מינהלת הליגה קיימה הבוקר (שני) אירוע פרידה מהיו"ר שלה בעשור האחרון, שמואל פרנקל, שמסיים את תפקידו החודש ובמקומו כבר מונה ארי שטיינברג.
"אני מרגיש כמו חייל שמשתחרר היום, שבא עם טופס טיולים אחרי עשר שנים", אמר פרנקל. "19 שנים אני כאן, הייתי 9 שנים יו"ר היכלי הספורט, חולדאי ביקש ממני להיות יו"ר החברה הכלכלית, וביקשתי להיות יו"ר היכלי הספורט. כאוהד כדורסל ראיתי היכל מוזנח והחלטתי להפוך אותו להיכל NBA. עשיתי היכל שקידם את הכדורסל בישראל בצורה בלתי רגילה".
1 צפייה בגלריה
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
שמואל פרנקל
(צילום: עודד קרני, מינהלת הליגה)
"עברתי משברים בלתי רגילים, מהמשבר הראשון של השביתה של השחקנים, שלושה חודשים אחרי שנכנסתי, משבר עם הקבוצות הגדולות שרצו לפרק את המנהלת על בסיס של הגבלות שלא אפשרו להם לשחק באירופה, והצלחתי להוריד אותם מהעץ תוך כדי שינוי החוקים כדי לאפשר להם לשחק באירופה".
"אם שואלים אותי, בליגת העל צריכות להיות 10 קבוצות, ליגה הרבה יותר חזקה, וגם אז יהיה פריפריה. אבל 12 זה הרע במיעוטו. לא רואה איך אפשר להעלות שתי קבוצות, האיגוד צריך לרדת מהדרישה הזאת. כמעט ואין קבוצות שיכולות להעמיד תקציב מתאים לליגת העל וכמעט לכל הקבוצות אין אולמות שהם מעל ל-1,000 מקומות. איגוד הכדורסל יפגע בכדורסל ובליגה אם הוא ימשיך עם ההסכם הזה".