השיגעון החדש של פיקה: על ליגת הקטרגל המיוחדת שהוקמה בברצלונה

כוכבי עבר שהגיעו במיוחד, חוקים שגורמים לצופים להתרגש ופוטנציאל עסקי שיכול להתפשט תוך זמן קצר ללא מעט מדינות ברחבי העולם • כחודשיים אחרי שפרש ממשחק, ג'רארד פיקה הקים את "ליגת המלכים" – ליגת קטרגל בינלאומית, שכמוה עוד לא הייתה • חשבתם שכבר שמעתם על הכל? כדאי לכם לקרוא

מגרש ליגת המלכים. נראה שהיא תצליח למשוך לא מעט כוכבי עבר, צילום: Gettyimages

לפני כחודשיים הודיע ג'רארד פיקה על פרישה ממשחק פעיל, אחרי קריירה מפוארת של כמעט 20 שנה, אבל מי שחושב שהוא מתכוון לנצל את התקופה הקרובה כדי לנוח, פשוט לא מכיר את האיש.

עוד בתקופה בה היה שחקן בכיר בברצלונה, פיקה נכנס בכל הכוח לעולם היזמות והעסקים. הוא הקים את חברת "קוסמוס", שבין היתר רכשה את הזכויות על גביע דייויס בטניס ב-3 מיליארד דולר ל-25 שנה. הוא רכש את מועדון הכדורגל אנדורה, שמשחק כעת בליגה השנייה בספרד. והמיזם האחרון והנוצץ שלו הוא "ליגת המלכים" – ליגת קטרגל בינלאומית, שכמוה עוד לא הייתה.

בשבוע שעבר הליגה החדשה יצאה לדרך בברצלונה בהשתתפות 12 קבוצות, שלכמה מהן יש נשיאים מפורסמים: איקר קסיאס בקבוצת 1K, סרחיו "קון" אגוארו בקבוצת Kunisports. השותף של פיקה ב"קינגס ליג" ובמיזמים נוספים אחראים הוא אושיית הרשת איבאי יאנוס, שיש לו 8 מיליוני עוקבים באינסטגרם ומיליונים נוספים בערוץ הטוויץ' – שבו משודרים משחקי הליגה החדשה בשידור ישיר.

פיקה ואיבאיי יאנוס יזמו בשנה שעברה את גביע העולם לבלונים. וזה בדיוק מה שזה נשמע: שחקנים שמתמודדים אחד מול השני כשהמטרה שהבלון לא יפגע ברצפה. באוקטובר התקיים "מונדיאל הבלונים" בפעם השנייה. שיתוף הפעולה בין פיקה לאיבאי יאנוס הוא כמובן אסטרטגי. המטרה היא להביא קהלים חדשים, צעירים יותר, כאלו שנמצאים ברשתות החברתיות.

צ'יצ'אריטו בפעולה, צילום: Gettyimages

פיקה הגיע לערב ההשקה של הליגה ביום ראשון שעבר וישב בתא ה-vip יחד עם שני בניו, ונראה נרגש במיוחד. הוא השקיע בפרויקט הזה הרבה זמן וכסף ומאמין שזוהי רק ההתחלה. אחרי הליגה שהוקמה בספרד התכנית היא להקים בעתיד הלא רחוק ליגות דומות גם בלונדון ובלוס אנג'לס.

כל המשחקים משודרים בערוץ הטוויץ' של הליגה, כל הקבוצות משדרות את המשחקים שלהן בערוצים ייעודיים, ועל פי המארגנים כ-800 אלף איש צפו במחזור הפתיחה, הרבה מעבר לתחזיות. חאבייר הרננדס, הלא הוא צ'יצ'אריטו, הכוכב בן ה-34 של לוס אנג'לס גלקסי, ומי שהבקיע 52 שערים ב-109 משחקים במדי נבחרת מקסיקו, התלהב מאוד ממה שראה, אחרי ששיחק במחזור הפתיחה.

"מורגש שכל מה שקורה בליגה הזו, ברשתות החברתיות, בטוויץ', נעשה אחרי עבודת הכנה רצינית. המוצר הוא פנטסטי", הוא אמר. "אני חושב שאנחנו עדיין לא מבינים את האימפקט של הדבר". בינתיים המשחקים מתקיימים ללא קהל, באולם שנמצא לא הרחק מנמל התעופה של ברצלונה, אבל בקרוב יותקנו מושבים לכמה מאות צופים.

אוריול קרול, מנכ"ל הליגה, אמר: "יש לנו הרבה תכניות לעתיד, אבל נכון לעכשיו מה שכבר בטוח זו ה'קווינס ליג', ליגת הקטרגל לנשים, שתיפתח במאי". ומה לגבי שחקנים? אחד השמות הגדולים הוא ג'ואן קאפדבילה, מי שזכה עם ספרד בגביע העולם ב-2010 שהבקיע שער ניצחון עבור קבוצתו, דה-גרפגס סייאנס.

חוץ מצ'יצ'ירטו, שמשחק בפורסינוס, עוד שמות מוכרים ששיחקו במחזור הפתיחה היו כוכב העבר של אספניול ראול טאמודו, ג'ואן ורדו (גם הוא אקס אספניול), אלברטו בואנו (ריאל מדריד ודרבי), קרלס פלאנס (אקס בארסה וסלטה) וג'ונתן סוריאנו, שהבקיע 172 שערים במדי זלצבורג.

חוץ משחקני העבר המוכרים יתר השחקנים נבחרו בשיטת הדראפט. אחד מהם הוא דויד אלבה, אחיו של ג'ורדי אלבה. החוקים הבסיסיים מוכרים: כל משחק אורך 40 דקות, בכל קבוצה משחקים 7 שחקנים. אבל יש גם כמה חוקים חדשים ומעניינים.

כך למשל פתיחת המשחק היא בשיטת הכדורמים: שתי הקבוצות נעמדות על קו השער וכשנשמע הבאזר, כולם מסתערים לעבר הכדור שניצב במרכז המגרש. יש גם VAR, אבל לכל קבוצה מותר לבקש את התערבותו רק פעם אחת במשחק - אלא אם כן הערעור על החלטת השופט התקבל, ואז יש אפשרות לבקשה נוספת. אבל החידוש הכי מעניין הוא "כרטיס הזהב", שכל מאמן בוחר לפני המשחק, מבלי לראות.

יש חמישה כרטיסים לבחירה: פנדל מיידי, לקיחת כרטיס הזהב של היריבה, הוצאת שחקן יריב ל-2 דקות, שער שיובקע בדקה הקרובה יהיה שווה שני שערים – וכרטיס ג'וקר - שמי שמוציא אותו יכול לבחור באחת מארבע האפשרויות הקודמות. חלק מנשיאי הקבוצות לא אהבו את הרעיון, אבל בסופו של דבר הקהל היה בעד. וזה מה שקובע.

וצ'יצ'אריטו סיכם: "הרמה הפתיעה אותי לטובה, אבל לא הופתעתי מרמת הארגון. לא הייתי מגיע במיוחד מלוס אנג'לס כדי להעביר את הזמן. אהבתי את המעורבות של הצופים ואת החוקים החדשים. ג'רארד פיקה הואר בחור שלא מפחד להעז ולחדש ולעשות דברים שאחרים אולי היו חוששים מהם. אני בהחלט רואה את הליגה מתפתחת למקומות חדשים. תמיד צריך לכוון הכי גבוה שאפשר".

 

 

 

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר