דמרה ענקית התרחשה אמש (ראשון) ביד אליהו כשמכבי ת"א, שכבר הייתה בפיגור של 14 נקודות, ניצחה את את הפועל חיפה 104:108 אחרי שתי הארכות. למרות זאת, מי שגנבו את ההצגה הם דווקא שלישיית השופטים - הראל קדרון, ארז גוריון ואלעד לייבוביץ' - שקיבלו החלטה מאוד שגויה שהשפיעה על גורל המשחק.
רומן סורקין עלה לסל כשעל השעון נותרו 11 שניות לסיום הארכה השנייה, אבל לא הצליח לקלוע בזמן שוויל ריימן נאבק בו, אבל תוך כדי נגע עם ידיו ברשת עצמה. לאחר המהלך השופטים החליטו לגשת למוניטור על מנת לבדוק את הזמן על השעון, ותוך כדי הבדיקה הבחינו שמדובר למעשה בנקודות של סורקין ושינו את ההחלטה. מה הבעיה בעצם? לפי החוקה, השופטים יכולים לקבל החלטה אך ורק על הסיבה שלשמה הם הלכו למוניטור מלכתחילה - במקרה הזה הזמן של השעון.
באיגוד השופטים לא נשארו אדישים לדברים. הם קיימו הבוקר ישיבה בנושא ולאחר מכן משה ביטון, יו"ר הועדה המקצועית של איגוד השופטים, פרסם הודעה רשמית, בה הבהירו כי שופטים טעו: "על אף שהחלטת השופטים לכאורה עושה צדק עם האירועים במגרש, הרי שעל פי החוקה היה על השופטים לפעול אחרת: החוקה בנושא המוניטור (בכל המפעלים), לא מאפשרת לבדוק את סוג ההפרה הזו (חסימה לא חוקית של הכדור או הפרעה למעוף הכדור), אלא אם היתה שריקה להפרה וגם זאת רק ב-2 דקות אחרונות של המשחק/כל הארכה".
"לפיכך, עם כל הקושי והמורכבות לגלות במוניטור אירוע קריטי שלא נשרק במגרש, באירוע הזה, היות ולא נשרקה הפרה במגרש, לא ניתן היה לבדוק ולתקן את ההחלטה בנושא החסימה (גם אם השופטים היו מחליטים לבדוק זאת אחרי השריקה לחוץ ולפני ההליכה למוניטור). בהתאם, גם לא ניתן לקבל צ׳אלנג׳ מאמן במצב כזה. במקרה המדובר השופטים טעו ביישום החוקה. איגוד השופטים מצר על הטעות הזו ויפעל מול כלל השופטים להפקת הלקחים הנדרשים מהאירוע, במטרה להבטיח יישום נכון ומדויק של החוקה במצבים מורכבים כאלה".
בהפועל חיפה מאוד התעצבנו על המהלך, כשאפשר היה לראות את המאמן שרון דרוקר כועס על הקווים ומנסה לקבל הסבר מהשופטים תוך כדי המשחק. לאחר שכל האירוע הסתיים, גם היו״ר של המועדון, יובל רוסמן, התעצבן על הנעשה כשנכנס לפרקט וצעק על השופטים. יש לציין שהאדומים לא טוענים שבגלל המהלך הזה הם הפסידו את המשחק, אבל רוצים שיהיה שיפוט נכון והוגן.
"דיברתי עם השופטים, הם יודעים שאני בדרך כלל לא מדבר עליהם", אמר דרוקר בסיום. "אבל ההחלטה לא הייתה ברורה לי, כי הם אמרו לי שהם הולכים לבדוק אאוט והם בסוף אישרו סל ובזה נגמר המשחק. אם היה חוץ להם להם, היינו עושים עצירה ויכולים לנצח".
פורסם לראשונה: 06:36, 09.01.23