שמחה גדולה בהפועל ירושלים שהשיגה אתמול (ראשון) נקמה מתוקה על הפועל ת"א עם הניצחון 67:86 שהעלה אותה על חשבונה לחצי גמר גביע המדינה. כזכור, בעונה שעברה הקבוצה מהבירה הודחה בדיוק באותו שלב, באותו אולם, מול אותה היריבה, ובנוסף הפסידה לה רק לפני חודש בליגה.
השחקנים של אלכסנדר דז'יקיץ' עלו מהדקה הראשונה עם כל האנרגיות הדרושות למשחק על תואר. בכל פעם שקצת הורידו את הרגל מהגז ואיפשרו להפועל ת״א לחלום מעט על אפשרות לקאמבק הם ידעו להתעשת בזמן עם משחק הגנתי יוצא מן הכלל וחדות התקפית תוך כדי ניצול כל חיסרון הגנתי של היריבה.
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית' עם זאק הנקינס
שחקן הפועל ירושלים ספידי סמית' עם זאק הנקינס
ספידי סמית' עם זאק הנקינס
(צילום: עוז מועלם)
רוב המחמאות הלכו לזאק הנקינס. "הוא פשוט פירק את אונואקו", אמרו במועדון על הס אחרי שסיים עם דאבל דאבל מפלצתי של 18 נקודות ו-17 ריבאונדים. בירושלים קצת חששו לפני המשחק בעקבות היעדרותו של ליוואי רנדולף הפצוע אבל כל אחד מהשחקנים תרם את חלקו כך שחסרונו אפילו לא הורגש, כשכל פעם בלט מישהו אחר.
קדין קרינגטון שפתח בחמישייה סיים עם 17 נקודות, ספידי סמית׳ הצטיין גם הוא עם 16 נקודות ו-8 אסיסטים. "חשבתי הרבה על לפתוח עם קאדין", הודה דז׳יקיץ׳ בסיום. "אני תמיד מחפש איזון בין החמישייה הראשונה לשנייה, ובגלל שרנדולף בחוץ אז היינו צריכים עוד אופציות בהתקפה. הוא הגיב טוב, אבל זה לא אומר שהוא ימשיך לפתוח, נראה. הוא בחור נהדר, מהיום הראשון הוא קיבל את זה שהוא עולה מהספסל. הוא אדם נהדר".
2 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים נועם יעקב
שחקן הפועל ירושלים נועם יעקב
"לא התרגש מהמעמד". נועם יעקב
(צילום: עוז מועלם)
מי שערך את הופעת הבכורה הראשונה שלו בבוגרים היה המוחתם הטרי של ירושלים, נועם יעקב, שקיבל הזדמנות ל-3 דקות וסיים עם אסיסט מרהיב שאולי סימל את הבאות. "העליתי ילד בן 18 למשחק כזה, זה מסביר את המצב שלנו", אמר דז׳יקיץ. "הוא לא התרגש מהמעמד, זה המשמעות של לא לפחד. הוא נתן לנו מה שאנחנו צריכים, אני מאמין ברושם ראשוני, והרושם ממנו טוב. נראה גם משחקים רעים ממנו, וזה נורמלי לילד בן 18".
עוז בלייזר שסיים את הערב עם 6 נקודות, 4 ריבאונדים, חטיפה אחת ו-2 אסיסטים סיכם: "ניצחון חשוב במקום קשה נגד קבוצה טובה, היינו שם מההתחלה עם אגרסיביות. אבל רק עברנו שלב, זה עדיין רק רבע גמר, אנחנו עדיין שני משחקים מהתואר. אין ספק שההפסדים להם ישבו לנו בראש. זה הכין אותנו, היינו קרובים לנצח בשני המשחקים, במשחק הקודם הרבע הראשון הרג אותנו. ידענו שאם נשחק את המשחק שלנו יש לנו סיכוי טוב".