"מדובר כנראה בפרוספקט הטוב בהיסטוריה".
לא, לא מדובר בלברון ג'יימס או בשאקיל אוניל. זה ויקטור וומבניאמה, בן 18 מצרפת, שעתיד להיבחר ראשון בדראפט 2023 של ה-NBA. יש כאלו שכבר מדמיינים שנים קדימה, ומאמינים שלפי הנתונים שלו הוא יכול להפוך לשחקן הכדורסל הטוב בהיסטוריה של המשחק. המדהים בשחקן הזה שהוא 2.19 מ' ומשחק כמו גארד.

1 צפייה בגלריה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
ויקטור וומבניאמה
(AFP)

כבר זמן רב שיש רעש חיובי סביבו, ובארה"ב שמו עליו עין מזמן. עוד לפני שנתיים אמר עליו ג'ייסון פיליפי, שעבד במשך 19 שנים כסקאוט בינלאומי עבור קבוצות NBA : "הוא הדבר הגדול הבא באירופה. מבחינת כישרון הייתי מקטלג אותו ברמה של דונצ'יץ'. אני לא אומר שהוא הולך להיות טוב כמו דונצ'יץ', אבל הוא ללא ספק השחקן הכי טוב שראיתי כבר הרבה מאוד שנים. אם הוא היה יכול להירשם לדראפט הקרוב, הוא היה נבחר באחד המקומות הראשונים, ובוודאות ראשון מבין האירופים".
אבל הפסטיבל האמיתי החל בחודש אוקטובר, אז במשחק של קבוצתו הצרפתית לבלואה מטרופוליטנס וומבניאמה סיפק 37 דקות על הפרקט, שלפי דיווחים השאירו את הסקאוטים עם פה פעור. הוא סיים עם 36 נקודות, 11 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חסימות, והפגין יכולת רבגונית מהסוג שמעטים ניחנים בה, בטח בגיל כזה. וזה לא היה חד פעמי - מאז כמעט בכל משחק הוא עושה משהו שיוצר הלם מוחלט בעולם הכדורסל.
"צפיתי בו משחק לראשונה בשנה שעברה, והוא לא פחות ממדהים", אמר יאניס אנדטוקומבו. "בשנת 2045, כולם ינסו להיות כמוהו. היכולות שלו, הקליעה שלו, התנועה שלו, הסייז שלו - הוא פשוט כישרון בלתי נתפס. הוא מסוגל להיות איום תמידי בהגנה ובהתקפה. זו רק שאלה של זמן עד שיהפוך לכוכב בליגה. מעולם לא ראינו שחקן כזה לפני כן. כשהוא יגיע ל-NBA, זה יהיה אתגר לכל הליגה. שחקן בגובה שלו שקולע ומכדרר כמו גארד? שמסוגל לחסום כל שחקן ולהוביל כדור במתפרצת? כדאי לליגה להתכונן, כי הוא עומד להיות משהו מיוחד. אם הוא יישאר בריא, יש לו סיכוי להיות אחד השחקנים הטובים אי פעם".
סטף קרי הוסיף: "צפיתי בחלקים מהמשחקים, והוא נראה כמו שחקן שיצרו ב-2K, כמו כל רכז שרוצה להיות בגובה 2.15 מטר". הגדיל לעשות כתב ESPN אדריאן ווג'נראוסקי שאמר: "הקבוצה שתבחר בו בדראפט תעלה את שווי השוק שלה ב-500 מיליון דולר באופן מיידי. וזו רק ההתחלה". ואכן, נראה שלא מעט קבוצות מהתחתית כבר חושבות על איך שיפסידו כמה שיותר כדי להגדיל את הסיכוי לקבל את הבחירה הראשונה ולשנות את המועדון מהקצה אל הקצה.
ומה לברון ג'יימס אמר? "זה כישרון של פעם בדור. כולם נהיו 'חדי קרן' בשנים האחרונות, אבל וומבניאמה הוא יותר כמו חייזר. אף אחד לא ראה מישהו כל כך גבוה שמשחק בשטף ובחינניות כמו אלה שהוא מראה על הפרקט – היכולת שלו להוריד כדור לרצפה, להרים זריקות בקפיצה לאחור בפוסט ומחוץ לקשת, לזרוק שלשות בקאץ'-אנד-שוט ולחסום זריקות".
אז מחמאות נשפכות מכל עבר ובאמת נראה שה-NBA הולכת לקבל משהו מיוחד בשנה הבאה. לנו נותר לחכות ולראות אם הוא הולך להתממש או להתפספס כמו רבים לפניו.
*הכותב הוא מייסד פודקאסט הספורט back-2-back
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.