ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
העימות בקואליציה

נתניהו מגבה את גלנט נגד סמוטריץ׳: 'תומכים רק בהתיישבות חוקית'

המשבר בקואליציה: מול דרישת השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ׳ לעצור את פינוי ההתיישבות הטריה "אור החיים" שהוקמה הלילה, ראש הממשלה בנימין נתניהו מגבה את שר הביטחון יואב גלנט: "התיישבות - רק בתיאום", לשכת שר הביטחון: "גלנט מגבה את כוחות הביטחון"

נתניהו מגבה את גלנט נגד סמוטריץ׳: 'תומכים רק בהתיישבות חוקית'
הכוחות בפינוי המאחז צילום: באדיבות המצלם

פינוי הישוב הטרי 'אור החיים' מעורר עימות ראשון ומשמעותי בתוך הממשלה, במרכזו חילוקי דעות בין שר הביטחון יואב גלנט לבצלאל סמוטריץ׳ בתפקידו כשר במשרד הביטחון בשאלת הסמכויות בעניין המאחזים.

מוקדם יותר היום (שישי) דרש בצלאל סמוטריץ׳ להקפיא את פנוי ההתיישבות 'אור החיים' שהוקם הלילה על שמו של הרב חיים דרוקמן זצ״ל, לדברי סמוטריץ׳ הוראת שר הביטחון גלנט לפינוי מנוגדת להסכמים לפיה המתפ״ש באחריות סמוטריץ׳.

בשעה האחרונה, סמוך לשבת גיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו את השר גלנט, בהודעה שפורסמה מלשכתו נמסר, "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון".

בהודעת לשכת ראש הממשלה התייחסו להתיישבות שהוקמה הלילה ואמרו "דבר שלא נעשה במקרה זה", עוד נמסר כי "ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע".

גם בלשכת שר הביטחון יצאו נגד הודעת סמוטריץ׳ להקפיא את הפינוי, "שר הביטחון יואב גלנט שוחח לפני זמן קצר עם הרמטכ״ל הרצי הלוי, והעניק גיבוי מלא לצה״ל וכוחות הביטחון", נמסר מלשכת גלנט, תוך שהם ציינו כי "כל פעולה בשטח צריכה להעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית".

פינוי מאחזים אור החיים בצלאל סמוטריץ יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד