הלוואה לעסקים - כל מה שצריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה לפתיחת עסק

פתיחת עסק חדש היא אירוע משמעותי. מדובר על יציאה מאזור הנוחות, שהופכת את מקים העסק לאדם התלוי כלכלית אך ורק בעצמו. להרבה אנשים שמעוניינים לפתוח עסק חדש, אין תמיד את האמצעים הכלכליים לכך, ולכן הם פונים לגופים שונים על מנת לקחת הלוואה לפתיחת עסק. אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת לפני שלוקחים הלוואה כזאת

הלוואה לעסקים, צילום: pexels

בשיתוף לאומי

מהי הלוואה לפתיחת עסק?

קודם כל, חשוב להבין מהי הלוואה לפתיחת עסק, לפני שפונים אל גוף מסוים על מנת לקחת הלוואה כזו. מדובר בהלוואה כספית שנפרסת על פרק זמן מסוים ומאפשרת ללווה להגיע אל היכולת הכלכלית הדרושה לו להקמת העסק ולתפעולו בשלבי ההרצה. הלווה מצידו יצטרך להחזיר את סכום ההלוואה עם ריבית מסוימת, לאחר פרק זמן הידוע מראש לו ולגוף ממנו הוא לווה.

מה אתם הולכים לעשות עם הכסף?

לפני שאתם לוקחים הלוואה כלשהי, מוטב שתדעו מה אתם הולכים לעשות עם הכסף. העולם העסקי כולל כיום תחומים רבים ומגוונים, המאפשרים ליזמים ולעצמאים להקים עסקים שונים.

לכל עסק יש את הצרכים הכלכליים שלו. למשל, אם מישהו מעוניין להקים חנות כלשהי, הוא יצטרך לקחת בחשבון תשלומי שכירות. מצד שני, אדם המקים עסק אינטרנטי יכול למצוא את עצמו זקוק לעלויות מופחתות. הבנה של מה תעשו עם הכסף אותו אתם לווים תאפשר לכם להבין כמה כסף אתם צריכים ללוות מלכתחילה.

 

תוכנית עסקית והחזרת ההלוואה

הבנה של מה תעשו עם הכסף שאתם לווים היא חלק מתוכנית עסקית שתאפשר לכם להחזיר את הכסף אל הגוף ממנו לוויתם, ללא בעיות וללא עיכובים. תוכנית עסקית היא פרטנית ונוגעת בעסק שלכם באופן אישי. התוכנית העסקית תשרטט קווים להקמת העסק, עד להפיכתו לכזה שמייצר הכנסות לבעליו. באמצעות אותן הכנסות מצופה שבעל העסק יוכל להחזיר את ההלוואה.

חשוב לזכור שלעסקים רבים יש תקופת הרצה, בה הם לא רווחיים. זה דבר שצריך לקחת בחשבון בכל הנוגע להחזרת ההלוואה. לא מדובר על הלוואה כמו מימון לרכב של שכיר למשל, שיכול להחזיר אותה באמצעות חיסכון מהמשכורת החודשית שלו, אלא בהלוואה שבמרבית המקרים תלויה בהצלחת העסק של הלווה.

 

מיקסום התנאים שלכם

לכל הלוואה יש תנאים מסוימים. התנאים הללו מתייחסים אל הריביות אותם תצטרכו לשלם, הסכום הכספי אותו תקבלו ופרק הזמן שבסופו תצטרכו להחזיר את הכסף. לפני שלוקחים הלוואה לפתיחת עסק, חשוב לפעול בצורה אקטיבית על מנת למקסם את אותם התנאים.

תוכלו למקסם את תנאי ההלוואה שלכם על ידי הצגת תוכנית עסקית מסודרת, שתמחיש בפני הגוף ממנו אתם מלווים את הסיכוי שלכם להחזיר את ההלוואה בזמן ללא בעיות כלשהן.

 

ממי מלווים?

במדינת ישראל ישנם כמה גופים שיכולים להלוות לכם סכומים כספיים שונים לפתיחת עסק. הבנקים, חברות האשראי, קרנות מטעם הממשלה, קרנות פרטיות וגופים חוץ בנקאיים יכולים לספק הלוואות כאלו.

כדי לבצע את ההלוואה האידיאלית עבורכם, מוטב להשוות בין התנאים השונים המוצעים על ידי הגופים המלווים. למשל, קרנות ממשלתיות יכולות להציע תנאים אטרקטיביים, אך נדרשת לא מעט עבודה כדי לקבל מהן הלוואה. אם אתם זקוקים לסכום גדול ולמלווה יציב שמעמיד תנאים סבירים להלוואה, בנקים יוכלו להוות אופציה טובה.

 

סוג ההלוואה

גופים שילוו לכם כסף לפתיחת עסק, כמו בנקים, יכולים להציע לכם סוגים שונים של הלוואות. הלוואה בריבית קבועה או בריבית משתנה, הלוואת בלון וריבית צמודה או לא צמודה למדד. לפני שחותמים על הלוואה, חשוב ללמוד את המושגים השונים ולהבין את המשמעויות וההשלכות שצפויות בעת חתימת הלוואה מסוג כלשהו.

 

כתבה זו אינה מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל

 

בשיתוף לאומי

כדאי להכיר