"היה קסם ברבע הרביעי": צפו בקטש מדבר אחרי הניצחון הגדול על אנאדולו
(צילום: ONE)
הביטוי Less is more מאוד הולם את מכבי תל אביב הנוכחית. אתמול היא שיחקה בלי שני שחקנים שהיו בחמישייה עד לאחרונה, פוית'רס ובולדווין, הייתה הרבה יותר טובה מאשר איתם והצליחה לנצח את אלופת אירופה אנאדולו אפס 72:80.
וזה הקסם בכדורסל. לא מספיק לאסוף הרבה שחקנים טובים כדי ליצור קבוצה. צריך גם שהחלקים יתאימו. והחלקים הנוכחיים מתאימים הרבה יותר מהקודמים.
3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
לורנזו בראון שחקן מכבי ת"א
צריך להיות המנהיג היחיד. לורנזו בראון בטירוף, אתמול בהיכל
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ג'יילן אדאמס שחקן מכבי ת"א
ג'יילן אדאמס שחקן מכבי ת"א
עדיף למכבי בלי פוית'רס ובולדווין
(צילום: עוז מועלם)
האם ג'יילן אדאמס שחקן יותר טוב מוויד בולדווין? ממש לא בטוח. אבל בולדווין הוא שחקן שמכדרר הרבה, מה שבא על חשבונו של לורנזו בראון, ואילו אדאמס הוא קלעי טהור, שנהנה מיכולות הניהול של בראון ולא מרגיש צורך לקחת חלק מהן. האם ג'ייק כהן שחקן יותר טוב מפוית'רס? ברוב האספקטים כנראה שלא. אבל יש לו קליעה מבחוץ. וליד ג'וש ניבו, שלא מסוגל לעשות סל מיותר ממטר, הוא מתאים הרבה יותר. כי אחד שלא מסוגל לקלוע מבחוץ עוד אפשר להכיל. אבל שניים כאלה ביחד בחמישייה זה אסון. ומה שנכון לגבי כהן נכון כמובן גם לגבי ג'רל מרטין.
מכבי הובילה 10:19 עד שהחלו החילופים, ואז היתרון האיכותי של הסגל של אנאדולו בא לידי ביטוי - בעיקר ברבע השני. מכבי שילבה שחקנים שהורידו את רמתה, הטורקים עם הסגל העמוק שמרו על רמת ביצוע גבוהה, וסיימו את המחצית ביתרון נקודה. אלה היו בדיוק הדקות שהראו מה צריך להיות התפקיד של בולדווין בקבוצה הזאת: המנהיג של החמישייה השנייה, זה שדואג לכך שהיא תייצר נקודות כמו הראשונה ומנהל את העניינים כשבראון נח. אם הוא יבין את הערך של התפקיד הזה ולא ייפגע בגלל שאיבד את מקומו בחמישייה, זה יהיה נהדר לקבוצה.

לפתע, מכבי ת"א הפכה לקבוצת הגנה

ברבע השלישי, כשבראון היה בחוץ, אנדולו ברחה. זה קרה גם בגלל דקות פחות טובות של קטש. ככלל, הוא ניהל את המשחק מצוין, השתמש בהרכבים מאוזנים, עשה קצת ניסויים אבל ידע לסגת כשהסתמן שהם לא מצליחים. אבל ברבע הזה הוא חזר על השימוש בצמד הולינס והיליארד ביחד במגרש, שנכשל כבר במחצית הראשונה. ההתקפה יצאה מאיזון, מכבי סיימה את הרבע בפיגור של שמונה נקודות.
3 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
תקופה מעולה לקבוצה שלו. קטש
(צילום: עוז מועלם)
ואז הגיע הרבע האחרון, מכבי עברה די מהר להרכב נמוך עם מרטין כסנטר וקולסון בעמדה 4, והפכה לפתע לקבוצת הגנה מצוינת ולוחצת, אירוע יוצא דופן במשחק הזה וגם די נדיר בעונה כולה. ארבע וחצי דקות לסיום היתרון עבר למכבי, הטורקים נעלמו, לורנזו בראון לא הפסיק לקלוע, והקבוצה שייטה לניצחון. הישג יוקרתי מול קבוצה עמוקה ועתירת כוכבים (אבל עם חולשה גדולה בעמדה 4, אותה מאייש א'מבייה האנמי).
אז מה עושים עכשיו? מביאים שחקן במקום פויתרס או לא? מצד אחד, עומק כנראה לא מזיק. אבל אם כבר מביאים, השאלה היא לאיזו עמדה. כרגע הכי חסר שחקן יציב לעמדה 3 ליד קולסון כי היליארד לא פוגע. להביא תואם פויתרס זה פשוט מיותר.
ומצד שני, מכבי בתקופה מעולה. שחקן חדש יכול גם לפגוע במרקם שנוצר. אם פתחנו בפתגם נסיים גם עם אחד: "אם זה לא שבור, אל תתקן את זה".