יום שני, 10.06.2024 שעה 06:14
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

"מעדיף שהאש תהיה לכיווני ולא לכיוון השחקנים"

מכבי ת"א הציגה את קראנקה ויצחקי נפתח: "זו תקופה קשה עבורי, מבין את כעס האוהדים. נחליט על חיזוק, יש לנו קבוצה טובה שיכולה להראות הרבה יותר"

|
ברק יצחקי (שחר גרוס)
ברק יצחקי (שחר גרוס)

מכבי תל אביב עברה זעזוע בתקופה האחרונה כשוולאדן איביץ’ עזב לקרסנודאר ובמקומו הוחתם מהר מאוד אייטור קראנקה הספרדי. היום (חמישי) הוצג המאמן החדש במסיבת העיתונאים הרשמית, בה הופיעו גם הבעלים מיץ’ גולדהאר דרך הזום ומנהל מחלקת הכדורגל, ברק יצחקי, שדיבר בעצמו. המסע”ת הועברה בשידור חי כאן באתר:

איפה פגשה אותך העזיבה של איביץ’?
”זו הייתה הפתעה בשבילנו, הוא נכנס לפני אחד האימונים, ישבנו אני וג’ק אצלי בחדר וירה את זה. כמובן שזה מאכזב, כי היו לנו תכניות אחרות אבל בסופו של דבר אתה לא יכול להיכנס לבן אדם לתוך הראש באותו רגע ולהבין מה עומד מאחורי ההחלטה שלו. בסופו של דבר יש לו משפחה, הוא בחר בדרך הזאת ואני מאחל לו בהצלחה מכל הלב”.

מה ההתרשמות שלך מקראנקה ברמה האישית וברמה הטקטית?
”היו לנו שיחות טובות, זה התחיל בשיחה הראשונית שהייתה לנו. שיחה מאוד כנה, יותר שיחת היכרות. לאחר מכן נכנסנו איתו לכל מה שקשור בצד המקצועי. קיבלנו את הרושם שמדובר במאמן מאוד מאורגן ומסודר, עם הרבה מאוד תשוקה. הוא היה שחקן מעולה, הוא עבד במועדונים עם שאיפות גם כמאמן וגם כעוזר מאמן ואני חושב שהוא הפרופיל המתאים לעמדת המאמן במכבי תל אביב”.

אייטור קראנקה וברק יצחקי (שחר גרוס)אייטור קראנקה וברק יצחקי (שחר גרוס)

הביקורות על איביץ’ לא רק במכבי ת”א היו שהיו לא גמיש, שהוא התקבע על מערך אחד, שאולי הוא קצת הגזים במסיבת עיתונאים כזו או אחרת, מה אתה מצפה לראות בעבודה שלך עם קראנקה בשונה מזה?
”היו לנו הרבה דיונים גם עם ולאדן, בסוף הוא המאמן והוא לוקח את ההחלטות המקצועיות וזה היה ככה בכל השנים במכבי תל אביב, עוד לפני. כמובן שאני תמיד אומר את דעתי, לא תמיד הסכמנו, אבל הוא המאמן ולקח את ההחלטות המקצועיות. גם על שחקנים מסוימים, גם על השיטה, אבל היה לנו תמיד שיח בריא, אמיתי, מכובד, והיה לנו חיבור מאוד טוב. עם אייטור (קראנקה) אנחנו בהתחלה, השיחות הראשוניות היו מאוד טובות ועכשיו נלמד להיות ביחד כי המטרה שלי היא לתת את כל הכלים למאמן כדי להצליח כי ההצלחה שלו זו ההצלחה שלנו”.

האם מכבי תל אביב תנסה לחזק את הסגל כדי להתחרות על האליפות?
”מיץ’ נגע בזה, לגבי חיזוק: כמובן שאנחנו נשב עם המאמן ועם נחליט שאנחנו רוצים לחזק את הקבוצה, נעשה את זה. זה תהליך שיחל בימים הקרובים כי אין לנו הרבה זמן. עדיין, יש לנו קבוצה מאוד טובה, מאוד מוכשרת, עם שחקנים שיכולים לשחק במספר עמדות ויכולים להציג יכולת הרבה יותר טובה ממה שהם הציגו עד עכשיו”.

האם קראנקה היה המועמד היחיד?
”היו כמה מועמדים והיו שיחות עם כמה מהם, הוא המועמד שבחרנו ואנחנו שמחים על כך”.

ברק יצחקי (שחר גרוס)ברק יצחקי (שחר גרוס)

מה דעתך על שיטת המשחק?
”תמיד אפשר לבקר שיטת משחק או את הדרך, אבל בסופו של דבר הקבוצה ידעה לייצר מצבים ולא ניצלה לצערי. אנחנו במגמה טובה, הקבוצה משחקת טוב ואף אחד לא יכול להגיד אחרת. גם המשחק נגד קריית שמונה היה יכול להיגמר אחרת לגמרי, כנ”ל לגבי המשחק בבית מול סקציה נס ציונה. באר שבע היינו פחות טובים ובמשחק מול מכבי חיפה בכלל שבאופן אישי לא אהבתי איך הוא התנהל. יש פה קבוצה טובה, אבל אני חושב שעושים פה הרבה רעש מסביב ולא בצדק. ראינו במהלך העונה שיש קבוצה טובה עם שחקנים טובים שיכולים לעשות הרבה יותר ואני מאוד מאמין וסומך עליהם”.

האם אתה חושב שהקבוצה הזאת מיצתה את הפוטנציאל שלה בעונה הזאת?
”אנחנו תמיד שואפים להשתפר, אין ספק שיש כמות גדולה של פוטנציאל בקבוצה הזאת וראינו את זה בלא מעט משחקים, אבל שוב, אנחנו תמיד שואפים להשתפר”.

למה לא הוגדרו בתחילת העונה סגנון ומערך שיעשה טוב לשני מספרי 10 כ”כ טובים שיש לכם כמו פארפה גייאגון ואוסקר גלוך?
”היו לנו הרבה שיחות, לי ולוולאדן, יש לפעמים אי הסכמות ויכול להיות שזה אחד הדברים שלא הסכמנו בו”.

ג'ורדי קרויף עם ולאדן איביץ' וברק יצחקי (קרדיט: האתר הרשמי של מכבי תל אביב)ג'ורדי קרויף עם ולאדן איביץ' וברק יצחקי (קרדיט: האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

יש הרבה מאוד שחקנים במכבי ת”א, שחקנים לאורך המשחקים יושבים ביציע. האם יש כוונה לדלל את הסגל?
”כל שחקן שמגיע למכבי ת”א יודע שהוא מגיע להתחרות, אין פה שחקנים בטוחים. הסגל נבנה כמובן בשביל להשתתף בשני מפעלים, לצערנו לא הצלחנו לעלות לקונפרנס ליג וזה גרם לסגל להיות טיפה יותר גדול ממה שהוא בדרך כלל אמור להיות, אבל אני יכול להגיד עם יד על הלב ששחקנים מתנהלים בצורה מקצוענית ולפעמים החדר שלי הוא כמו חדר של פסיכולוג כי שחקנים מגיעים לשפוך, אבל אני בטוח שעם היכולת שלהם נראה דברים יותר טובים השנה”.

אתה סופג לא מעט אש מהקהל, יש לא מעט ביקורות על לא מעט דברים, חלק מזה אולי נובע מכך שהגדרות התפקיד במועדון לא הכי ברורות, מי ממנה מאמן, מי בוחר שחקנים וכו, זה מאוד לא ברור. האם אתם חושבים לעשות איזשהו שינוי בצורה שבה אתם מגדירים מי עושה מה? ומה יש לך להגיד לקהל של מכבי ת”א שרוצה לראות קבוצה מצליחה?
”מכבי תל אביב זו לא החלטה של איש אחד. לא רק על ידי, לא רק על ידי המאמן. בקשר לשחקנים שמגיעים, כמובן שאנחנו דנים בכל שם שיגיע. על חלק מהשחקנים לא הייתי בעד להביא, חלק מהשחקנים שלא הגיעו כן הייתי בעד, אבל כן מתקבלות החלטות בפורום מצוין. אני יכול להבין את האכזבה של הקהל, הוא רוצה לראות את מכבי ת”א האלופה ואני לא פחות אם לא יותר מהר. זה לא קרה, אבל אנחנו עושים את הכל כדי שזה יקרה.

“השנה קרו הרבה דברים, בטח בקיץ, בהתנהלות של מכבי ת”א, בטח בהחתמת שחקנים ובמשברון שהיה עכשיו, זה שינוי מרענן וזה לא קרה בשנה שעברה שבה הייתי תשעה משחקים על הקווים כמאמן. זו לא תקופה קלה, אני לא אשקר, תקופה אפילו קשה מבחינתי באופן אישי כי אני סופג הרבה אש. אבל אני מבין, אני מבין אותה ואני לרוב מסתכל על הדברים החיוביים שיש בקהל שלנו, שהם תומכים בקבוצה, במשחקי חוץ כמו שהיה באום אל פאחם, בקריית שמונה, אלפי אנשים. לפעמים יש טיפה יותר מדי אש לכיווני וזה בסדר, אני מוכן לקבל את האש הזאת ושהיא לא תלך לשחקנים ולמאמן. אני מוכן לספוג את זה”.

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */