לזה לא ציפינו: לא תאמינו איזו להקה עובדת על אלבום חדש

להקת הפופ-רוק האלטרנטיבי גארבג', שהופיעה בעבר בישראל ונחשבת לאחת מהמפורסמות ביותר בשנות ה-90, עובדת על תקליט שמיני, כך מספרת סולנית ההרכב, שירלי מנסון • כל הפרטים

קהל בהופעה , צילום: אילוסטרציה

להקת הרוק האלטרנטיבי גארבג', שאחראית ללהיטי ענק משנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 החלה לעבוד על אלבומה השמיני.

• להקת גארבג' תופיע בישראל באוגוסט

ההרכב, שמזוהה לקהל הרחב בעיקר עם הלהיט "Stupid Girl", החל לעבוד על אלבום ההמשך לתקליטם מ-2021, "No Gods No Masters", לפני כמה שבועות ספורים - כך מספרת סולנית הלהקה, שירלי מנסון, בראיונות שונים שהעניקה לאחרונה לאמצעי התקשורת בארה"ב ובבריטניה.

גארבג' בהופעה, צילום: Gettyimages

"התחלנו לעבוד על האלבום השמיני שלנו. אנחנו עדיין מרגישים מאוד נלהבים כשמסתייע בידינו ליצור עוד אלבום", היא משתפת בפתיחות ובהתרגשות המלווה את תהליך היצירה. "הייתי מאוד גאה באלבום הקודם שלנו, ואני עדיין. כשסיימנו לעבוד עליו, ידעתי שהוא מאוד טוב ושהצלחנו להוציא תחת ידינו משהו ממש ממש טוב.

"להכין אלבום חדש מרגיש קצת מאתגר באופן מסוים", היא מודה. "אבל מבחינה סגנונית ומוזיקלית, אני יודעת שלעולם לא ייגמרו לנו הרעיונות. כאשר אנחנו מתאספים יחדיו באולפן ומנגנים, מלודיות פשוט מגיעות וכך גם המילים", היא מתארת את תהליך היצירה אותו היא חולקת עם גארבג' מאז 1994.

בנוסף, היא הסבירה כיצד היא מנסה להתחבר לאני הפנימי שלה לפני שלהקתה מתחילה לחשוב על פרויקטים חדשים - זאת על מנת לבטא את עצמה באופן המוזיקלי הכי נכון ועדכני מבחינתה לרגע כתיבת האלבום. "בכל פעם שאני כותבת תקליט, אני שואלת את עצמי 'מה את רוצה לומר הפעם? אלו הם הדברים שאת רוצה לבטא ולהביע לפני יום מותך'", מספרת הזמרת הסקוטית בת ה-56. "ביטוי עצמי במוזיקה תמיד מרגיש מלהיב. אתה אומר לעצמך 'וואו, אלוהים, ממש הצלחתי לגעת בדברים שרציתי להוציא מעצמי ולבטא אותם'".

להקת גארבג', צילום: Gettyimages

מנסון התייחסה בעבר לקריירה ארוכת השנים של גארבג', שפעילים בעולם המוזיקה כמעט כ-30 שנה והודתה כי אין הלהקה לוקחת כמובן מאליו אף לא ביקורת חיובית אחת שהיא מקבלת. "למען האמת, אני חייבת להודות שהגענו לשלב בקריירה שלנו שבו אנחנו פשוט מוכנים לגרוע מכל", כשהיא מתכוונת לכשלונות מסחריים שגארבג' נאלצו להתמודד איתם בעבר, לאחר שני אלבומים ראשונים מצליחים וירידה יחסית מתחת לרדאר המיינסטרים.

הדחיקה של הלהקה אל השוליים קרתה לאחר שחרור אלבומם השלישי מ-2001, "Beautifulgarbage", שלמרות שהניב להיטים כמו "Androgyny" ו-"Cherry Lips", היווה נקודת שפל ראשונה בקריירה של גארבג' ולא הצליח מסחרית במדינות רבות בעולם, ובעיקר בארה"ב. "לכן אנחנו תמיד מופתעים מתגובות חיוביות. למרות השנים הרבות בהן אנחנו פעילים, אנחנו לעולם לא מתרגלים או מצפים שחומרינו יתקבלו בצורה טובה ויזכו לתשואות", היא מודה.

שירלי מנסון בהופעה, צילום: Gettyimages

גארבג' היא להקת רוק-אלטרנטיבי שהוקמה בשנת 1994 על ידי בוץ' ויג (מפיק רוק מפורסם, שבין היתר, אמון על הפקת אלבום המופת האיקוני של נירוונה, "Nevermind"), סטיב מארקר ודיוק אריקסון. כוונת ההרכב עם הקמתו הייתה למרוד בסצנת הגראנג' ה"גברית" ששלטה באותה תקופה ולנסות ליצור סאונד שונה שמושפע ממוזיקה אלקטרונית, פופ, דאנס, רייב, טריפ-הופ ורוק אלטרנטיבי. חברי ההרכב האמריקאים, שהתגוררו והקימו אולפן הקלטות במדיסון, ויסקונסין שבארה"ב, צירפו ללהקה את מנסון הסקוטית, אותה גילו במקרה בשעת לילה מאוחרת, כשצפו ב-MTV בקליפ לשיר של להקתה הקודמת. הם הזמינו אותה לארה"ב לאודישן, ומאז גארבג' הפכו ללהקה מגובשת ופעילה עד היום.

בשנת 1995 יצא אלבום הבכורה שנשא את שמם וזכה להצלחה אדירה ברחבי העולם. הוא מכר כארבעה מיליון עותקים ואף זיכה את הלהקה בפרס "פריצת השנה" בטקס פרסי ה-EMA בשנת 1996. מתוך האלבום יצאו סינגלים שהפכו ללהיטי ענק שנחשבים לקלאסיקות עד היום, כמו "Stupid Girl", "Only Happy When It Rains" ו-"Queer". מנסון הפכה מיד לאייקון נשי בסצנת המוזיקה האלטרנטיבית, כשהתקשורת הכריזה עליה כסמל סקס.

שירלי מנסון בהופעה בשנת 1998, צילום: Gettyimages

בשנת 1998 שחררה גארבג' את "Version 2.0", שנחשב בעיני רבים כאלבומם הטוב ביותר, והצליח לשחזר את הצלחת האלבום הראשון. מתוכו יצאו הלהיטים "Push It", "I Think I'm Paranoid", "Special" ועוד סינגלים מצליחים המושמעים בתחנות הרדיו בעולם עד היום. במסגרת סיבוב ההופעות של האלבום הגיעה הלהקה לישראל לשתי הופעות. בשנת 1999 הקליטה הלהקה את שיר הנושא לסרט "ג'יימס בונד: העולם אינו מספיק", שנחשב עד היום לאחד מלהיטיהם הגדולים ביותר.

בשנת 2001, כאמור, שחררו גארבג' את "Beautifulgarbage", בו ניסו לצאת מהגבולות הסגנוניים שאפיינו את שני אלבומיהם הקודמים, ושילבו בו סגנונות רבים יותר, כגון אלקטרו-פופ, אר אנ' בי והיפ הופ. למרות שנחל הצלחה במדינות מסוימות בעולם ומתוכו יצאו שני סינגלים סמי מצליחים, האלבום נחשב לכישלון מסחרי חרוץ בהשוואה לשני התקליטים הקודמים - ומאז נותרה גארבג' נחלתם של מעריציה האדוקים וחובבי מוזיקה אלטרנטיבית בלבד.

גארבג' בהופעה, צילום: Gettyimages

בשנת 2005 הוציאו גארבג' את אלבומם הרביעי, "Bleed Like Me", בו ניסו לחזור אל מקורות הרוק שאפיינו את יצירתם ההתחלתית. מתוך האלבום יצא הסינגל המצליח יחסית "Why Do You Love Me". בשנת 2007 שחררו אלבום אוסף בשם "Absolute Garbage".

מאותה שנה ועד 2011 לקחה הלהקה הפסקה ארוכה מסצנת המוזיקה הבינלאומית בעקבות תשישות ומיאוס בתעשיית המוזיקה, שלטענתם דחקה אותם לפינה עם ציפיות מגוחכות, לטענתם, להיות "מכונת להיטים". הם שבו ב-2012 עם האלבום "Not Your Kind of People" וחזרו אל הבמות ברחבי העולם. בשנת 2016 הוציאו את "Strange Little Birds", ובמסגרת סיבוב ההופעות אשר קידם את האלבום, הגיעה הלהקה לישראל בפעם השנייה והופיעה באמפי פארק שוני בבנימינה. ביוני 2021 שחררה הלהקה את אלבומה השביעי והאחרון, "No Gods No Masters", שנחשב לאלבום הפוליטי ביותר שההרכב הוציא אי פעם - בו נגעה מנסון במילות השירים בשלטונו של טראמפ בארה"ב ובתנועת Black Lives Matter.

בסוף 2022 שחררו גארבג' אלבום אוסף המאגד את כל הסינגלים שיצאו משנת 1995 עד 2021 כולל שיר שמעולם לא ראה אור בצורה רשמית בשם "Witness to Your Love", שאף יצא כסינגל עם קליפ רשמי שצילמה עבורו הלהקה. כעת, כאמור, נכנסה הלהקה אל שלב הכתיבה וההקלטות לקראת הוצאת אלבומה השמיני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר