הסצנה המעולה של "הלוטוס הלבן" וההפתעה של בן סטילר: 2022 בטלוויזיה

משבוע לשבוע עברנו מסדרה אחת לאחרת ורק ניסינו (בקושי רב) לעמוד בקצב • מהסדרה ששברה לנו את הלב ועד הטראש ששבר כל שיא - ניר וולף אסף עבורכם את הרגעים הגדולים של השנה החולפת

הריקוד של וונסדיי, צילום: נטפליקס

השנה שהיתה: תאשימו את ה־FOMO ואת הרשתות החברתיות, אבל התחושה הציבורית היא שעלינו לצפות בכמה שיותר סדרות כדי להיות חלק מהשיח ולהבין על מה מדברים. וככה, כל בינג' שנגמר מסמל את תחילתו של בינג' חדש. "יש כל כך הרבה תוכן, מיליארד סדרות, וכולם בקושי עומדים בקצב. האמת היא שזה חונק", הסביר איתן בדיאלוג שהתנהל בין הדמויות של "הלוטוס הלבן" - עוד סדרה שמוכרחים לצפות בה.

מצד שני, אותה רדיפה אינסופית אחרי כמה שיותר סדרות מייצרת אצלנו לחצים, תחושת פספוס וחרדה מספוילרים, וגם ככה עוד חודש כבר ידברו על סדרות אחרות. אז לשמחתנו (או לצערנו) בשנת 2022 היו לא מעט תכנים טובים ליהנות מהם.

הסצנה: הסצנה שפיצחה את התעלומה מי מת בעונה השנייה של "הלוטוס הלבן" עמדה בציפיות. נהוג שסדרות מגישות לצופים רצח המוני בצורה ויזואלית ואלימה, ובדרך כלל ביקורתית, אך כאן - סצנת הירי על היאכטה, שהוצגה מזווית חרדתית, ייצרה רגע מינימלי, מצחיק ומקורי, שהסתיים בקליימקס מרשים: מוות דבילי בנפילה, שהתכתב עם דמותה הכה מטופשת של טניה (ג'ניפר קולידג').

מתוך "הלוטוס הלבן", צילום: באדיבות yes

הנבל: ג'ון פול, הגבר המתעלל שכולם ייחלו למותו בדרמה "אחיות רעות" (אפל TV), נבנה מאלמנטים המייצגים נבלים עכשוויים. אמן גזלייטינג ומאסטר במניפולציות, שמתענג על רוע. נבל לא מורכב, אך מניאק עם קבלות. גם הומלנדר, הנבל העוצמתי של "הבנים" (אמזון), פרץ בעונה השלישית את מחסומי המוסר, והפנים כי הקצנה רק מחזקת את מעמדו. מטאפורה נכונה למציאות חיינו.

גורמה: פרק 7 של "הדוב" (דיסני+) עשוי מ־18 דקות של וואן־שוט קלסטרופובי ואינטנסיבי, שדוחס פנימה את הקטסטרופה שהיא "עולם הקולינריה והמסעדנות" בהתגלמותה. הווה אומר, פרק שלם שצולם בטייק אחד ובמצלמה אחת. שיעור ביצירה מקורית.

הריקוד: כצפוי, בנשף של בית הספר למוזרים היתה זו וונסדיי שגנבה את ההצגה. השמלה השחורה, האדישות והריקוד המטמטם במרכז הרחבה הם ערבוב של מה שעשה את סדרת הנעורים "וונסדיי" (נטפליקס) להצלחה מסחררת. עם שיר מידבק וכוריאוגרפיה רובוטית, מוזרה, חריגה וחושנית - טיקטוק התאהב בריקוד, ומשם הקאמבק של משפחת אדמס הושלם.

לב שבור: אי אפשר לא לחוש חמלה כלפי הדמויות של "זה הולך לכאוב" - רופאים, אחיות, סטאז'רים שבקושי מחזיקים את מערכת הבריאות ואת עצמם בחיים. סדרה חדה כמו סכין מנתחים, שמבליטה את השפעת שחיקת הצוותים במערכת הציבורית. היא מתרחשת באנגליה, אך רלוונטית מאוד לישראל.

טראש לפרצוף: נטפליקס והארי ומייגן, נגד בית המלוכה והצהובונים. זה לא סלוגן - אלא קרב אמיתי, שאת המערכה הראשונה שלו חווינו באמצעות סדרת דוקו מאשימה שצילם הזוג וששברה שיאי צפייה. המלכה מתה, יחי המלך החדש - הוד נטפליקסיותו.

הארי ומייגן. מתוך הסדרה, צילום: נטפליקס

השיר: מכיוון שטלוויזיה מקדשת את הוויזואליה, קשה להסביר את כוחו של הסאונד בחבילה. "Running Up That Hill" הוא דוגמה מצוינת לכיצד שימוש נכון בשיר יכול להגביר את חוויית הצפייה, ואף להחיות מחדש את השיר. "העולם השתגע", אמרה הזמרת קייט בוש אחרי שעונה 4 של "דברים מוזרים" (נטפליקס) הקפיצה את הלהיט לצמרת המצעדים העולמיים - 37 שנה אחרי שהוקלט.

מתוך "הניתוק", צילום: Apple TV+

הבמאי: לא תאמינו, אבל דווקא השחקן האבסורדי בן סטילר חתום כמפיק וכבמאי על הדרמה הפסיכולוגית המותחת ומעיפת־המוח "ניתוק" (אפל TV), שהיתה הסדרה הטובה של השנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר