אופטימיות בארה"ב לאור קצב החלמתו של דמאר המלין, שחקנה של באפלו בילס שהתמוטט בעקבות דום לב במהלך הרבע הראשון מול סינסינטי במהלך משחק ב-NFL ביום שלישי האחרון. לאחר שהתעורר ואף הצליח לתקשר עם הצוות הרפואי, היום (שישי) דיווחו בסוכנות הידיעות רויטרס כי המלין לא צריך יותר להיעזר בהנשמה מלאכותית וחזר לנשום בזכות עצמו.
יתרה מזאת, המלין הצליח לדבר ושוחח מעט עם משפחתו והצוות הרפואי, ואף השתתף באמצעות אפליקציית שיחות הוידאו פייסטיים באסיפה הקבוצתית של הבילס, וריגש אותם כשמסר להם במילותיו: "אני אוהב אתכם".
בעמוד הטוויטר של באפלו בילס ממשיכים לעדכן לעיתים תכופות בנוגע למצבו של המלין. "קצב ההחלמה שלו מדהים", מסרו בקבוצה לתקשורת. "התפקוד הנוירולוגי שלו נותר ללא פגע והוא הצליח לשוחח עם משפחתו עם מטפליו".
אתמול קיים הצוות הרפואי בבית החולים בו מאושפז המלין מסיבת עיתונאים ותיאר את השיפור יוצא הדופן במצבו, שהוגדר תחילה כאנוש. השחקן בן ה-24 פקח את עיניו, הזיז את גפיו והחזיק ידיים עם משפחתו. עוד סופר כי אחרי שהתעורר, השאלה הראשונה של המלין לצוות הרפואי הייתה "ניצחנו במשחק?".
3 צפייה בגלריה
שחקני באפלו בילס לאחר התמוטטות דמאר המלין במהלך משחק
שחקני באפלו בילס לאחר התמוטטות דמאר המלין במהלך משחק
שחקני באפלו בילס לאחר התמוטטות דמאר המלין במהלך משחק
(AP)
3 צפייה בגלריה
דמאר המלין
דמאר המלין
"קצב החלמה מדהים". דמאר המלין
(צילום: AP)
כזכור, קצת פחות משש דקות לסיום הרבע הראשון במשחק של באפלו נגד סינסינטי, ביצע המלין תיקול וקם לרגליו. שניות ספורות לאחר מכן התמוטט שחקן ההגנה בן ה-24. הצוותים הרפואיים הוזעקו באופן מיידי, והמשחק כמובן נעצר. חבריו לקבוצה של המלין נראו המומים, כאשר חלקם נראו ממררים בבכי. שחקני שתי הקבוצות ירדו לחדר ההלבשה בזמן שהמלין פונה לבית החולים כשמצבו קריטי.
בכל חג מולד, מדי שנה, קיים המלין אירוע תרומה לילדים נזקקים בעיר פיטסבורג בה גדל - מסורת שהחל בה עוד לפני שהפך לשחקן מקצועי. מאז שהתמוטט, נאספו למיזם תרומות של למעלה מ-7 מיליון דולר. אחד התורמים הנדיבים ביותר היה טום בריידי, שתרם 10,000 דולרים. גם הקוורטרבק של דנבר ברונקוס, ראסל ווילסון, תרם סכום דומה.
3 צפייה בגלריה
שחקן באפלו בילס דמאר המלין לאחר שהתמוטט
שחקן באפלו בילס דמאר המלין לאחר שהתמוטט
שחקן באפלו בילס דמאר המלין לאחר שהתמוטט
(AP)
המלין, שמשחק בעמדת הסייפטי, נבחר בסיבוב השישי של דראפט 2021, כשבאפלו לקחה אותו בבחירה ה-212. הוא הפך לשחקן פותח העונה בעקבות פציעתו של מייקה הייד, אחד השחקנים הטובים בליגה בעמדה, שסובל מפציעה בצוואר מאז השבוע השני של העונה. למרות גילו הצעיר, מחוץ למגרש הוא נחשב לאחד המנהיגים של הקבוצה, גם עקב פעילותו החברתית.