סילבס: "עבר שבוע מאוד חריג"
(באדיבות ONE)
למשך חמש דקות הפועל ת"א נראתה כמו קבוצת כדורגל טובה שיודעת ללחוץ, לנצל את המומנטום, להפתיע את היריבה עם סוג של תרגיל ואז לכבוש שער ולעלות ליתרון. נס בבלומפילד. אבל שחקני הפועל לא ייתנו לאוהדים שלהם אפילו דקה להתענג על זה, כי מרגע שהפועל עלתה ליתרון - השחקנים התאדו כהרגלם ופינו את המגרש לנס ציונה. בסופו של דבר השוויון הגיע, איך לא, אחרי טעות של ההגנה. כדור שפוגע בדרך במגן ואיכשהו מגיע לחלוץ שנשאר לבד מול השוער, גול טיפוסי שהפועל ת"א סופגת. גול שסופגת קבוצה שפניה לירידת ליגה.
המזל של הפועל ת"א הוא שהיריבות שלה יותר גרועות ממנה. נס ציונה לא הייתה מסוגלת לנצל חצי שעה שבה הפועל ת"א עשתה בערך הכל כדי לעזור לה לכבוש את השני ולקחת שלוש נקודות, אבל נס ציונה לא באמת מסוגלת לנצח. גם לא את הפועל ת"א הנוכחית. הכוכבים צריכים להסתדר בצורה מושלמת כדי שנס ציונה תנצח, כמו שקרה ב-3:4 על אותה הפועל ת"א בסיבוב הקודם, אם התנאים לא מושלמים היא תוציא תיקו. קשה עד בלתי אפשרי לא לנצח את נס ציונה, הפועל עמדה במשימה בגבורה.
2 צפייה בגלריה
חיים סילבס מאמן הפועל ת"א
חיים סילבס מאמן הפועל ת"א
הצליחה לא להפסיד. הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
בני ריינה, עוד מתמודדת נגד הירידה, חטפה אתמול שלישייה מאשדוד האנמית ולא ניצחה מחודש אוקטובר. הקבוצה של שרון מימר לא מפסיקה להודיע על החתמות של שחקנים חדשים ונראה כאילו כל שבוע היא מעלה הרכב חדש, בין השחקנים שלה אין כימיה מינימלית.
כל משחק שלה נראה כמו משחק בגביע הטוטו בפתיחת העונה, כשהשחקנים רק מתחילים להכיר אחד את השני. חלון ינואר רק התחיל, ולפי קצב ההחתמות ריינה עוד תבנה סגל חדש לגמרי עד פברואר. ההגנה שלה היא קומדיה וגורמת לכל התקפה להיראות כמו ברזיל האגדית של 1970. אשדוד בעטה אתמול 17 פעמים לשער, היא יכולה להרגיש מאוכזבת מהנתון הזה, מול ריינה צריך לבעוט לפחות 30 פעמים.
2 צפייה בגלריה
שרון מימר מאמן בני ריינה
שרון מימר מאמן בני ריינה
שרון מימר. איך ריינה מתכוונת להישאר?
(צילום: גיל נחושתן)
גם קריית שמונה של ניר ברקוביץ' לא ממש טובה בכדורגל. אפשר לדבר על הטירוף של ניר ברקוביץ' וזה באמת מאוד נחמד ומוסיף צבע. אבל הכדורגל? רחוק מאוד מלהיות ברמה סבירה. גם אלה שנמצאות מעליה, כמו הפועל חדרה ומכבי נתניה (שאפילו ניצחה אתמול) לא נראות כמו קבוצות מרמה אחרת. אולי אצלן יש פחות לחץ מאשר הפועל ת"א.
צריך להיות ממש מוכשר כדי לרדת מליגת העל, בפעם האחרונה שהפועל ירדה זה קרה אחרי פירוק והורדת נקודות - וגם אז היא ירדה סופית רק במחזור האחרון. החדשות הטובות של הפועל ת"א הן שיהיה מאוד קשה לרדת ליגה, החדשות הרעות שהן שהיא ממש מתאמצת לעשות את זה. כמו שאמרו בסדרה "הסמויה": אף אחד לא מנצח, מישהו פשוט מפסיד יותר לאט".

מילה טובה

לפעמים קורים דברים טובים בליגת העל, ואתמול זכינו לראות התנהלות נורמלית כאשר המשחק בין בני סכנין להפועל באר-שבע בוטל שעתיים לפני שריקת הפתיחה ולא ברגע האחרון כמו שאנחנו רגילים. ההתנהלות שאנחנו רגילים אליה היא הודעות בלתי פוסקות על התלבטות אם לקיים את המשחק או לא, והודעה רשמית דקה לפני שהמשחק אמור להתחיל כאשר הקהל כבר ביציעים. עכשיו נקווה שיתקינו בסכנין תשתיות נורמליות.