חדש בתל אביב: מלשינון נגד כפייה דתית

סגן ראש עיריית ת"א, ראובן לדיאנסקי, יזם את הקמת המוקד הטלפוני "חילוני-פון" • לדבריו, "קיימת היום סכנה ממשית לציביון החיים החילוני בתל אביב"

"החילוני פון" בת"א

סגן ראש עיריית תל אביב יו"ר סיעת "חי - חילונים ירוקים" בת"א, ראובן לדיאנסקי, השיק הבוקר (רביעי) את ה"חילוני-פון", מוקד לדיווחים על מקרי כפיה דתית במרחב הציבורי של העיר.

במודעה שפרסם כתב לדיאנסקי: "נתקלתם בהדתה בחינוך? במיסיונרים שמשדלים את ילדיכם בכניסה לבית הספר? בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי? ברדיפת קהילת הלהט"ב? באיסור הכנסת חמץ לבית החולים? התקשרו אלינו מיד ל"חילוני-פון"! כל פנייה תטופל במלוא הרצינות!".

סגן ראש עיריית ת"א, ראובן לדיאנסקי, צילום: ראובן לדיאנסקי

לדיאנסקי מציין כי "הקמתי את ה'חילוני-פון' כי קיימת היום סכנה ממשית לציביון החיים החילוני בתל אביב. אני מתייחס במלוא הרצינות לכוונות ולאמירות של גורמים חשוכים וקיצוניים. אסור להקל ראש בתופעות שנראות לכאורה שוליות כי ראינו שהן עלולות להפוך לזרם מרכזי ומסוכן. כבר היום ישנן תופעות הדתה בתל אביב ויש להתייחס לכך במלוא הרצינות - זה לא משהו תיאורטתי. זה קורה כל הזמן בתל אביב.

"מכירת החיסול של נתניהו לחרדים ולקיצוניים חשוכים והסכנה המרחפת מעל מיעוטים, ערבים, נשים, להט"בים ומגזרים שונים מחייבת אותנו לשמור על אופי החיים הליברליים שלנו ולהילחם, בכל האמצעים הדמוקרטיים שעומדים לרשותנו, על זכויות אדם, שוויון ועל החופש של כל אחת ואחד מאיתנו לחיות את חייו על פי בחירתו/ה ומצפונו/ה. אני מתחייב לשמור תל-אביב חילונית וה' חילוני-פון' עומד לרשותכם/ן", סיכם לדיאנסקי.

עיריית תל אביב-יפו מסרה בתגובה: למען הסר ספק לא מדובר ביוזמה עירונית אלא ביוזמה אישית של ראובן לדיאנסקי הפועל מטעם עצמו. תל אביב-יפו תמיד הייתה ותמיד תהיה עיר מגוונת ומכילה בה חיים בשלום חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים. עיריית תל- אביב יפו תפעל תמיד על מנת לקדם שכנות טובה וחברות בין התושבים על אף השוני בניהם.

בהכנת הידיעה השתתף אבי כהן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר