י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
כך פעלה השיטה

בסיוע עובד מרשות המסים: גנבו מהמדינה מאות מיליונים

המשטרה עצרה מספר חשודים בחשד להפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בשווי מיליארדים. בנוסף, נעצר עובד מע"מ אשר שינה עפ"י החשד את סיווג העיסוק של החברות ללא פעילות לעיסוק הדלק ובתמורה קיבל שוחד כספי מרו"ח

בסיוע עובד מרשות המסים: גנבו מהמדינה מאות מיליונים
אזיקים צילום: pixabay

18 חשודים נעצרו הבוקר (שני) בחשד להפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בשווי מיליארדים. בנוסף, נעצר עובד מע"מ אשר שינה עפ"י החשד את סיווג העיסוק של החברות ללא פעילות לעיסוק הדלק ובתמורה קיבל שוחד כספי מרו"ח.

היחידה לאכיפה כלכלית (היאל"כ) בלהב 433 ניהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה ומשותפת ביחד עם יחידת חקירות מכס ומע"מ ויחידת יהלום ברשות המיסים ומשטרת מחוז ירושלים בחשד כי עובד ברשות המיסים מהצפון ביצע שינוי סיווג לענף דלק לחברות בעלות דו"חות אפס והפיק מסמך המתאר את אחוז פטור ניכוי מס במקור וכל זאת בסמיכות זמנים וללא בקשה מבעלי החברה הלגיטימיים. החקירה לוותה ע"י פרקליטות מיסוי וכלכלה.

ממצאי החקירה מעלים כי החשודים ניהלו מערך ענף של הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליארדים וכי חלק ממערך ההפצה והקיזוז התקיים בעקבות מרמה, הפרת אמונים ושוחד שביצע עובד רשות המיסים, כאשר מרבית כספי העבירה נפרטו בצ'יינג' אשר היה שותף עפ"י החשד לביצוע עבירות של הלבנת הון.

לפנות בוקר פשטו שוטרי היחידה, ביחד עם הגורמים האזרחיים על בתיהם ומשרדיהם של עשרות החשודים, מכל רחבי הארץ. במהלך החיפושים נתפסו רכבי יוקרה, נדל"ן, תכשיטים יקרי ערך וכסף מזומן בשווי המוערך במיליוני ש"ח.

החשודים הובאו היום (שני) לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בהתאמה בבימ"ש השלום בראשל"צ ובימ"ש השלום בי-ם.

 

מעילה הפרת אמונים רשות המסים גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד