ענקית הטכנולוגיה והמסחר המקוון מיקרוסופט נערכת לפטר אלפי עובדים. כך לפי דיווח שפורסם הערב (ג') בסקיי ניוז, בו נטען כי החברה, המעסיקה יותר מ-220 אלף עובדים, שוקלת לקצץ כ-5% מכוח העבודה שלה ברחבי העולם, שהם כ-11 אלף עובדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בדיווח צוין כי טרם הצליחו לאמת את שיעור העובדים שצפוי להיות מפוטר, אם כי יש העשרות שמדובר אף במספר גבוה יותר. בכל מקרה, בשלב זה טרם ידוע האם הקיצוצים אכן יצאו לפועל ואם כן מה המשמעות שלהם על עובדי מיקרוסופט בישראל.
1 צפייה בגלריה
משרדי מיקרוסופט בהרצליה
משרדי מיקרוסופט בהרצליה
משרדי מיקרוסופט בהרצליה
(צילום: רויטרס)
בחודש אוקטובר האחרון אישרה החברה כי החלה במהלך של פיטורים, לאחר שביולי הודיעה כי היא מתכננת לקצץ קצת פחות מ-1% מכלל העובדים שלה.
החברה, ששווי השוק שלה עומד על 1.78 טריליון דולר, אמורה לפרסם את הדוחות הכספיים שלה בשבוע הבא. לפי הדיווח בסקיי ניוז, אם ההחלטה אכן תהיה סופית, ההודעה על הפיטורים צפויה לצאת לפני העדכון שימסור המנכ"ל סאטיה נאדלה למשקיעים ב-24 בינואר.
המהלך של מיקרוסופט מגיע אחרי שכמה ענקיות טכנולוגיה נוספות הודיעו על מהלכים דומים בחודשים האחרונים. בתחילת החודש הודיעה אמזון על פיטורי 18 אלף עובדים, שהם כ-6% מכוח האדם שלה. יום לפני כן הודיעה סיילפורס על פיטורי 8,000 עובדים, שהם כ-10% מכוח האדם שלה. בנובמבר הודיעה גם מטא על פיטורי 11 אלף עובדים (13% מכוח האדם).