין, קומפלקס הקפאין מגיע לבסיסי השיער, מעורר וממריץ את השיער והקרקפת ומספק אנרגיה חיונית לשיער. שילוב המרכיבים הוכח מחקרית כתורם לחיזוק סיב השיערה ולמניעה ולטיפול בשיער דליל. הוא מגיע לבסיסי השיער תוך שתי דקות בלבד וניתן עדיין לגלותו עד 24 שעות לאחר השימוש במוצר. באם מדובר בגברים אשר אינם מעוניינים לחפוף בכל יום, ניתן להשתמש במוצר משלים בצורה של נוזל לעיסוי קל של הקרקפת.

מה ידוע היום אודות אלפסין?

ראשית, כמובן שהמוצר אינו מתאים לגברים שכבר התקרחו לחלוטין, שכן סביר שבנקודה זו הפיתרון השכיח ביותר יהיה השתלת שיער. אלפסין הוא למעשה הצעד שלפני איבוד השיער (תהליך מניעה) או כאשר השיער נהיה דליל, וטמון בחפיפה קבועה והתמדה לאורך זמן – בין אם כאמור בשימוש בשמפו או בין אם בשימוש בנוזל ללא החפיפה.

אריאן רובן. האירוניה היא שהוא שיחק 10 שנים בגרמניה... (רויטרס)אריאן רובן. האירוניה היא שהוא שיחק 10 שנים בגרמניה... (רויטרס)

בכל הקשור להשפעות נוספות של הקפאין על גופינו, חשוב לציין כי הקפאין איננו נכנס למחזור הדם והיקף השפעתו מוגבל לשיער והקרקפת בלבד. כפי שצוין קודם לכן, אין מדובר בתוסף אסור על פי חוק, ועבור אלו אשר כמותו חשובה להם, מדובר כמובן בפרט חשוב. מעבר לכך, היות ולא מדובר בתרופה, אין למוצר תופעות לוואי ידועות והוא כמובן אינו מצריך מרשם רופא.

אז חשוב להתחיל בזמן וכדאי מוקדם ככל האפשר. ומה עוד נותר לספר? הזכרנו זאת קודם לכן, אבל חשוב לציין זאת שוב כי זה העיקרון החשוב ביותר – עיקרון ההתמדה. המוצר מצריך שימוש יומיומי מתמשך ומובן שהוא לא נמכר במחיר של שמפו "רגיל". הבשורה הטובה מבחינתכם כספורטאים היא שהתמדה איננה מילה גסה, וגם בעניין המחיר, לא מדובר במוצר יקר במיוחד יחסית למוצרי הטיפוח הגברי (מה גם שקיימים לא פעם מבצעים, וגברים ישראלים אוהבים מבצעים).

האם כל הגברים ישתמשו במוצר בצורה זהה?

ראשית נציין כי השימוש הראשוני במוצר תלוי בין השאר בהיסטוריה המשפחתית שלכם ובמצב דלילות השיער שלכם ברגע נתון. יש כאלו אשר יעדיפו להשתמש במוצר מיד בתום גיל הבגרות למניעת דלילות מוקדמת, בעוד אחרים יחלו בשימוש רק לאחר שיבחינו בתהליך של דילול מתקדם בשיערם – עניין התלוי בין השאר בהשקפה ועלויות.

אנדרס אינייסטה. כאן כבר עף לו מרבית הסכך (רויטרס)אנדרס אינייסטה. כאן כבר עף לו מרבית הסכך (רויטרס)

בנוסף יש לזכור כי גם השפעת המוצר משתנה מאדם לאדם ותלויה במצבו הגופני של המשתמש ובתדירות השימוש במוצר (דבר הנכון לכל מוצר). על גברים שונים תהיה השפעה שונה, ויש לקחת זאת בחשבון. ניתן לציין לעניין זה כי על פי מחקרים שנעשו, ניתן לראות תוצאות ראשונות כבר תוך כארבעה שבועות.

מה קורה אם מפסיקים את השימוש במוצר?

במידה ומפסיקים את השימוש במוצר, מיותר לציין כי השפעתו של הקפאין על הקרקפת מפסיקה. לפיכך, לשם מניעה וטיפול מוצלח בשיער דליל, יש להשתמש כאמור במוצר מדי יום ולתקופה ממושכת.

ניתן לרכוש את המוצר: ברשתות הפארם, בבתי המרקחת של מכבי ובבתי מרקחת פרטיים. לפרטים לחצו כאן

הכתבה נכתבה בשיתוף אלפסין

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */