האמת, מעטים הפעמים - אם בכלל - ששחקן ישראלי עולה לכותרות בארה"ב אחרי משחק ב-NBA. זה קרה לעומרי כספי בקרב היריות המפורסם מול סטף קרי בעונת 2015/16 - אז הפציץ 9 שלשות ו-36 נקודות בהפסד הבלתי נשכח של סקרמנטו לגולדן סטייט. הלילה (בין רביעי לחמישי) גם דני אבדיה זכה לכבוד הזה.
הפורוורד הישראלי של וושינגטון רשם שיא קריירה של 20 ריבאונדים ב-97:100 הדרמטי על שיקגו - וזכה למחמאות מקיר לקיר, משחקנים, עיתונאים ובכלל ברחבי הרשת. הישראלי הוסיף גם 9 נקודות (3 מ-6 מהשדה, 1 מ-2 משלוש, 2 מ-2 מהקו), 3 אסיסטים ו-4 איבודים ב-35 דקות.
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
ערב של פעם בחיים. אבדיה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
קארוסו ולאבין מנסים לעצור את אבדיה
(צילום: AP)
בהתחשב בכך שאבדיה הוא לא סנטר "אמיתי", הוא נכנס לרשימה מצומצמת שכללה עד עתה שני שחקנים בגובה 2.06 מטר ומטה שהורידו העונה 20 ריבאונדים ומעלה במשחק אחד: לוקה דונצ'יץ', הכוכב הבלתי מעורער של דאלאס, ופרשס אצ'יווה מטורונטו.
בגיל 22 ו-8 ימים אבדיה הפך לשחקן השני הכי צעיר של הוויזארדס עם 20 ריבאונדים ומעלה במשחק בודד, אחרי כוכב העבר כריס וובר (21 ו-270 ימים). ועל הדרך, כצפוי, גם לישראלי עם הכי הרבה כדורים חוזרים במשחק NBA בודד - שלושה יותר מהשיא הקודם של עומרי כספי (17).
את הריבאונד ה-20 והאחרון הוא לקח בשניית הסיום, אחרי החטאה של כוכב הבולס, זאק לאבין. עד ההפסקה היו לו תשעה במאזן ובתום שלושה רבעים כבר השיג 15. בכך, נכנס לרשימה סופר-מכובדת. השחקנים היחידים העונה שרשמו 15 ריבאונדים ומעלה לפני הרבע הרביעי: ניקולה יוקיץ', איביצה זובאץ, ניקולה ווצ'ביץ', דומנטאס סאבוניס, סטיבן אדאמס, קלינט קאפלה, רודי גובר, אנתוני דייויס, ג'יילן סמית', בובי פורטיס, יאניס אנדטוקומפו, ג'רט אלן, יוסוף נורקיץ'. כולם, כפי ששמתם לב, ביג-מנים.

"היינו צריכים כל אחד מהריבאונדים שלו"

המשחק מול שיקגו היה צמוד, כמו גם שני המפגשים הקודמים בין השתיים העונה, ומי שהכריע אותו היה קייל קוזמה, שנעץ שלשה מנצחת, 6 שניות לבאזר. קוזמה היה למעשה הכוכב הגדול הערב של וושינגטון, שנאלצה להסתדר ללא בראדלי ביל, קריסטפס פורזינגיס ודניאל גאפורד (גם בעקבות כך חזר אבדיה לחמישייה לאחר כמעט שלושה שבועות).
3 צפייה בגלריה
רוזמה
רוזמה
מצא זמן לעקוץ את אבדיה. קוזמה
(צילום: AP)
קייל קוזמה נשאל במסיבת העיתונאים בסיום המשחק על שיא הריבאונדים של אבדיה ובחר לעקוץ את חברו: "ברוב הריבאונדים של דני לא היה אף אחד לידו, אבל עדיין אתן לו את זה. אני ממש עצבני עליו כי הוא קלע רק 9 נקודות, אז השורה הסטטיסטית לא נראית כל כך טוב, אבל הוא הוריד 20 ריבאונדים וזה היה חשוב לנו". בהמשך היה רציני יותר והודה: "היינו צריכים אותו מול ניקולה ווצ'ביץ', היינו צריכים כל אחד מהריבאונדים שלו".
מלבד קוזמה, אנתוני גיל הצטיין אף הוא עם שיא קריירה של 18 נקודות. בסיום, ליד עמדת הראיונות, חטף שפריץ של מים מהבקבוק של דני אבדיה, שחגג לצידו. "דני מסר לי כמה כדורים נהדרים", אמר גיל. "זו קלישאה, אבל הייתי היום טוב בזכות החברים שלי, התפקיד שלי הוא לחכות לרגע שיקראו לי ותמיד להיות מוכן".
ומה היה למאמנו של אבדיה, ווס אנסלד ג'וניור להגיד עליו? "הוא פשוט רצה יותר", הסביר הקואץ'. "הוא הגיע ל-20 כדורים חוזרים בזכות הרצון שלו, הוא התייחס לכל זריקה כהחטאה".