ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', צפויים להודיע הערב (רביעי) על שורת צעדים "לטיפול בהתייקרויות במשק", אולם מתברר כי שעות ספורות לפני מסירת פרטים על התוכנית היא טרם הושלמה.
ל-ynet נודע כי בשעות האחרונות עדיין ישבו בכירי משרד האוצר ודנו בפרטי התוכנית ובסכומי המקורות שיש להקציב לביצועה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון כלכלי ראשון
ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון כלכלי ראשון
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'
התוכנית תכלול מספר צעדים שהבטיח ראש הממשלה במערכת הבחירות, ובראשם צעד שכבר ידוע, הפחתת ההתייקרות במחיר החשמל בשל הארכת ביטול המס על יבוא הפחם. כמו כן, החליטו באוצר להקפיא את מחירי המים, שאמורים לעלות ב-3.5% בחודש הנוכחי, ואת העלייה בשיעור של 1.4% במיסי הארנונה.
מאחר שב-15 בפברואר יפקע החוק שיזם שר האוצר לשעבר, אביגדור ליברמן, ושהיה במסגרת הוראת שעה, שמעניק נקודות זיכוי לילדים בני 6 עד 12, יודיע שר האוצר הערב כי תוארך תקופת מתן נקודות הזיכוי.
עלות התוכנית תהיה בשלב זה, על פי חישוב ראשוני, כ-2 עד 3 מיליארד שקלים, וחלקם ימומן מהפסקת העברת כספים לקרן הפיצויים למקרי מלחמה ואסונות טבע.
גורם במשרד האוצר אמר כי מדובר בתוכנית זמנית, שתעובה בתוכנית כלכלית רחבת היקף שתגובש בסמוך להבאת תקציב המדינה לאישור הממשלה עוד לפני חג הפסח. "כרגע אלה צעדי בלימה למנוע התייקרויות שיגרמו לזינוק באינפלציה בחודש ינואר ובחודשים הבאים", ציינו במשרד האוצר.