צפו: קראנקה מדבר אחרי הניצחון במשחק הבכורה
(צילום: ONE)
שיחת היום בימים האחרונים בקריית שלום היא ההחלטה של חלק מאוהדי מכבי ת"א לא לחגוג שלשום (שבת) את השער של ערן זהבי ב-0:3 על מ.ס אשדוד. יש לציין, כי רוב האוהדים עודדו את זהבי וחגגו בשער שכבש השחקן.
שחקנים בקבוצה העריכו שיש קשר בין התנהגות האוהדים לבין הפוסט שהעלה החלוץ לפני חמישה ימים החלוץ, שבו הביעה תמיכה בטאלב טואטחה בעקבות נהמות של חלק מאוהדי מכבי ת"א לעבר מגן בני-סכנין במהלך המשחק בגביע המדינה. זהבי כתב בפוסט בין השאר: "קומץ מאוד קטן של כמה אוהדים לא מייצג אותנו".
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
לא כולם חגגו איתו. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
טואטחה
טואטחה
זהבי מרגיע את טואטחה במשחק הגביע מול סכנין
(צילום: יאיר שגיא)
שחקנים במכבי ת"א היו המומים מהצעד של חלק מהקהל. יש לציין כי הכוכב קיבל הודעות מאוהדים רבים, שהבהירו לו: "אתה הכוכב שלנו, אתה לא צריך להתייחס לזה". זהבי עצמו בחר לא להתייחס לנושא גם בפורומים סגורים.
אחד מחבריו לקבוצה אמר: "צריכים לכבד את ערן, שהחליט בצעד מנהיגותי לגנות נהמות כלפי שחקן. כולם יודעים שערן הוא הכוכב של מכבי ושום חרם של אוהד כזה או אחר כלפיו, בגלל התבטאות שמצופה משחקן כמוהו, לא ישנה שום דבר".
מי שצפויים לחזור להרכב של אייטור קראנקה לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים ביום שני הבא הם אוסקר גלוך ודריק לוקאסן.

מכבי ת"א לדין בגין קריאות גזעניות

תובע ההתאחדות החליט להעמיד לדין את מכבי ת"א בגין הקריאות הגזעניות נגד טוואטחה. בנוסף, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים יעמדו לדין בגין התפרעות אוהדים, כמו גם מ.ס אשדוד שתעמוד לדין בגין התפרצות לשדה המשחק ואיתן אזולאי, קשרה של מכבי נתניה שהורחק ביום שבת אחרי שנגח ביריב, שיעמוד גם הוא לדין בגין התנהגות בלתי הולמת.
בדו"ח השופט נכתב: "בדקה ה-89 ניגש שחקן בני סכנין טאלב טוואטחה לחדש את המשחק מזריקת חוץ. לפני החידוש נקראו לעברו מקומץ אוהדי מכבי ת"א נהמות כזעניות, יש לציין כי מדובר בקומץ של כ-20-30 אוהדים".