"יושבים כאן שרים ורבנים": למסעדה הכשרה במתחם התחנה בת"א יש סיפור מיוחד

כשאבי ארבוב חזר ארצה משליחות חב"ד בברזיל, הוא הבין שבתל אביב יש ביקוש למסעדה עם כשרות מהדרין • כשלא מצא כזו, הוא הצטרף ל"רג'ינה בתחנה" - והפך אותה לכשרה • אז איך המנות שלה מתמודדות עם השינוי, ואיך שורדים בתקופה כזו שבה כל המחירים עולים? • וחכו שתקראו מה חשבנו על הסטייק שלהם

סטייק אנטרקוט ב"רג'ינה בתחנה", צילום: נועם (דבול) דביר

ליד השולחנות הכחולים של מסעדת "רג'ינה בתחנה", הפועלת במתחם התחנה בתל אביב, פגשנו את בעלי המקום, אבי ארבוב, שהגיע לתחום ללא ידע מוקדם לאחר שהיה בשליחות בברזיל מטעם חב"ד במשך ארבע שנים.

"כשחזרתי לארץ בשנת 2016, שליח חב"ד בתל אביב אמר לי שאנשים רבים שמגיעים לעיר מתקשרים אליהם ומבקשים המלצות למסעדה עם כשרות של חב"ד, שכמעט ואין כאלו בישראל", סיפר. "אמרתי לו שאין בעיה, והתחלתי לחפש מקומות לפתוח או להפעיל מסעדה כזו, עד שהגעתי למקום הזה. לא היה לי שום מושג במסעדנות עד אז".

למעשה, ארבוב לא היה מי שפתח את המסעדה, אלא נכנס אליה כשותף – ורק אז היא נהפכה לכשרה. שנתיים קודם לכן היא הייתה שייכת לדפנה בר-ציון, מסעדנית וזמרת שנרצחה על ידי בעלה (שממנו נפרדה), המוזיקאי אילן בן-עמי.

המבורגר ב"רג'ינה בתחנה" // צילום: נועם (דבול) דביר

המסעדה נמצאת במתחם התחנה בתל אביב-יפו, בבית עתיק לשימור: "המקום הזה מאוד מיוחד. הוא משלב כמה חדרים, ולכן יכולים להגיע לכאן קהל מגוון, כך שכל אחד יכול להרגיש בנוח. אני גם מקפיד שהצוות יהיה מגוון, כך שיש פה מלצרים חילונים ודתיים כאחד, כי אני רוצה את השילוב הזה. בשישי אנחנו עובדים חצי יום ואז פותחים שוב במוצאי שבת".

זו תקופה שבה מסעדות מתקשות לשרוד. מחיר חומרי הגלם עולה, החשמל מתייקר, הלקוחות שומרים יותר על הכסף שלהם וקשה למצוא עובדים.

"אנחנו מתמודדים עם פוסט-קורונה, שבמהלכה מחירי חומרי הגלם עלו משמעותית. אם פעם גלון שמן היה עולה 63 שקלים, היום הוא עולה 140 שקלים. הלחם, הטחינה, מוצרי הנייר, הכל עלה. גם מחירי הבשר עלו, אבל באחוזים נמוכים יחסית. לצד זה, קשה למצוא עובדים טובים. כל הדברים האלה גורמים לעליית המחירים גם בתפריטים, אבל אנחנו עדיין לא העלינו מחירים".

קרפצ'יו סלק ב"רג'ינה בתחנה", צילום: נועם (דבול) דביר

ומה עם האוכל במקום? ובכן, למסעדה יש אווירה משפחתית, אם כי לפעמים מעט רועשת. ניתן למצוא בה חילונים, חרדים ולובשי כיפות סרוגות, כיאה למקום. סטייק האנטרקוט (168 שקלים) היה מוצלח במיוחד, ואם לחדד את דעתנו עליו – הוא היה מהטובים ביותר שאכלנו לאחרונה בתל אביב. גם המבורגר האנטרקוט (84 שקלים) היה מעולה.

במסעדה ישנה מחלקה מיוחדת ליישון בשר ושלל סטייקים עם עצם, ועדיין יש בתפריט שלה מנת דגים (סביצ'ה מוסר ים – 64 שקלים), מה שגורם לכך שהיא מתמודדת עם פערים בין מנות טובות מאוד לכאלו שהיו פחות מומלצות.

אחרי המנות האלו, הגענו כמובן לקינוחים. בחרנו בסופלה שוקולד לצד גלידה (44 שקלים), שהחזיר אותנו לסטיגמה שלפיה מסעדות כשרות הן פחות טובות. "למסעדות כשרות יש מוגבלות, בטח אם יש להן כשרות מהדרין כמו אצלנו", אומר ארביב. "אנחנו בהחלט מוגבלים בקינוחים, שחייבים להישאר פרווה. בסופו של דבר, מי שאוכל כשר – נהנה מהאוכל פה. יושבים כאן לא מעט רבנים שמגיעים ארצה, חברי כנסת ושרים – מכל קצוות הקשת".

סופלה שוקולד ב"רג'ינה בתחנה" // צילום: נועם (דבול) דביר

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר