תורים ארוכים בפסח? ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע הבוקר (רביעי) כי קיים מחסור קשה של עובדים בתחומי הביטחון והיחידות התפעוליות בשדה התעופה. לאור זאת, מזהיר הוועד כי אם לא יקלטו עובדים נוספים באופן מיידי - התורים בשדה בחג הפסח צפויים להיות ארוכים מאוד והנוסעים ייאלצו להמתין שעות ארוכות.
המחסור בעובדי ביטחון בנתב"ג החל עם החזרה של הטיסות ללוח הזמנים המלא לאחר תקופת הקורונה. כיום חסרים כ-750 עובדים, בעיקר מאבטחים בשדה, מה שיוצר תורים ארוכים ואף בעיה באספקת המזוודות מבטן המטוס אל הנוסעים עם שובם ארצה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
(צילום: shutterstock)
בוועד עובדי רשות שדות התעופה ציינו כי אם לא יהיה פתרון לעניין, ולנוכח הגידול בכמות הנוסעים, הם צופים כאוס בימי חופשת הפסח בשדה. "אם לא יצליחו לגייס עובדים עד פסח נהיה בבעיה", טוען יו"ר הוועד פנחס עידן. "אנשים שמחכים היום שעה-שעתיים בתור יחכו גם חמש שעות ויהיו הרבה עיכובים. אני חוזר ואומר להנהלה ולכל מי שהעניין חשוב לו, חובה לגייס עוד עובדים, כי זה רק הפרומו למה שיהיה".
בתוך כך, יש לציין כי בשנה האחרונה יצאו ברשות לשני סבבי גיוס, ובמסגרתם הובטח למצטרפים ולחותמים לשנה מגוון הטבות ושכר גבוה. ההטבות הותאמו לאוכלוסיית הסטודנטים בעיקר. כך לדוגמא, הרשות מציעה להשתתף במימון שכר הלימוד האוניברסיטאי עם מענק של 10,391 שקל בתואר הראשון וקצת מעל 14 אלף שקל ללומדים לתואר שני.