דירוג איכות החיים בערים הגדולות: מי בראש?

בריאיון לדן רבן, אופיר פינס, ראש המכון לחקר השלטון המקומי באוניברסיטת תל אביב, דיבר על דירוג איכות החיים בערים הגדולות בישראל וטען כי "זה לא מפתיע שתל אביב לא בצמרת. רמת התעסוקה בת"א עדיין מאוד גבוהה, אבל היא הפכה להיות אתר בנייה".
4 צפייה בגלריה
חפירות הרכבת הקלה בת"א
חפירות הרכבת הקלה בת"א
חפירות הרכבת הקלה בת"א
(צילום: ירון ברנר)
בנוסף, ד"ר דייבי דישטניק, חבר סגל בכיר בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, דיבר על התוכניות של שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב לבטל את נתיבי התחבורה הציבורית ולהפסיק את קידום המטרו, והסביר את המשמעויות הכלכליות של הדברים.
כמו כן, ד"ר תאיר תג'ר שפריר - חוקרת במרכז אקורד באוניברסיטה העברית' סיפרה על מחקר חדש של המרכז שבחן את מצב התעסוקה של ישראלים בני החברה האתיופית בשנת 2022, סיפר מנכ"ל הבורסה בתל אביב - איתי בן זאב, על השנה הקשה בצל הירידות החדות בשווקים העולמיים ועל הצפי לקראת השנה הקרובה, ומיכל צ'רנוביצקי - מנהלת תוכנית חרדים למדינה בקרן ברל כצנלסון, סיפרה כיצד ההסכמים הקואליציוניים עם מנהיגי החברה החרדית עלולים להשפיע גם על מערכת החינוך הציבורית-חילונית בישראל.
>> רוצים לדעת עוד? האזינו לתוכנית המלאה באמצעות הנגן שבפתח הכתבה

בושה ומצוקה כלכלית

בריאיון לרועי כ"ץ, מנכ"ל עמותת ער"ן, דוד קורן, התייחס לפרסום דוח העמותה לשנת 2022 שהוגש השבוע לנשיא המדינה יצחק הרצוג ואמר כי "מרכיב הבושה בולט בפניות על רקע מצוקה כלכלית, זה מאפיין מאוד את מי שפונה לער"ן על הרקע הזה".
4 צפייה בגלריה
איור של בני זוג וכסף
איור של בני זוג וכסף
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
בנוסף, הילה ציאון - עורכת ערוץ הנדל"ן של ynet, סיפרה על הדירה שהושכרה ב-100 אלף שקל לחודש; גד ליאור - הכתב והפרשן הכלכלי של ynet ושל "ידיעות אחרונות", דיבר על תוכניות הממשלה להילחם ביוקר המחיה, ונווית זומר - כתבת ynet ו"ידיעות אחרונות", הסבירה מדוע יש מחסור בגבינה צהובה מוזלת בסופרים.
כמו כן, מייקי בניש, מבעלי מסעדת ארנולד בתל אביב, דיבר על ההתייקרות במחירי האלכוהול וטען כי "עם כזאת עליית מחירים באלכוהול - לא תהיה ברירה אלא לגלגל את זה ללקוחות".
>> רוצים לדעת עוד? האזינו לתוכנית המלאה באמצעות הנגן המצורף

הריבית עלתה בעוד 0.5%, מה המשמעויות?

בריאיון לצחי שדה, ד"ר סיגל ריבון, מנהלת האגף המוניטרי בחטיבת המחקר של בנק ישראל, התייחסה להכרזה של הבנק ששודרה בשידור חי ב-ynet radio על כך שהריבית הבסיסית במשק תעלה בפעם השביעית ברציפות, הפעם בשיעור של 0.5%, והסבירה את הסיבות מאחורי ההחלטה ואת הצפי להמשך.
4 צפייה בגלריה
בניין בנק ישראל ירושלים
בניין בנק ישראל ירושלים
בניין בנק ישראל בירושלים
(צילום: AFP)
כמו כן, ד"ר גלעד מלאך, ראש התוכנית לחרדים במכון הישראלי לדמוקרטיה, דיבר על המשמעויות של ההסכמים הקואליציוניים עם המפלגות החרדיות על ההשתלבות של החברה החרדית בכלכלה הישראלית, וטען כי "החשש המרכזי הוא שה'פיק' שראינו בשנה האחרונה בשיעור התעסוקה של גברים חרדים עשוי להיות חד-פעמי, ולהערכתי זה יהיה בעקבות התמריצים השליליים שמסתמנים בהסכמים הקואלציוניים עבור חרדים שרוצים לצאת לעבודה".
בנוסף, ד"ר יעל פרואקטור, העוסקת בקידום שוויון מגדרי ופעילה חברתית, דיברה על העלייה בשיעור תעסוקת הנשים החרדיות בשוק העבודה והציעה להעביר תקציבים שנועדו לטובת הגדלת שיעור התעסוקה של הגברים החרדים עבור שיפור איכות התעסוקה של הנשים החרדיות.
בהמשך התוכנית, גד ליאור - הכתב והפרשן הכלכלי של ynet ושל "ידיעות אחרונות", סיפר על העלייה הצפויה בשכר חברי הכנסת ועל ההחלטות הראשונות של בצלאל סמוטריץ' בתור שר האוצר.
>> רוצים לדעת עוד? האזינו לתוכנית המלאה באמצעות הנגן המצורף

הפועלים סופג את עליית הריבית לחלק מהלקוחות

בריאיון לרועי כ"ץ, דיברה ימית אפריאט, ממייסדות התאחדות יועצי המשכנתאות ויוצעת משכנתאות ותיקה, על ההחלטה של בנק הפועלים לספוג את עליית הריבית במשכנתא עבור כ-10,000 לקוחות והסבירה את המשמעויות של ההחלטה עבור נוטלי המשכנתאות שעומדים בקריטריונים, כמו גם על העלות היחסית שולית של המהלך עבור הבנק.
4 צפייה בגלריה
סניף בנק הפועלים בתל אביב
סניף בנק הפועלים בתל אביב
סניף בנק הפועלים בתל אביב
(צילום: רויטרס)
כמו כן, שי ברמן - מנכ"ל איגוד המסעדות והברים, סיפר על חגיגות הסילבסטר שנערכו בסוף השבוע האחרון ועל ההשפעה על ההכנסות של מסעדות וברים ברחבי הארץ; נועם ריין - כתב הרכב של אתר iCar מבית "ידיעות אחרונות" הציג את עיקרי הדברים העולים ממחירוני 2023 שפרסמו השבוע יבואני הרכב הגדולים בארץ, וגד ליאור - הכתב והפרשן הכלכלי של ynet ושל "ידיעות אחרונות" דיבר על העזיבה של חלק משמעותי מצמרת האוצר עם כניסתה של הממשלה החדשה והשר סמוטריץ'.
>> רוצים לדעת עוד? האזינו לתוכנית המלאה באמצעות הנגן המצורף