שכרו של מנכ"ל משרד האוצר החדש, שלומי הייזלר, יהיה גבוה לפחות ב-33% משכרם של מנכ"לי משרדי הממשלה האחרים. כך נודע ל-ynet. שכרו של מנכ"ל משרד ממשלתי כיום הוא כ-39 אלף שקל ברוטו לחודש ושכרו של שלומי הייזלר יהיה 52 אלף שקל. הסיבה: הייזלר שימש במשך שש שנים מנכ"ל הטאבו במשרד המשפטים והשכר של מי שמכהן בתפקיד זה צמוד על פי חוק לשכרו של שופט מחוזי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מינויו של המנכ"ל החדש, ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט למנות במקומו של רם בלינקוב, המנכ"ל היוצא שמינה השר אביגדור ליברמן, צפוי להיות מאושר על ידי הממשלה כבר בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
שלומי הייזלר יו"ר מטה התכנון הלאומי
שלומי הייזלר יו"ר מטה התכנון הלאומי
מנכ"ל משרד האוצר הנכנס, שלומי הייזלר
(צילום: יאיר שגיא)

בשנה וחצי האחרונות היה הייזלר ראש מטה התכנון במשרד הפנים, תפקיד שאליו מונה על ידי השרה היוצאת איילת שקד. נודע, כי גם בתפקיד הזה המשיך הייזלר לקבל את השכר הגבוה הצמוד לשכר שופט מחוזי.
בימים הקרובים יתמנה הייזלר למנכ"ל משרד האוצר על ידי הממשלה, לאחר שיעבור את ועדת המינויים הממשלתית, וגם בתפקידו זה יקבל שכר גבוה המקובל לשופט מחוזי.
אם יועלה כבר החודש שכר השופטים ב-12.5%, לפי הצמדתם לעלייה בשכר הממוצע במשק, יעלה גם שכרו של הייזלר לכ-58.5 אלף שקל בחודש - והפער בין שכרו לבין שכר שאר מנכ"לי משרדי הממשלה, שגם שכרם יעלה אך בפחות, יגדל עוד.


בתגובה אמר מנכ"ל האוצר המיועד, שלומי הייזלר, ל-ynet: "אינני מבקש שכר גבוה יותר ממנכ"לים אחרים. לפי הוראת התקשי"ר שכרו של מנהל הטאבו צמוד לשכר שופט מחוזי וכאשר מי ששירת את המדינה מתמנה לתפקיד אחר – שכרו הגבוה יותר נותר בעינו, שכן אין לפגוע בשכר עובד מדינה בכיר. לא ביקשתי שום שכר חריג. השכר הגבוה יותר שאקבל נקבע על פי הוראה, לפי הספר. כל מה שיקרה עם שכרי בתפקידי כמנכ"ל משרד האוצר הוא שאשמר את תנאי השכר שקבלתי קודם בשירות המדינה".
נזכיר כי הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, הביע בימים האחרונים התנגדות נחרצת להעלאת שכרו של מנכ"ל משרד הבריאות המיועד, משה בר סימן טוב, ל-90 אלף שקל בחודש תחת שר הבריאות המיועד, אריה דרעי. בעקבות זאת לא הובא לפי שעה שכרו הגבוה לאישור הממשלה.
במכתב ששיגר לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', קבע בר נתן כי העלאת שכר כה גבוהה, אשר מהווה למעשה יותר מהכפלת שכר מנכ"ל משרד ממשלתי, עלולה להוות תקדים ולהשפיע על שכר מנכ"לים ובכירים אחרים במשרדי הממשלה וזאת דווקא לפני תחילת דיונים מחודשים על הסכם שכר חדש.
פורסם לראשונה: 18:53, 10.01.23