ברק בכר מדבר לקראת המשחק מול הפועל ב"ש
(באדיבות ONE)
מה משותף לרועי גורדנה, עומר אצילי, עופרי ארד, רז מאיר, דנילו אספרייה, מוחמד אבו פאני ורמזי ספורי? כולם שיחקו בשנה האחרונה במכבי חיפה והפועל באר-שבע, כשמלבד אספרייה, שנמצא כעת בבית"ר ירושלים, כולם עדיין משחקים עדיין בירוקים ובאדומים. אפילו ניקיטה רוקאביציה הספיק לעבור מבאר-שבע חזרה לחיפה.
אבל הנתון המשותף המשמעותי יותר הוא שכל שבעת השחקנים ברשימה הורחקו בכרטיס אדום בחמשת משחקי הליגה האחרונים בהם השתיים נפגשו. מדובר בשתי הקבוצות שלפחות על פי הטבלה הן הטובות ביותר בכדורגל הישראלי מאז העונה שעברה: חיפה היא האלופה, באר-שבע היא סגניתה והיא זכתה בגביע המדינה כשהיא גוברת בגמר על אותה חיפה. גם העונה הקבוצה של ברק בכר צועדת בראש הטבלה, כשהקבוצה מבירת הנגב נמצאת במקום השלישי. הערב (ראשון, 20:30) הן ייפגשו לקרב ראש בראש נוסף במסגרת הליגה.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה נטע לביא מול שוער הפועל באר-שבע עומרי גלזר, הלדר לופס, איאד אבו עביד, שי אליאס
שחקן מכבי חיפה נטע לביא מול שוער הפועל באר-שבע עומרי גלזר, הלדר לופס, איאד אבו עביד, שי אליאס
יריבות ספורטיבית שמתפתחת לאיבה?
(עוז מועלם)
שבעה כרטיסים אדומים בחמישה מפגשים רצופים. עד כמה הנתון הזה חריג, תעיד העובדה שלפני שתי עונות רק שחקן אחד הורחק בארבעת המשחקים בין הקבוצות: ז'וזואה, מי שהיה אז כוכבה הפורטוגלי של באר-שבע, שמלבד יכולת טכנית נפלאה גם הפיוז הקצר שלו אפיין את התקופה שלו בישראל. עשרה כרטיסים אדומים ספגו הדרומיים בעונה שעברה בליגה, 20 אחוז מהם בארבעת המשחקים בליגה נגד חיפה. אצל חיפה הנתון מדהים הרבה יותר. חמישה כרטיסים אדומים ספגו שחקניה בכל העונה שעברה בליגה, ארבעה מהם במשחקים נגד באר שבע. מדובר בלא פחות משמונים אחוזים.

"קלאסיקו ישראלי"

למרות שלפי הנתונים דווקא שחקני חיפה מאבדים את הראש במשחקים נגד באר-שבע, (אדום אחד ב-28 משחקים נגד שאר הליגה בעונה שעברה לעומת ארבעה מורחקים בארבעת המפגשים עם היריבה מבירת הנגב), בקרב הירוקים מטילים את האחריות דווקא על היריבה. גורם בחיפה התייחס לכך: "בשנים האחרונות המשחקים בין שתי הקבוצות היו מתוחים מאוד, משחקים עם משמעות גדולה, והשחקנים הגיעו ברמת דריכות מאוד גבוהה. כל עוד זו יריבות ספורטיבית הכל בסדר אבל שחקני באר-שבע אלופים בפרובוקציות וזה הורגש במשחקים האחרונים בין הקבוצות. נקווה שהמשחק הקרוב יעבור ברוח ספורטיבי".
3 צפייה בגלריה
עופרי ארד סופג כרטיס אדום
עופרי ארד סופג כרטיס אדום
שבעה כרטיסים אדומים בחמישה מפגשים רצופים. עופרי ארד סופג כרטיס אדום מול באר-שבע בעונה שעברה
(צילום: עוז מועלם)
בבאר-שבע גם מציינים שהמשחקים בין הקבוצות הם בפרופיל גבוהה, מה שיותר יותר עניין מתח ודריכות גם בקרב השחקנים. שחקן בקבוצה אמר: "בגלל ששתי הקבוצות בשנה וחצי האחרונים קרובות אחת לשנייה בטבלה, המשחק ביניהן שקובע מי הקבוצה הטובה בישראל, מה שגרם למפגשים להיות חמים מאוד. לקבוצות גם יש שני קהלים מטורפים שיוצרים אווירה מדהימה. זה יצר מן קלאסיקו ישראלי. אבל מה שרואים על כר הדשא לא משקף את מה שקורה מחוץ למגרש. כשהדופק נרגע, כולנו בסופו של דבר חברים".
לקראת המשחק קיימת בשתי הקבוצות היערכות גם להתמודדות עם נושא ההרחקות. המאמנים התייחסו לכך במסיבות העיתונאים, כאשר האתגר הוא לא רק הרגעת השחקנים. בעונה שעברה גם אנשי הצוות על הספסל היו מעורבים בחלק מהאירועים. עוזר המאמן של חיפה, גיא צרפתי, היה עוזרו של ברק בכר תקופה קצרה כשזה אימן בבאר-שבע. בעונה שעברה עוזר המאמן של באר שבע בחלק הראשון של העונה היה אריק בנאדו, סמל עבר חיפאי והוא גם אימן את הקבוצה. לטענת שחקנים בקבוצה היה לשניים חלק בהלהטת האווירה בין הקבוצות.
3 צפייה בגלריה
גיא צרפתי
גיא צרפתי
התעמת עם אריק בנאדו במחצית המשחק בין שתי הקבוצות בעונה שעברה. גיא צרפתי
(צילום: עוז מועלם)

חם, מתחמם, לוהט

באחד המשחקים האחרונים בסמי עופר שרוני לוי היה על הקווים בבאר שבע ולצידו אריק בנאדו עוד סמל ירוק האווירה הייתה מתוחה מאוד, בנאדו שכח שהוא היה קפטן של הירוקים ואחד הסמלים שם והעימותים בין הספסלים נתנו תחושה שמדובר ביריבת רבת שנים, בהפסקת המשחק בינואר שנה שעברה התעמת רז מאיר עם אריק בנאדו והמגן של הירוקים הורחק בכרטיס אדום לאחר שהקוון דודו ביטון ראה את מאיר דוחף את בנאדו ומתעמת עם אנשי ב"ש. צרפתי, שכאמור גם היום בחיפה וגם לו עבר בבאר-שבע, הורחק בעונה שעברה באחד המשחקים ולאחר מכן בית הדין הרחיק אותו משלושה משחקים נוספים.
מצד שני, שתי הקבוצות גם הוכיחו שהן יודעות להתמודד אחת עם השנייה במשחקים בעלי פרופיל גבוה ולסיים את ההתמודדות ללא מורחקים. זה קרה בגמר גביע המדינה בתום העונה שעברה ובמשחק אלוף האלופים בתחילת העונה הנוכחית. הרבה גם יהיה תלוי בשופט רועי ריינשרייבר שבוודאי נערך גם הוא על מנת לעבור את המשחק הזה בשלום.
פורסם לראשונה: 09:00, 01.01.23