"תעוף מפה, לך ואל תחזור לעולם, אתה לא מספיק מקצוען כדי להיות במועדון כמו בנפיקה", "איזה חוסר כבוד כלפי בנפיקה בשלב כל כך קריטי של העונה. קח את 120 מיליון האירו ולך לעזאזל. אף שחקן לא מעל בנפיקה", "כפוי טובה, אלמלא בנפיקה, לא היית מגיע אל המונדיאל בכלל", "אני מקווה שלא תשחק בבנפיקה יותר. איזה חוסר מקצוענות ועוד נגד מועדון שעזר לך להגיע אל המונדיאל ואל ליגת האלופות. תתעורר".
אלה היו חלק מהתגובות של אוהדי בנפיקה להתנהגות של אנסו פרננדס. ואכן, הקשר הארגנטינאי בן ה-21 עשה כל שביכולתו כדי "להרוויח" את התגובות האלה. אלוף העולם הטרי בחר לטוס לארגנטינה כדי לחגוג את השנה החדשה בניגוד להוראות שקיבל מהמועדון וסוכנו אוריאל פרס אפילו פרסם תמונה די מתריסה של הקשר מבלה בביתו בדרום אמריקה ב-2 בינואר. בפורטוגל דיווחו שפרננדס לא נכח בשני אימונים שהיה אמור להגיע אליהם ביום שני וצפוי לספוג קנס כבד אחרי שהפר את ההוראות של המועדון.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ארגנטינה אנסו פרננדס נבחר לשחקן הצעיר של מונדיאל 2022
שחקן נבחרת ארגנטינה אנסו פרננדס נבחר לשחקן הצעיר של מונדיאל 2022
שחקן נבחרת ארגנטינה אנסו פרננדס נבחר לשחקן הצעיר של מונדיאל 2022
(AFP)
כל הברדק הזה החל בעקבות דיווחים על קבוצות רבות שמעוניינות בפרננדס. כנראה שהמובילה היא צ'לסי, שבתחילת נטען כי היא מוכנה לשלם אפילו יותר מהסכום הנקוב בסעיף השחרור שלו כדי להנחית את הקשר בסטמפורד ברידג' (כשבעה מיליון אירו יותר). לאחר מכן נטען כי הפרסום הזה לא היה נכון והבלוז בכלל מציעים משהו בסביבות 70 מיליון אירו לעומת ה-120 בסעיף השחרור שלו. לא רק האוהדים, אלא גם המאמן רוגר שמידט לא ממש אהב את ההיעלמות של פרננדס והגיב: "אנחנו מועדון מקצועני והכללים תקפים לגבי כל השחקנים. חשוב שהשחקנים ינוחו בין המשחקים כדי להיות מוכנים למשחק הבא, אין יוצאי דופן ואין חריגים". לאחר כמה ימים שמידט כבר הפך לדיפלומטי פחות כשאמר על צ'לסי: "יש מועדון שרוצה את אנסו. הם יודעים שאנחנו לא רוצים למכור אז הם מנסים להעביר את השחקן לצד שלהם. זה חסר כבוד עבור כולנו, עבור בנפיקה, הם משגעים את השחקן. הם מעמידים פנים כאילו שהם רוצים לשלם את סכום השחרור ואז אומרים שהם רוצים לנהל משא ומתן".
בבנפיקה עד כה הבהירו שהם לא רוצים למכור את פרננדס (שמחזיק בחוזה עד 2027) בינואר ולא ימכרו אותו, אבל לאט לאט מבינים שאולי לא תהיה להם ברירה בשל התנהלותו הלא מקצועית וקצת ילדותית. במועדון כבר הבינו שדעתו הוסחה על ידי ההצעה של צ'לסי ושיהיה קשה להחזיר אותו לתלם ולחצי עונה אחרי התקרית הזו.
פרננדס חזר אל פורטוגל אחרי הזכייה בגביע העולם ואפילו פתח בהרכב ושיחק 89 דקות בהפסד 3:0 לבראגה ב-30 בדצמבר. אבל אז הוא החליט, כאמור, לחזור לארגנטינה כדי לבלות עם החברים והמשפחה. לאחר מכן הוא לקח צעד אחד קדימה ולפי הדיווחים בפורטוגל הודיע לבנפיקה שהוא לא רוצה לשחק עם הקבוצה מול פורטימוננזה בשישי הקרוב.
2 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס שחקן בנפיקה עם רפא סילבה
אנסו פרננדס שחקן בנפיקה עם רפא סילבה
אנסו פרננדס שחקן בנפיקה עם רפא סילבה
(צילום: רויטרס)
שמענו בעבר על שחקנים רבים שמתחילים בשביתה איטלקית, או אפילו יותר מכך, כדי לכפות העברה. אחד הבולטים שבהם היה הקיצוני הצרפתי עוסמאן דמבלה, שהחרים את האימונים של בורוסיה דורטמונד ב-2017 כדי לכפות מעבר לברצלונה תמורת קרוב ל-150 מיליון אירו. נראה שבמקרה הנוכחי המצב אפילו יותר מאכזב מבחינת בנפיקה שכן נשיא המועדון וכדורגלן העבר רוי קוסטה אפילו שוחח עם פרננדס באופן אישי וביקש ממנו לסיים את העונה כמו שצריך. את התשובה הוא קיבל עם הנסיעה של הקשר לארגנטינה.
אם אנסו פרננדס באמת יעבור לצ'לסי, הוא צפוי להיות הרכש היקר ביותר בתולדות הפרמייר ליג תמורת 127 מיליון אירו, אבל ספק אם צ'לסי באמת תשלם את הסכום הזה. כך או אחרת, מגן העבר ופרשן "סקיי" גארי נוויל לא התרשם מזה וכתב בטוויטר: "צ'לסי משלמת 127 מיליון אירו על אנסו פרננדס? זה חתיכת מחיר. שחקן טוב מאוד, אבל לעזאזל".
לפי הדיווחים האחרונים, צ'לסי כבר הגיעה לסיכום עם פרננדס והסוכן שלו על החוזה השמן שלו בקבוצה. הבלוז גם במגעים עם בנפיקה, אבל עדיין לא הגישו הצעה רשמית לפורטוגלים. לצ'לסי, ככל הנראה, אין את הכסף לשלם והיא רוצה לעשות את זה בתשלומים, דבר לו בבנפיקה מתנגדים, וזה כנראה מה שמעכב את העסקה וגורם לפרננדס לעשות שרירים ואפשר לומר גם להתגרות בקבוצה שלו.
הפוסט של הסוכן
אין עוררין על כך שאנסו פרננדס, שקרוי על שמו של כדורגלן העבר האורוגוואי אנסו פרנצ'סקולי, יכול לתרום מקצועית לצ'לסי. מדובר בכדורגלן יוצא דופן ובקשר מרכז שדה מבטיח וכבר מקיים. הוא הצטיין ועזר לבנפיקה לסיים במקום הראשון בשלב הבתים באלופות למרות בית קשה עם יובנטוס ופריז סן ז'רמן (ומכבי חיפה), גם במונדיאל הוא היה נהדר ועזר לארגנטינה לזכות בתואר. הוא גדל בנוער של ריבר פלייט והושאל לדפנסה וחוסטיסיה, שם אימן אותו לא אחר מאשר חלוץ צ'לסי לשעבר, הרנן קרספו, שנתן לו דקות משחק ראשונות בקבוצת בוגרים. אחרי עונה אחת בבוגרים של ריבר, הגיע המעבר לבנפיקה תמורת 11.5 מיליון אירו בלבד. אחרי חצי עונה בפורטוגל ו-14 משחקים במדי בנפיקה, הוא כבר מתנהל בצורה הזו ומתעקש לעזוב.
ההתנהלות של פרננדס עכשיו מדליקה לא מעט נורות אדומות. הרי מי שעושה את זה היום לבנפיקה, יעשה את זה מחר בצ'לסי. למרות זאת, גרהאם פוטר חושק מאוד בפרננדס בגלל היכולות שלו. צ'לסי רוצה לרענן את מרכז השדה שלה והקשר הצעיר והאנרגטי יכול לתרום לה הרבה במובן הזה וביכולת שלו לחלץ את הכדור מהר.
כך או אחרת, נראה שלכל הצדדים כדאי שהסיפור הזה ייגמר כמה שיותר מהר כי כל יום שעובר רק הופך את הסיפור לבעייתי יותר ויותר.