את סל הקניות הזול ביותר, אם כי לא הסל המלא, מצאנו ברשת שפועלת מתחת לרדאר, רשת בום שבבעלות היזם אלי להב. זה לא סופרמרקט, אלא יותר קונספט של סטוק, אבל מחזיק מבחר של מוצרי מזון בסיסיים. חלק ממוצרי החלב במקרר, כולל גבינה צהובה עמק ארוזה ומעדנים, מוזלים בכ-5% - הנחה שמתאפשרת כי להב רוכש ללא זכות החזרה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מחירים לדוגמה: שמן קנולה חמניות 850 גרם 6.9 שקלים. פסטה ברילה 500 גרם 5 שקלים. קמח לבן 1 ק"ג 3.5 שקלים. מלח 1 ק"ג 1.7 שקלים. סולת 1 ק"ג 3.5 שקלים. קפה טורקי עלית 85 גרם 5.9 שקלים. בקבוק יין תירוש לקידוש 10.9 שקלים. מארז טורטינה של לואקר 7.9 שקלים. קולון 28 קפסולות לכביסה 20 שקלים. שישייה נייר מגבת 10 שקלים. 60 טבליות פיניש למדיח מסוג קלאסיק 25 שקל. טלוויזיה סמסונג סמארט 55 אינץ' ב-999 שקל, ו-65 אינץ' ב-1,800 שקל.
2 צפייה בגלריה
רשת הסטוק בום
רשת הסטוק בום
רשת הסטוק בום
(צילום: יח"צ)
להב (70) הוא באר שבעי במקור, בעבר בעלי רשת הסופרים מחסני להב, מרכז הקניות חוצות להב בבאר שבע שאותו הקים, וגם היזם של גרנד קניון באר שבע שאותו מכר לליאורה עופר. בנוסף, הוא שותף בחברה הציבורית אל אר העוסקת בין השאר בנדל"ן בגרמניה ובאנרגיה ירוקה ששוויה כמיליארד שקל.
לפני ארבע שנים פתח להב יחד עם בנו אמיר את חנות בום הראשונה בבאר שבע על שטח של 2,500 מ"ר ליד הרכבת במבנה בבעלותו ובקונספט של מקס סטוק. הסיסמה אז הייתה: "רשת הכל בזול", היום הסיסמה היא: "צריך להגיע כדי להאמין". הרעיון מאחורי בום הוא "לצוד" סטוקים והזדמנויות בכל קטגוריה צרכנית, כאשר היתרון של להב - שהוא משלם במזומן לספק, לפעמים לפני שהסחורה מגיעה.
2 צפייה בגלריה
רשת הסטוק בום
רשת הסטוק בום
להב משלם במזומן לספק, לפעמים לפני שהסחורה מגיעה
(צילום: יח"צ)
בשנה האחרונה הגביר להב את קצב פתיחת הסניפים. הרשת מונה כיום 11 סניפים בשטח של 1,500 מ"ר עד 3000 מ"ר והכוונה להמשיך ולפתוח סניפים. בשנה שעברה נפתחו ארבעה סניפים בראשון לציון, פתח תקווה, קריית גת ובקניון עזריאלי הנגב בבאר שבע. החודש נפתח הסניף החדש בשפיים. בחודש הקרוב ייפתחו עוד שני סניפים באשקלון ובצומת מבקיעים ליד אשקלון.
אלי להב: "באמת זה לא עסק בשביל להרוויח כסף. אני דואג רק לכסות את ההוצאות. זה עסק מהלב - סוג של חנות חברתית. מה אני אעשה, אתנדב בבית חולים? במשמר האזרחי? זו ההתנדבות שלי. אם אין לי יתרון במחיר, המוצר לא ייכנס לחנות. אני גם לא מעלה מחיר. מה שאני לא קונה בהזדמנות, אני לא קונה. אם סחורה נגמרת, אני לא בהכרח אביא יותר. יש לנו מרלו"גים ענקיים שאנחנו ממלאים. קנינו סטוק של 5,000 טלוויזיות בכמעט חמישה מיליון שקל. אני לא מתחרה באף אחד אחר, אני עושה את זה בשביל עצמי".
יוסי זוזוט, מנכ"ל רשת בום: "אנחנו מוכרים רק הזדמנויות בפער משמעותי ממחיר המוצר בשוק. אלי עשה הרבה עסקים שהצליחו, היום הוא באמת לא צריך כלום, הוא רצה לפתוח משהו שיעשה טוב לאנשים. זה פרויקט אישי שלו. ההנחיה שלו היא שאנחנו לא אמורים להפסיד וזהו. אנחנו לא עושים מלחמה עם אף אחד".