יום שבת, 08.06.2024 שעה 11:40
איציק אהרונוביץ

'חזיז(ה) ורעם' חזר בסערה

איציק אהרונוביץ בטור אישי ל-ONE: הכוכב שב להרכב וסידר למכבי חיפה את הניצחון בדרבי, צ'יבוטה יכול בקלות לפתוח ב-11. בכר מתכונן כבר למכבי ת"א

3-5-1-1: זו השיטה שבה ברק בכר החליט להפתיע את כולם. השאלה הנשאלת היא למה לפתוח עם שלושה בלמים נגד הפועל חיפה והתשובה היא מאוד פשוטה – ברק בכר מתכונן למשחק מול מכבי ת”א בערך בעוד 19 ימים. במשחק נגד מכבי ת”א, מאמן הירוקים יהיה חייב לשמור על ערן זהבי וג’ורג’ה יובאנוביץ’ –  המוציאים לפועל של הצהובים.

האמת היא שברק בכר קיבל כמה בונוסים בדרבי. הוא החליט לפתוח עם ניקיטה רוקאביצה בחוד ומאחוריו מאוויס צ’יבוטה. מהאחרון הוא קיבל יותר ממה שהוא חלם. צ’יבוטה הבקיע, היה פה, היה שם ועשה כל מה שרצה במגרש. הוא היה בתנועה, אגרסיבי, בולט באחד על אחד, הפגין מהירות, זריזות, רעב ואי אפשר להתעלם מהמשחק הגדול שלו והתקופה המצוינת בה הוא נמצא במכבי חיפה. אפשר כעת להגיד בפה מלא שמאוויס צ’יבוטה יכול לפתוח ב-11 ואף אחד לא ישאל למה.

כשמנסים לפצח את השיטה של האלופה הערב, אי אפשר שלא להזכיר את דולב חזיזה שהיה מספר אחד על כר הדשא במחצית הראשונה. למעשה, השיטה בנויה על חזיזה ופייר קורנו שהם שני מגנים שמשחקים גבוה, אבל בעוד שקורנו משחק על הקו, חזיזה משדרג את תפקידו. הוא גם מגן ימני והוא גם שחקן כנף ימני. הוא גם נכנס לקישור וגם הולך לעומק עם כדור או בלי כדור. הוא גם מרים קרנות ובסופו של דבר גם מבשל שני שערים.

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

מכבי חיפה רקדה על המגרש במחצית הראשונה. האדומים לא נראו ורק הצבע הירוק שלט. עם זאת, מי ששם לב ראה דבר חדש במכבי חיפה במחצית הזאת –בחוד שיחקו שני שחקנים מהירים, רוקאביצה וצ’יבוטה, ואלה שחקנים שלא רוצים את הכדור לרגל. אפשר להשתמש בהם לשטח, לרגל, והם יכולים לעשות הכל מהכל. לכן, ראינו מכבי חיפה מהירה, חדה ולא עוצרת, קבוצה שלא מאיטה.

לדוגמה – במצב נייח של הפועל חיפה, רוקאביצה וצ’יבוטה נשארו במצב שבו אחד מהם אחרי ה-16 ואחד על קו ה-16 והירוקים יצאו למתפרצת. צ’יבוטה העביר כדור נפלא לרוקאביצה והאוסטרלי דהר קדימה בעוד שגל אראל הכשיל אותו בברוטליות וקיבל כרטיס אדום בצדק. זה מה שהמהירות עושה, חד וחלק.

מאוויס צ'יבוטה (עמרי שטיין)מאוויס צ'יבוטה (עמרי שטיין)

לעומת זאת, פרנזי פיירו ואצילי הם שחקנים שרוצים רק את הכדורגל לרגל ולעתים הם מאטים את המשחק וקל לשמור עליהם או לצופף לידם. כשיש מהירות בחלק הקדמי עם שחקנים טכניים מסביבם והמגנים תוקפים ומקבלים את השטחים – זה שווה גולים, והרבה.

עם זאת, יש מצבים שצריך שחקנים שמקבלים לרגל וזה טוב, כי הפועל חיפה הייתה חסרה שחקן ובמצב הזה אתה צריך להעביר את הכדור מרגל לרגל ולא לאבד. הרי שמאחד האיבודים מכבי חיפה ספגה גול טיפשי. לכן, כניסת אצילי ופיירו בסופו של דבר הועילה בגדול כי הכדור עבר מירוק לירוק בצורה בטוחה ויעילה וגם השערים הגיעו ממהלכים כאלה. הדוגמה המובהקת לכך הוא אצילי שקיבל לרגל וירה מבין חיבורי הקורות או בישל, מכדור שקיבל לרגל, לדין דוד שהבקיע את הגול האחרון.

עומר אצילי ודין דוד חוגגים (עמרי שטיין)עומר אצילי ודין דוד חוגגים (עמרי שטיין)

היה נכון ובזמן מבחינת בכר גם לשנות את השיטה ובשתי השיטות הוא הצליח בגדול, וזה נותן לו חומר למחשבה לגבי עתיד הקבוצה. זו הפעם הראשונה שמאז החזרה מהפגרה מכבי חיפה שיחקה כדורגל תוסס, מרענן ומלא תשוקה עם תנועה ללא כדור. כל השחקנים השתתפו ללא יוצא מן הכלל בהנעת הכדור. 

צ’ירון שרי היה נהדר ולא הפסיק לרוץ, לנוע ולנווט את כל המשחק של הקבוצה. הייתה חוויה לראות את המשחק של שרי עם כדור ובלי כדור, והקשר היה חסר מזל שהבעיטות שלו לא היו הכי מדויקות היום, אבל אין ספק שהוא היה אחד השחקנים הכי בולטים במגרש.

צ'ירון שרי (עמרי שטיין)צ'ירון שרי (עמרי שטיין)

לגבי האדומים, אין הרבה מה לומר. יש שם שחקנים מעבר לשיא כמו חנן ממן אלון תורג’מן, דור מלול, לואי טאהא, ואם שכחתי שחקן שיסלחו לי. רוני לוי ניסה לעשות הכל מהכל במחצית השנייה. זה כמעט עבד לו, אבל כמה כוחות יכולים להיות לקבוצה כמו הפועל חיפה, שחולמת אחרי שהיא מצמקת להשוות, אך חסרת כוח לחזור לאחור אחרי שהיא יוצאת קדימה להתקפה. הירוקים ניצלו זאת בגדול ובסופו של דבר הביסו את האדומים. זו פגיעה קשה להפועל חיפה להמשך הליגה ותנופה גדולה למכבי חיפה מנגד.

שחקני הפועל חיפה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)שחקני הפועל חיפה מאוכזבים (רדאד ג'בארה)
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
יורו 2024 ראשי יורו
פנטזי יורו
משחק הניחושים
לוח משחקים להדפסהכדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים