אבוקסיס: "הרגשנו נוח מדי"
(באדיבות ONE)
שנים שאומרים לנו שרוב אוהדי בית"ר ירושלים שומרי שבת, ולכן אין טעם שהיא תשחק בשבת כי אף אחד לא יבוא. למרות שבית"ר הביאה מעט קהל ביחס לגודל שלה, למרות שאוהדים רבים שלה אמרו שהם רוצים להגיע לטדי בשבת עם הילדים, האמירה הזאת נצרבה כתורה מסיני. הקהל של בית"ר מסורתי, ולכן אסור לה לשחק בשבת. כשהמשחק מול נס ציונה נקבע לשבת בשעה 15:00, רבים הזדעקו וחזו שהיציעים יהיו ריקים, התחזית שלהם חטפה סטירה בצאת השבת
כ-12,000 אוהדי בית"ר, על פי ההערכות, הגיעו למשחק מול נס ציונה, יותר ממה שהגיעו למשחק מול הפועל באר שבע בתחילת העונה, ורק אלף פחות ממה שהגיעו למשחק נגד מכבי חיפה. בית"ר לא שיחקה שנים בשבת, ומתברר שזה היה לחינם. אוהדי בית"ר רבים הצביעו ברגליים, הם רוצים שהקבוצה שלהם תשחק בשבת בצהריים. גם אי אפשר להגיד שהגידול במספרים הוא בגלל אוהדי הצלחות, כי בית"ר לא רצה לאליפות.
2 צפייה בגלריה
הוכיחו שבית"ר לא שייכת רק לשומרי המסורת
הוכיחו שבית"ר לא שייכת רק לשומרי המסורת
הוכיחו שבית"ר לא שייכת רק לשומרי המסורת
(צילום: אורן בן חקון, ONE)
למעשה התברר שאלפי אוהדי בית"ר הודרו ממשחקי הקבוצה כי היא שיחקה בשעות ובימים שבהם קשה מאוד להגיע לירושלים. גם בתקופות יפות יותר של בית"ר בעשור האחרון, נדיר היה לראות מספרים כאלה במשחקים מול קבוצות לא אטרקטיביות. בית"ר ויתרה מרצון על אלפי אוהדים, ובשביל מה?
בעבר הרחוק, בית"ר שיחקה בשבת כמו כל שאר הקבוצות וזה לא הפריע לאף אחד. פעם היו פחות שיקולים זרים בשיבוצי שעות המשחקים, ואוהדי בית"ר היו יכולים להגיע למגרש עם הילדים שלהם בשבת בצהריים, כמו שאר הקבוצות. מאז שליגת העל התרחבה לימי ראשון ושני, הוחלט בצורה לא רשמית שבית"ר תשחק רק בימים הללו. ב-2013 זה הפך לרשמי כשהקבוצה, אז בראשות אלי טביב, הודיעה שהגיעה להסכם במסגרתו הקבוצה לא תשחק בשבת. בכך היא החליטה שהיא מוותרת על דור חדש של אוהדים. ההחלטה הזו גם יצרה את האקסיומה לפיה רוב אוהדי בית"ר הם שומרי שבת. האוהדים שהתנגדו לקיום המשחק מול נס ציונה אתמול השתמשו בטיעון הזה, שהתברר כרחוק מהמציאות.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
ראו משחק באור יום, והשמיים לא נפלו
(צילום: עוז מועלם)
בית"ר שיחקה בשבת, ילדים וילדות מילאו את היציעים, הקבוצה נהנתה מאווירה ביתית מדהימה, והשמיים לא נפלו. להיפך, הקבוצה ניצחה ולפי התגובות ברשת נראה שלאוהדים נשאר טעם של עוד, ולמשחק הבא שיתקיים בשבת בית"ר תוכל להביא אפילו יותר קהל.
כדורגל משחקים בימי מנוחה ובשעות נוחות, כך עושים ברוב הליגות הטובות בעולם. בישראל החליטו להתחכם וערבבו שיקולים מסחריים עם דתיים, ובכך הרחיקו את אוהדי בית"ר ירושלים מהמגרשים, על ילדים אין מה לדבר.
כעת, יכול להיות שבית"ר קיבלה "כרטיס יציאה מהכלא". היא תשחק מדי פעם בשבת כמו הקבוצות האחרות ותוכל לייצר דור אוהדים חדש. שומרי השבת יכולים להירגע, יהיו להם מספיק משחקים שבהן בית"ר תשחק בשעות הנוחות להם. יהיה איזון בריא, בניגוד למה שהיה עד היום.