בשיתוף בנק הפועלים
ניני צ'ו
(צילום: אסף מגל)

ניני צ'ו, תעודת זהות

תחום פעילות: מזון ומשקאות
היזמים: אודי רומנובסקי ויואב ולין
שנת הקמה: 2021-2020
מספר עובדים: 55
העסק בקצרה: מסעדה אסיאתית כשרה בפתח–תקווה, שמציעה עשרות סוגים של סושי, כולל ללא גלוטן ולנשים בהיריון
כתובת: הסיבים 18 פתח תקווה - פארק עוגן
אתר אינטרנט: Ninichoo.com

מי אנחנו

"ניני צ'ו היא מסעדה אסיאתית כשרה בפתח־תקווה, האחות הקטנה של המסעדה שלנו בתל־אביב שאותה פתחנו לפני תשע שנים: ניני האצ'י", מספר אודי רומנובסקי, מסעדן ותיק ש"מכור לאינטנסיביות של תחום המסעדנות", כדבריו, ומי שהתחיל את מערכת היחסים הרצינית עם התחום כבר בגיל 15.
"יש לנו למעלה מ־80 סוגים שונים של סושי, נודלס, מרקים, סלטים למיניהם ובר עשיר של קוקטיילים ויין", הוא מסביר, "מה שמייחד אותנו זה סושי ללא גלוטן, סושי טבעוני וגולת הכותרת: סושי לנשים בהיריון".
3 צפייה בגלריה
ניני צ'ו
ניני צ'ו
למעלה מ־80 סוגים שונים: אתגר הסושי של ניני צ'ו.
(צילום: יאיר שגיא)
בנוסף מפעילה המסעדה גם מערך משלוחים עצמאי ושירות קייטרינג לחברות. את תפריט המסעדה בחרו השותפים בקפידה מתוך עשרות שנים של ניסיון בתחום: "כשפתחנו את ניני צ'ו לקחנו בחשבון שהקהל הישראלי אוהב מנות עם סלמון, לכן חיפשנו מנות בריאות יותר ופחות מטוגנות, עם חלבון גבוה ופחות פחמימות. הרול הפופולרי ביותר אצלנו נקרא רול 'קוביאשי' שזה רול של סלמון בטמפורה, קרנצ'י סלק, אבוקדו עטוף בעירית".

סושי לנשים בהיריון

כשנפתחה המסעדה בתל־אביב אשתו של אחד השותפים הייתה בהיריון ראשון ואמרה שהיא לא יכולה לאכול סושי. יואב ואודי לקחו טכנולוג מזון, שאיתו הם עובדים עד היום, החליטו לחקור את הנושא ולמצוא פתרון. אודי: "הבנו שאם הדג לא טרי לחלוטין והסביבה לא סטרילית זה עלול לסכן אישה בהיריון. עשינו מיליון ניסיונות ובדיקות ומאז אנחנו מאכילים אלפי נשים בהיריון – ואת הילדים שנולדו לה. מדובר בפס נפרד וסטרילי, שבו אנחנו חותכים עם סכין נפרדת, כפפות שונות ולא נוגע שם דג חי בכלל במנה. בתפריט כתוב בדיוק מה מתאים לנשים בהיריון וגם מה מתאים לאנשים שלא אוכלים גלוטן. אנחנו חלוצים בתחום הזה".
3 צפייה בגלריה
ניני צ'ו
ניני צ'ו
"חיפשנו מנות בריאות". אודי רומנובסקי ויואב ולין במסעדת ניני צ'ו
(צילום: יריב כץ)

הקשיים בדרך

"כשפתחנו את המסעדה, לפני כשנה וחצי, השותפים שלי ואני התחלנו ברגל שמאל", משתף אודי בצירי הלידה המאתגרים. "אמנם בכל פתיחת מסעדה יש קשיים, אבל כשחתמנו לפני כשלוש שנים על המקום, לא ידענו שתהיה קורונה. נאלצנו להתמודד עם הסגרים, מחסור בידיים עובדות, בעיות עם המבנה של המסעדה וההתחלה לא הייתה פשוטה. אמרנו לקבלן שאנחנו עוצרים את הכל, שלחנו אותו הביתה להפסקה וחשבנו יחד איך אנחנו ממשיכים מכאן. קנינו ציוד בחו"ל ועצרנו את המשלוחים, שהיו במאות אלפי שקלים".
3 צפייה בגלריה
ניני צ'ו
ניני צ'ו
ניני צ'ו
(צילום: יריב כץ)
אודי מספר בגאווה שהיום, לשמחתם, העסק במקום אחר לגמרי. "המסעדה היום עובדת נהדר, גם בצהריים וגם בערב. אנחנו רואים קהל לקוחות, שחוזר אלינו שוב ושוב, ומעבר לזה התחלנו בשירות המשלוחים ושירות הקייטרינג, וגם הם עולים וגדלים מיום ליום".

השליחות

"התחושה שלנו היא שהלידה הייתה אמנם קשה, ולא פעם חשבנו לוותר על המסעדה ולצאת מזה עם נזקים מינוריים, אבל אנחנו שמחים שלא בחרנו בדרך הזאת. אנחנו מרגישים ששנת 2023 זו שנת הפריצה שלנו, גם ברמה האישית וגם ברמה העסקית. למדנו מכל התהליך הזה גם דברים טובים, למשל החלטנו להגדיל את מערך המשלוחים שלנו והבנו כמה מערך משלוחים עצמאי זה נדבך חשוב".
"אנשים אומרים שמסעדנות זה עולם קשה, אני לא רואה את זה ככה", אומר אודי. "האינטנסיביות הזאת היא טובה להיפר־אקטיביים. אנחנו אוהבים את התחום ומפרנסים מעל 50 משפחות ומבחינתנו זוהי סוג של שליחות".

האתגרים שלנו

"היום מבחינת העסק האתגר שלנו הוא לפרוץ קדימה, שתהיה חשיפה יותר גבוהה, שיותר אנשים יכירו אותנו, שיותר עסקים יכירו אותנו, שידעו מה זה ניני צ'ו ומה אנחנו יודעים לתת. ובנוסף להגדיל את שירות המשלוחים שלנו, שכל תושבי פתח־תקווה, גבעת־שמואל, סביון, רעננה, בני־ברק ורמת־גן יידעו שאנחנו מגיעים אליהם עם השליחים שלנו". אודי מוסיף ואומר שמטרה נוספת היא ללמוד להתייעל מבחינת עלויות, "כי המחירים בשוק רק עולים" כדבריו.
בשיתוף בנק הפועלים