ג'ף מורל עבד שלושה חודשים בחברת דיסני כראש מערך הדוברות והיחסים התאגידיים, ועזב בעקבות סערת יחסי ציבור. מאז, ולמרות שהוא כבר לא עובד בדיסני, מורל מקבל מהחברה כ-119,505 דולר ליום במסגרת הסכם הפיצויים שלו (סה"כ 8,365,403 מיליון דולר), לפי הצהרת דיסני, שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל.
בנוסף, דיסני שילמה למורל כחצי מיליון דולר בכדי להעביר את משפחתו מלונדון ללוס אנג'לס כשהחל לעבוד בחברה, וחצי מיליון דולר נוספים אחרי שעזב את החברה. כמו כן, החברה נאלצה לקנות ממנו את הבית שרכש בדרום קליפורניה בשווי של 4.5 מיליון דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
ג'ף מורל
ג'ף מורל
ג'ף מורל
(צילום: AP)
אגב, מורל לא היה היחיד שקיבל תגמול משמעותי על הרילוקיישן שביצע עבור התפקיד. מנהל משאבי האנוש הראשי של החברה, פול ריצ'רדסון, קיבל 125 אלף דולר, והיועץ המשפטי הכללי הוראסיו גוטיירס, קיבל 81 אלף דולר.
חשיפת שכרו של מורל מגיעה בצל הביקורת הרבה שיש כלפי מדיניות התשלומים "הנדיבה" של החברה לבכירים שלה, בעיקר מצד אחד המשקיעים הגדולים שלה, נלסון פלץ, שתיאר אותה כמוגזמת.
מורל הוצנח מבחוץ לתוך דיסני, ולא עבד קודם לכן בחברה. לפני תקופתו הקצרה בענקית התוכן הוא עבד בין השאר בפנטגון ובחברת האנגריה BP. שכר הבסיס השנתי שלו בדיסני עמד על 480,500 דולר, והוא קיבל בונוס של 2.75 מיליון דולר עם הצטרפותו, אחרי שנאלץ לוותר על הפיצויים שלו מ-BP. בנוסף, קיבל מניות, אופציות ותגמולים נוספים, שהוסיפו כ-5.1 מיליון דולר לשכרו בשנת 2022.

החוק שגרם לכל הבלגן

זמן קצר לאחר תחילת עבודתו, מצאו את עצמם מורל והמנכ"ל בוב צ'אפק מסובכים במחלוקת סביב הצעת חוק בפלורידה, שאסרה הדרכה על נטייה מינית או זהות מגדרית לתלמידי גן עד כיתה ג'. החברה, בהובלת השניים, החליטה תחילה לא להתייחס לכך כי ידעה שהרבה מאוד מהצרכנים שלה הם שמרנים. בסופו של דבר אחרי לחץ גדול שהופעל עליה, צ'אפק הגיב ואמר שהוא מתנגד לחוק. אבל עובדי דיסני כבר זעמו עליו על כך שתחילה נמנע מלהגיב, בעצת מורל.
2 צפייה בגלריה
חגיגות בפלורידה
חגיגות בפלורידה
מושל פלורידה, רון דסנטיס
(צילום: AFP)
במקביל, ברגע שדיסני התנגדה לחוק, מושל פלורידה רון דסנטיס, שהיה מתומכי החוק, ביקר אותה בחריפות והמוניטין שלה בקרב פוליטיקאים משני צדי המפה הוכתם. מורל ביצע טעות נוספת בזמן הקצר שלו בחברה כאשר צייץ בטעות את תאריך הפתיחה הסודי של רכבת ההרים "שומרי הגלקסיה" בפארקים של דיסני.
ב-29 באפריל 2022 הודיע על כך שהוא עוזב: "בתום שלושה חודשים בתפקיד החדש הזה, התברר לי מכמה סיבות שהוא לא מתאים לי", אמר.