לקראת מוצ"ש

המשטרה נערכת להפגנת השמאל: "איפוק, סובלנות והכלה"

במשטרה סיימו את ההיערכות לקראת הפגנת השמאל בתל אביב במוצאי שבת הקרובה. מאות שוטרים יאבטחו את האירוע כשבהנחיית המפכ"ל ינהגו באיפוק (משטרה)

ההפגנה מוצש שעברה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

לפני זמן קצר (חמישי) הסתיים במטה מחוז ת"א, דיון אישור התוכניות למחאה הצפויה של השמאל בת"א במוצ"ש הקרובה.

הישיבה התקיימה בראשות מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ובהשתתפות מפקד מחוז תל-אביב, ניצב עמיחי אשד וסגל הפיקוד המחוזי.

במבצע אבטחת המחאה יטלו מאות שוטרים בפיקודו של מפקד המחוז, ויעסקו באבטחת המחאה, וויסות התנועה ושמירה על הסדר, בכדי לאפשר למשתתפים לממש את זכות המחאה כחוק.

במהלך סיכום הדיון הנחה מפכ"ל המשטרה על איפוק סובלנות והכלה של הכוחות במהלך המחאה, כאשר בראש ובראשונה מטרת הכוחות הינה לאבטח את האירוע ולשמור על הסדר הציבורי.

כזכור, ביום שלישי עדכנה המשטרה את השר איתמר בן גביר בהכנות למחאה. בן גביר ביקש לוודא ששוטרי משטרת ישראל לא יפגעו ולא יוכו, ומשטרת ישראל הבהירה כי היא תיערך באופן שיאפשר מימוש חופש הביטוי ומחאות במסגרת הדין, אך לא תתאפשר פגיעה בשוטרים.

עוד הובהר, כי ככל שבמהלך המחאות יתקיימו הפרות חוק או הפרות סדר תפעל המשטרה במסגרת סמכויותיה על פי כל דין, והמשטרה לא תגלה סבלנות ביחס לתופעות של פגיעה בשוטרים ולא תאפשר הסתה פרועה, ובפרט כזו שעושה שימוש בסמלי נאציזם.

כזכור, השר בן גביר הנחה את המפכ"ל לעצור מפגינים שיתפרעו ויחסמו כבישים. "מי שחוסם כביש ומתפרע – צריך להיעצר", אמר בן גביר בישיבת הסיעה. לפי הפרסום ב'חדשות 12', בן גביר הנחה את המשטרה להחמיר את התנהלותה נגד המפגינים, בין היתר בהפעלת מכת"זיות בהפגנות בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר