יום שני, 10.06.2024 שעה 07:36
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

בכר, גלוך, רונאלדו ואטו: רוזנטל מדבר על הכל

אגדת חיפה בפודקאסט של ONE: לאן המאמן יכול להגיע, דעתו על היהלום של מכבי, האם סולומון יצליח באנגליה, ההחמצה הגדולה, אבי רן וטוטנהאם. האזינו

|
רוני רוזנטל (רדאד ג'בארה)
רוני רוזנטל (רדאד ג'בארה)

רוני רוזנטל היה כדורגלן שעשה היסטוריה. זה שהיה חלק מהאליפויות הראשונות בתולדותיה של מכבי חיפה, שיצא לשחק באירופה וזכה באליפות עם ליברפול, וזה שהיה גורם משמעותי בניצחון 2:3 של נבחרת ישראל על נבחרת צרפת. אחרי שירד מכר הדשא, הפך לסוכן ולסקאוט של הקבוצות הגדולות באירופה, הוא היה זה שהכיר את סמואל אטו לז'וזה מוריניו, התאהב בכריסטיאנו רונאלדו עוד כשהיה נער והיה חלק מכמה עסקאות מוצלחות עם שמות של שחקנים שכולם מכירים.

מאז שפרש, רוזנטל התגורר באנגליה וכעת הגיע לביקור מולדת ולראיון בפודקאסט מכבי חיפה ב-ONE, בו הוא סיפר על הקריירה ככדורגלן, הרגעים הגדולים בחייו, השיחות עם אלטון ג'ון, למה הוא מתלהב כשמזכירים את ההחמצה מול אסטון וילה ואיך עשה את המעבר מכדורגלן לעבודה כמגלה הכישרונות הבאים בכדורגל האירופי. 

בנוסף, רוזנטל דיבר גם על הקבוצה האנגלית שפספסה את כריסטיאנו רונאלדו בתחילת דרכו, השיחות עם מנהלי הקבוצות הבכירות בעולם, למה הוא לא הפך למנהל המקצועי של טוטנהאם, מה דעתו על הכישרון הישראלי, אוסקר גלוך, לאן ברק בכר מסוגל להגיע בקריירת האימון שלו, וגם: איך אחיו ליאור יצא מההימורים בזכותו? האזינו לפודקאסט עם גידי ליפקין ואסי ממן.


רוני, אתה עדיין בביזנס של הכדורגל?
"כן, בהחלט. בעבודה שלי אני יותר בקשר עם המועדונים עצמם. כל החיים שלי אהבתי למצוא שחקנים צעירים, עם כישרון ויכולת, כדי שישחקו ברמות הכי גבוהות. זה התחיל מיד אחרי שסיימתי לשחק כדורגל, התחלתי לנסוע לראות משחקים, ויותר מאוחר הייתי מקליט משחקים מכל העולם, היו לי חמש צלחות לוויין בבית והייתי נותן אינפורמציות לקבוצות, באירופה במיוחד. גיליתי הרבה שחקנים שהיום מאוד יקרים".

מהי השלישייה המובילה שיצא לך לגלות עוד לפני שהם הפכו לכוכבים?
"כריסטיאנו רונאלדו, סמואל אטו, פייר אמריק-אובמיאנג, דימיטר ברבטוב, נמניה וידיץ' ויש עוד הרבה. את רונאלדו ראיתי לראשונה בשנת 2002. החל משנת 2000 הייתי פעיל בפורטוגל ונסעתי לשם הרבה. ראיתי שחקן שהיום למעשה הוא המנהל המקצועי של ספורטינג ליסבון, הוגו ויאנה, זה שבזמנו סידרתי את המעבר שלו לניוקאסל והייתי עוקב אחריו ונוסע לראות אותו. בערך שנה אחרי המעבר שלו, באחד המשחקים של ספורטינג, ראיתי את כריסטיאנו. אני זוכר שזה היה באוקטובר 2002 ואז התחלתי לדבר עם הקבוצות. ביקשתי מהן ללכת לראות אותו. לא לקנות, אבל לפחות שיראו. בסך הכול הוא היה כישרון בן 17".

רוזנטל ראה אותו לפני למעלה מ-20 שנה. רונאלדו (רויטרס)רוזנטל ראה אותו לפני למעלה מ-20 שנה. רונאלדו (רויטרס)

חשבת אז שהוא יגיע לדבר המטורף שהגיע?
"לא. בהתחלה אתה רק יודע שמדובר בכישרון. הוא עשה דברים מטורפים. הכול היה קל לו, ראיתי שיש לו מהירות וחדות, ואתה אומר 'הוא עוד לא בנוי, אבל הוא יהיה משהו גדול'. מה שקרה זה שאף קבוצה לא חשבה שיהיה שם משהו, אבל ביולי 2003 ספורטינג שיחקה נגד מנצ'סטר יונייטד, כשבדיוק בנו את האצטדיון החדש של ספורטינג וזה היה משחק הפתיחה של האצטדיון, ושם יונייטד ראתה אותו והחליטה לקנות אותו".

מי מבחינתך הייתה המפספסת הגדולה?
"דיברתי עם כולן עליו. הראשונה הייתה טוטנהאם. בהמשך הבאתי עוד כמה שחקנים, אחד מהם זה דמיטר ברבטוב. גם את וינסנט קומפני הבאתי לתשומת הלב של כל המועדונים כשהיה בן 15 או 16, כלומר כשהיה ממש צעיר. אחרי זה את סמואל אטו. לארסנל הבאתי שחקן בשם לאורן, שחקן נבחרת קמרון ששיחק במיורקה. הייתי נוסע ועוקב אחריו, וסמואל אטו התחיל לשחק שם גם כן, אז אמרתי 'וואו, יש פה שחקן ענק'".

שחקן ענק. אטו (רויטרס)שחקן ענק. אטו (רויטרס)

ואחרי זה הם לא רצו אותו, לא?
"לא שלא רצו אותו, פשוט מעט מאוד אנשים רואים מה יכול לקרות בעתיד. כולם מחפשים מישהו לעכשיו".

וסמואל אטו זה אחד שזכה בשני טרבלים רצוף, בברצלונה ובאינטר.
"כן, אבל אני לא מסתכל על כמות התארים בה הוא הולך לזכות. אני מסתכל עליו ושואל מה הפוטנציאל ומה יכול להיות בעתיד. היחיד שאולי התעניין בעסקה איתו זה קלאודיו ראניירי, מי שהיה מאמן צ'לסי. הוא אמר לי שזה מעניין אותו מאוד ושאבדוק בשבילו מול הבעלים, רומן אברמוביץ'. נסעתי למיורקה, פגשתי שם את אטו, והוא אמר לי 'נשמע מצוין, אני אשמח לבוא לאנגליה'. חזרתי להודיע לראניירי מה קורה ומה הסיכויים, אבל שבוע לאחר מכן אברמוביץ' פיטר אותו והביא את ז'וזה מוריניו במקומו”.

בהתחלה הוא לא רצה את אטו. מוריניו (רויטרס)בהתחלה הוא לא רצה את אטו. מוריניו (רויטרס)

“שבוע לאחר מכן פגשתי את מוריניו ואמרתי לו שיש לי שחקן שעניין את ראניירי, אבל אותו הוא לא עניין. ארבע שנים מאוחר יותר, מוריניו עבר לאינטר וקנה אותו ב-50 מיליון אירו. זה רק מראה לכם שמאמנים לא מסתכלים על הפוטנציאל מההתחלה, הם רוצים שחקן מוכן".

אבל זה באסה, כי בסוף גם אתה פספסת את העסקאות האלה. מה עושים במצב כזה?
"אם הקבוצות לא רואות את זה, זו בעיה. יש לי סיפור דומה עם אובמיאנג שמשחק בצ'לסי והיה גם בברצלונה. גיליתי אותו לפני 11 שנה בערך, הבאתי אותו לטוטנהאם כמה פעמים, לנסות ולשכנע את המאמן שישכנע את הנשיא, והוא לא רצה אותו. היו כמה פעמים שהייתי מובך כי הבאתי את השחקן עם אבא שלו ביחד איתי לראות את מגרש האימונים של טוטנהאם, וזה היה לקנות אותו אולי ב-4 מיליון אירו. מה שקרה זה שארבע שנים לאחר מכן הוא עבר לדורטמונד, וכשהמשיך לארסנל הוא עלה להם כבר 20 מיליון".

טוטנהאם פספסה. אובמיאנג (רויטרס)טוטנהאם פספסה. אובמיאנג (רויטרס)

מה הדעה שלך על אוסקר גלוך?
"כישרון ענק, אין ספק. כמובן שגלוך בכיוון הנכון, אבל לצערי אין הרבה כמוהו בישראל".

לאן הוא יכול להגיע כשאתה מסתכל עליו ומשווה לשחקנים צעירים שאיתרת וידעת שיגיעו רחוק?
"אין לי ספק שיש לו כישרון גדול והוא עוד יגיע לאירופה. המבחן שלו יהיה שם, אם יוכל לייצר את מה שהוא עושה פה. הוא רק התחיל, לא צריך לשים עליו לחץ. הוא צריך לשחק עונה שלמה פה, לקבל ביטחון לעשות דברים ובהמשך בטח יצטרף לנבחרת".

המבחן שלו יהיה באירופה. גלוך (רדאד ג'בארה)המבחן שלו יהיה באירופה. גלוך (רדאד ג'בארה)

יצא לך לראות את ליאל עבדה? מה אתה חושב עליו והאם הוא יכול להגיע לפרמייר ליג?
"ליאל הוא שחקן מצוין, אבל להגיע לאנגליה זה הרבה יותר קשה כי הוא אמנם מהיר מאוד, אבל חסר לו מימד פיזי וזה משהו שחשוב בפרמייר ליג. צריך את החבילה המלאה. הוא בדרך הנכונה והוא צריך להמשיך לייצר מספרים כדי לעשות את המעבר. אני גם בטוח שהוא יגיע לאחת הליגות הגדולות באירופה כי ירצו אותו, אבל הפרמייר ליג זו כבר רמה אחרת".

מנור סולומון יכול להצליח בפרמייר ליג?
"הוא אותו דבר כמו ליאל לדעתי. לצערי הוא נפצע בתחילת העונה. הוא היה בכיוון הנכון, עכשיו הוא חזר וצריך לתת לו את הזמן כי יש לו יכולות נהדרות ואני מקווה שיתנו לו את ההזדמנות וידעו לחכות בסבלנות, כי ברמות האלו רוצים לראות את התוצאות המיידיות. אני מקווה שהוא לא ישחזר את המקרה של ערן זהבי באיטליה, כאשר זהבי לא הבקיע במשך כמה משחקים ומשם זה התגלגל החוצה".

מנור סולומון (הטוויטר של פולהאם)מנור סולומון (הטוויטר של פולהאם)

מעטים הישראלים שהצליחו לשחק באנפילד. גם יוסי בניון תמיד אומר כשמדברים איתו על אנפילד שהוא מתרגש ושיש לו צמרמורת בגוף רק מהמחשבה על המשחקים שם. יהיה קשה לעוד ישראלי לעשות את זה?
"יהיה ממש קשה לעוד שחקן ישראלי להגיע למקום כזה. ליברפול היום בטופ של הטופ והפערים כל כך גדולים ממה שהיה בעבר. יש להם היום אפשרות לקנות את השחקנים הטובים בעולם. זה דבר מטורף וקשה להסביר בכלל מה זה להיות שם ולשחק במקום כזה. צריך להבין שבליברפול לאנשים אין כלום ושום דבר חוץ מהכדורגל, אז האווירה בליברפול הרבה יותר חזקה ושונה מלונדון, בה יש גם דברים אחרים".

למה בחרת בזמנו לפרוש באנגליה ולא לחזור לעונה אחרונה בקבוצה בארץ?
"כשחתמתי בווטפורד ב-1997 אלטון ג'ון, שהיה יחסית מעורב במועדון, דיבר איתי אחרי שחתמתי שם. גראהם טיילור שהיה המאמן דאז התקשר אליו כשהוא היה ביאכטה שלו במונאקו, והוא בירך אותי על ההצטרפות למועדון. הוא היה בא מדי פעם למועדון. הערצתי אותו, אין אחד שלא שמע שירים של אלטון ג'ון. הוא לא היה הבעלים, אבל היו לו אחוזים בקבוצה, והוא היה מגיע לכמה משחקים בשנה. אני פרשתי בסוף שנת 1999. בעונה האחרונה שלי היו לי כמה פציעות טורדניות והייתי צריך לתכנן את היום שאחרי.

סבל מפציעות טורדניות. רוזנטל (רויטרס)סבל מפציעות טורדניות. רוזנטל (רויטרס)

“פרישה זה מחסום פסיכולוגי מאוד קשה, אבל היו לי כמה חברים בכדורגל אז ראיתי פחות או יותר איך הולך להיראות היום שאחרי. לקראת הפרישה כבר המלצתי למאמן של ווטפורד להביא את אלון חזן מישראל כי היינו צריכים לעלות לליגה הראשונה והוא היה מעולה בזמנו. אחר כך הגיעו גם שני שחקנים בלגים שהמלצתי עליהם. ככה התחלתי בתפקיד הבא שלי", הוסיף. 

מה דעתך על המינוי של אלון חזן למאמן נבחרת ישראל?
"אני חושב הוא עושה עבודה מעולה בנבחרת, אני בקשר איתו מדי פעם. הוא עבר כברת דרך מאוד ארוכה ואני בטוח שהוא צריך לקבל את ההזדמנות כי הוא עשה דברים יפים".

"עושה עבודה מעולה". חזן (שחר גרוס)"עושה עבודה מעולה". חזן (שחר גרוס)

הוא יכול להוביל אותנו ליורו?
"זה יהיה מאוד קשה כי אף פעם לא עשינו את זה. עדיין אין לנו מספיק שחקנים ברמות הכי גבוהות כדי להגיע לטורנירים כאלה, רק לבודדים יש את מה שדרוש מבחינת מהירות, פיזיות, כישרון ואתלטיות. רק כישרון לא מוביל לאף מקום, צריך את כל החבילה, והחבילה הזאת נמצאת אצל שחקנים שמשחקים בליגות גדולות. ככל שיהיו לנו יותר שחקנים שישחקו ברמות הגבוהות, הסיכוי שלנו לעלות יום אחד יהיה יותר טוב".

אתה זוכר שבשנת 1992 הייתה לך את ההחמצה הגדולה מול אסטון וילה.
”נכון. אני זוכר שהייתה בעיטה של השוער, ואם אני לא טועה הבלם פספס ואני במהירות עברתי אותו, עברתי את השוער וגלגלתי לשער, אבל הכדור קיבל קפיצה קטנה בדשא ותפס את החלק העליון של כף הרגל, כך שהוא פשוט עלה מעל השער. זה היה ציון דרך מבחינתי, אבל לא עשיתי מזה עניין. הבקעתי שער אחר כך, באותו המשחק. אמנם הפסדנו והייתי בשוק, אבל זה חלק מהמשחק. אם אתה לא רוצה להחמיץ אל תשחק כדורגל".

לא שוכח את ההחמצה ההיא. רוזנטל (שחר גרוס)לא שוכח את ההחמצה ההיא. רוזנטל (שחר גרוס)

האנגלים אוהבים לתייג את זה כהחמצה הכי גדולה שלך, אתה מסכים?
"אני חושב שכן".

מזכירים לך את זה לפעמים?
"בהחלט, ואני גם ממריץ אותם ומקווה שיזכירו לי את זה שוב ושוב".

למה?
"כי זה חלק מהכדורגל, לפעמים יש החמצות. בדרך כלל לא מדברים על שחקנים שמשחקים ומחמיצים בליגות הנמוכות, נכון? מדברים רק על השחקנים מהליגות הגבוהות וכאלה שמצפים מהם להבקיע, ולכן אני שמח שעדיין זוכרים אותי ואת ההחמצה הזאת".

לא מזמן אחיך, ליאור, סיפר על הנפילה שלו עם ההימורים ואיך שעזרת לו בתקופה הקשה שהוא עבר. תוכל לספר על כך?
”הוא עבר תקופה קשה. זה לא פשוט, דבר מאוד מורכב. אני שמח שבסוף הוא יצא מזה והוא חזר לעצמו, והיום זה כבר מאחוריו והוא עוזר לאחרים לעשות החלטות דומות. זאת אומרת להפסיק את זה ולקבל את הכיוון הנכון בחיים. כשהייתי מודע לזה, רציתי שיסיים את הסיפור כמה שיותר מהר".

עזר לאחיו. רוזנטל (האתר הרשמי של טוטנהאם)עזר לאחיו. רוזנטל (האתר הרשמי של טוטנהאם)

שתי האליפויות הראשונות של מכבי חיפה היו בתקופתך כשחקן, עם זאהי ארמלי ומשה סלקטר בחוליית ההתקפה. מה אתה זוכר מימי האליפות הראשונה והמאבק מול בית"ר ירושלים?
"הכול התחיל עוד בנוער של חיפה, בדור של ילידי 1961, 1962 ו-1963. היינו מאוד כישרוניים. בגלל שבאותה התקופה להביא שחקנים זרים זה לא היה משהו אפשרי בכלל, אז הקבוצה התבססה על שחקני נוער, שרבים מהם גם היו מאוד טובים. ההופעה הראשונה שלי הייתה בגיל 16 ו-10 חודשים שזה מאוד צעיר. בדיוק עלינו אז לליגה הלאומית שהייתה הליגה הבכירה בזמנו, נשארנו בה שנתיים ואז הגיע שלמה שרף. הוא קיבל שחקנים צעירים שהתחילו לקבל ביטחון ולצבור ניסיון, הוא גם הביא את זאהי ארמלי וציון מרילי, וכל זה יצר קבוצה מאוד מאוזנת וחזקה. שלמה שינה את המנטליות של הקבוצה, הוא החדיר לשחקנים אתה אמונה שאפשר לעשות משהו ושנהיה ווינרים".

בתקופתך למאמנים לא הייתה בעיה לתת לשחקנים צעירים לשחק, אבל היום נותנים לשחקנים להתבשל הרבה יותר זמן. זה לא פשוט שאלה של האם יש או אין כישרון?
"היום מאמנים חייבים לנצח כמעט בכל משחק, אחרת הם הולכים הביתה. לכן מעדיפים פחות להסתמך על שחקני נוער. בתקופתי פשוט לא הייתה ברירה והמאמן היה חייב לתת לשחקנים הזדמנות".

ברק בכר יכול להיות המאמן הישראלי הגדול בכל הזמנים?
"אני לא יכול להגיד בדיוק אם הוא הופך לגדול מכולם. אין ספק שהוא נכנס לרשימה של הגדולים ביותר שהיו פה, אבל צריך לזכור שלפני 40 שנה היו הרבה פחות אפשרויות למאמנים אז קשה מאוד להשוות".

"מהגדולים ביותר". בכר (עמרי שטיין)"מהגדולים ביותר". בכר (עמרי שטיין)

יוצא לך לראות קצת כדורגל ישראלי, או אולי אפילו את מכבי חיפה בליגת האלופות?
”לא הייתי במשחקים, אבל ראיתי את כל המשחקים של מכבי חיפה בליגת האלופות, כמובן. היו תוצאות נהדרות, הם שיחקו טוב ואני מקווה רק שימשיכו ככה. אל תשכח שיענקל'ה שחר השקיע כל כך הרבה בכדורגל ואני לא חושב שאי פעם הוא יחזיר את ההשקעה, אז לפחות מגיע לו שייהנה עם האוהדים”.

לדעתך בכר יכול להגיע לאמן בקבוצה טובה באירופה?
"בהחלט. אל תשכח שכולם משחקים על ה-CV, ויש לו את זה, אז אני בטוח שבאיזשהו שלב הוא יקבל הזדמנות".

באיזו ליגה לדעתך?
"קשה לי להגיד".

רוזנטל מאמין שיקבל הזדמנות. בכר (עמרי שטיין)רוזנטל מאמין שיקבל הזדמנות. בכר (עמרי שטיין)

אתה חושב שיש ישראלי שיצליח לשחזר את ההצלחה של אברהם גרנט באנגליה?
"זה הרבה יותר קשה. הרבה יותר. אין לי ספק שיקבל הצעה מחו"ל, אבל אני לא יודע מאיפה".

נגיד שבכר ייקח אליפות ויגיע שוב למוקדמות ליגת האלופות, אתה במקומו נשאר או הולך ומנסה את החלק האירופאי שלך?
"יכול להיות שהייתי מנסה. זה נורמלי, לכל אחד יש את החלום. אני בטוח שהוא ינסה לממש את זה".

אתה מכיר טוב את הליגה הבלגית, אתה חושב שהוא יכול ללכת לשם?
"בהחלט יש סיכוי".

מה היית מייעץ לו אם הוא היה שואל אותך?
"פשוט צריך לקבל את ההזדמנות ולקחת אותה בשתי ידיים כמו שהוא יודע".

"לכל אחד יש את החלום". רוזנטל (רדאד ג'בארה)"לכל אחד יש את החלום". רוזנטל (רדאד ג'בארה)

יש קבוצה בחו"ל שאתה תייעץ לה לצרף את בכר?
"אם תהיה קבוצה שתשאל אותי, בוודאי שאמליץ עליו".  

שיחקת עם כמה שחקנים גדולים כמו אייל ברקוביץ', ראובן עטר, רפי אוסמו, איתן אהרוני וזאהי ארמלי. מעבר לרשימה הזו, אנחנו רוצים לדבר איתך על אבי רן ז"ל.
"אבי רן זה הפספוס הכי גדול. קודם כל מבחינת החיים, ומעבר לזה מבחינת כדורגל, כי היה לו הכל כדי שיוכל לצאת לשחק באירופה. הוא היה שוער אתלטי, אני חושב שהוא היה השחקן השני הכי מהיר במכבי חיפה, הייתה לו יכולת ניתור, הוא היה קופץ לגובה מעולה, וכמובן שהיה לו אומץ והייתה לו שליטה ברחבה".

איך קיבלת את הבשורה על התאונה בכנרת?
"אני זוכר שזה היה יום שבת, והייתי עם חברים. זה היה שוק אחד גדול. לא האמנתי, לא יכולתי גם להגיע להלוויה כי זה היה 24 שעות אחרי זה. הייתי בהלם. היינו חברים טובים, לשנינו היה את הרצון לצאת ולשחק בחו"ל ואפילו הכנו קלטות שלנו ביחד. אני זוכר שישראל מעוז התקשר לשנינו וביקש מאיתנו להכין קלטת. בהתחלה לא ממש התייחסתי לזה, ויכול להיות שאבי רן המריץ אותי לעשות את זה. אני זוכר שהכנו את הקלטות ביחד כדי לשלוח לישראל מעוז. כששיחקתי בזמנו בקלאב ברוז' היו לנו שוערים טובים, אבל חיפשתי דרך לעזור לו שיצא כמה שיותר מהר".

אבי רן ז"ל (האתר הרשמי של מכבי חיפה)אבי רן ז"ל (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

אתה חושב שהיום צריכים להנציח אותו יותר בחיפה?
"אני לא יודע בדיוק מה עשו כי אני לא גר פה, אבל אין ספק שאחד כמוהו צריך להנציח".

מי עוד היה מסוגל לצאת לאירופה מהקבוצה שלכם במכבי חיפה?
"זאהי ארמלי זה שחקן שהיה יכול לשחק בחו"ל. היו לו נתונים מצוינים, הוא היה מהיר, בועט בשתי רגליים, הוא לא יצא לחו"ל בגלל שלא הייתה ממש מודעות לזה בזמנו והוא הגיע למכבי חיפה כבר בסוף הקריירה. אין לי ספק שאם היה יותר צעיר היו מגלים אותו".

זאהי ארמלי (עמרי שטיין)זאהי ארמלי (עמרי שטיין)

לא מדגדג לך לקבל תפקיד מקצועי בכדורגל הישראלי, לחזור לעבוד בישראל או לשדך שחקנים מחו"ל לישראל?
"כבר התרגלתי לשדך שחקנים לקבוצות בליגות הגדולות. זה כמו שתלך למתווך דירות שמתווך דירות בעשרות מיליונים ואז תבקש ממנו לתווך בדירה של 100 אלף שקל, זה באופן טבעי כבר לא מעניין אותו. יש קבוצות ישראליות שמדברות איתי כדי שאעזור להן אבל אני כבר לא ממש מתעסק בזה. הייתה לי הצעה פעם להיות המנהל המקצועי של טוטנהאם, שזה באיזשהו מקום פספוס, אבל אני לא מצטער על זה כי אם הייתי מנהל מקצועי אז לא היה לי חופש לעשות את מה שאני רוצה בחיים.

“אין לי ספק שאם הייתי היום המנהל המקצועי של טוטנהאם אז השחקנים הכי טובים בעולם, כמו אלה שכבר גיליתי בזמנו, היו שם והיא הייתה לוקחת אליפות. אולי זה גם הפספוס של הכדורגל שלא הפכתי למנהל מקצועי של קבוצה כי כבר מהרגע שפרשתי, הבנתי שהייתה לי את ההבנה בכדורגל. אני מדבר שבע שפות. מכל השחקנים שהצעתי לקבוצות, ב-80 עד 90 אחוזים להערכתי צדקתי בהערכת הפוטנציאל שלהם, ואלה דברים שחשובים למנהל מקצועי", הוסיף.

אתה רואה את עצמך חוזר בעתיד לחיפה?
"עם הזמן אני יותר ויותר בארץ. להגיד שאחזור ואחיה פה כל השנה? קשה לי להגיד, כי את הקיץ פה אני לא יכול לסבול, זה יותר מדי בשבילי".

רוני רוזנטל (רויטרס)רוני רוזנטל (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטים כדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */