שבתאי ולוין נפגשו לקראת ההשבעה: כוחות יתוגברו למקרה של פריצה למליאת הכנסת

המפכ"ל נועד עם יו"ר הכנסת היוצא ועם היו"ר הנכנס אוחנה • בפגישה הועלתה אפשרות קיצון לשיבוש האירועים על ידי גורמי שמאל קיצוני • גורם משטרתי בכיר: "לכוחות ניתנה הנחיה חד משמעית למנוע את שיבוש ההשבעה"

משכן הכנסת , צילום: ליאור מזרחי

חשש לאירוע חריג בזמן ההשבעה: יו"ר הכנסת היוצא יריב לוין נפגש היום (רביעי) בלשכתו עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כדי להיערך לתרחיש קיצון שבו גורמי שמאל קיצוני יפרצו למליאת הכנסת במהלך ההשבעה.

בשיחה השתתפו גם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, קצין הכנסת יובל חן, גורמים נוספים במשטרה, משמר הכנסת וכן יו"ר הכנסת המיועד אמיר אוחנה ויו"ר הקואליציה הבא אופיר כץ, שצפוי לנהל מחר את ישיבת המליאה כמ"מ היו"ר.  

שבתאי בכנסת, צילום: אורן בן חקון

אחד מתרחישי הקיצון שהוצגו הוא פריצה למשכן בזמן ההשבעה, בדומה לאירועי הקפיטול בינואר 2021. המפכ"ל הנחה לתגבר מחר את נוכחות המשטרה בכנסת. מחשש שגורמי שמאל קיצוני ינסו לפרוץ אל הכנסת בין היתר כדי למשוך בין היתר את תשומת לב התקשורת העולמית, החל מהבוקר יתפרסו כוחות רבים סביב הכנסת כדי למנוע שיבושים על מפגינים ביום השבעת הממשלה.

גורם משטרתי בכיר אמר כי "לכוחות ניתנה הנחיה חד משמעית למנוע את שיבוש ההשבעה". יודגש כי לקראת כל השבעת ממשלה מתכנס דיון אצל יו"ר הכנסת ביחד עם אנשי המשטרה במטרה לדון בהיערכות המשטרה, לאור ההתרעות והמיידעים הקיימים. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר