הגרלת אליפות אוסטרליה (שתיפתח בלילה בין ראשון לשני) נערכה הבוקר במלבורן ובה נקבע כי היריבים הגדולים (ומי שמחזיקים ב-43 תארי גראנד סלאם יחד), נובאק ג'וקוביץ' ורפאל נדאל, יוכלו להיפגש, אם וכאשר, רק בגמר הטורניר.
ג'וקוביץ', אלוף אוסטרליה תשע פעמים, חוזר לטורניר אותו החמיץ בשנה שעברה כשגורש מהמדינה לאחר שנמנע מחיסון קורונה. המדורג 4 בעולם יפתח את האליפות במשחק מול הספרדי רוברטו קארבאלס באינה. אם וכאשר ימשיך הלאה, צפוי לו משחק פיקנטי במיוחד מול האליל המקומי, ניק קיריוס, כבר ברבע הגמר. השניים, כזכור, נפגשו בגמר טורניר ווימבלדון האחרון - והסרבי ניצח.
2 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' עם רפאל נדאל
נובאק ג'וקוביץ' עם רפאל נדאל
ג'וקוביץ' ונדאל. יריבים ותיקים
(צילום: AP)
המדורג 1 בעולם, הספרדי קרלוס אלקראס, לא ישתתף באליפות אוסטרליה ומי שהפך למדורג הבכיר בטורניר הוא בן ארצו, רפאל נדאל. "השור ממאיורקה", אלוף אוסטרליה המכהן והמדורג שני בעולם, זכה למוקש רציני על הספתח - הבריטי בן ה-21, ג'ק דרייפר (40 בעולם), שישחק מחר בחצי גמר טורניר אדלייד. אם וכאשר יגיע לרבע הגמר, הוא צפוי לפגוש שם את דניל מדבדב הרוסי לשחזור הגמר מאשתקד במלבורן.
קרב מסקרן נוסף יהיה בין אנדי מארי הוותיק לאיטלקי מתאו ברטיני, המדורג 13 בעולם. מארי ניצח רק אתמול את אלכס דה מינור האוסטרלי במשחק הכנה לקראת האליפות ונמצא בכושר מצוין.
2 צפייה בגלריה
איגה שווינטק
איגה שווינטק
פייבוריטית ללכת עד הסוף בטורניר הנשים. שווינטק
(צילום: רויטרס)
אצל הנשים, איגה שווינטק, המדורגת 1 בעולם, תפגוש את הגרמנייה ג'ול ניימייר (68) ואילו אונס ג'אבור הטוניסאית (2) תתמודד במשחק נוח על הנייר - נגד תמרה זידאנסק הסלובנית. המדורגת שלישית, ג'סיקה פגולה האמריקאית, תנסה לחלוף על פני ג'קלין כריסטיאן הרומנייה (143).