סיבה לדאגה? המדינות שכבר החזירו את הגבלות הקורונה

הודו, מלזיה ויפן הודיעו על הגבלות חדשות • במקביל, בארה״ב שוקלים להגביל את כניסת התיירים מסין, שחווה גל תחלואה משמעותי בימים אלו • עם זאת, גורמים בענף התיירות בישראל ציינו כי קצב ההזמנות נמשך כרגיל

בדיקות קורונה בסין (ארכיון), צילום: GettyImages

חשבנו שהקורונה מאחורינו, השמיים נפתחו ברוב מדינות העולם וחברות התעופה חזרו לימים הטובים שזכרו מהתקופה שקדמה לקורונה.

בסוף השבוע האחרון, הודו הייתה המדינה הראשונה שהודיעה כי המגיעים ממדינות עם תחלואה גבוהה, יצטרכו לבצע בדיקת קורונה כדי להיכנס להודו ואם התוצאה תהיה חיובית, הם יאלצו להיכנס לבידוד. הודו קיבלה את ההחלטה אחרי שכבר הסירה את כל ההגבלות, המדינות שהמגיעים מהן להודו מוגבלים בצורה הזאת כרגע הן סין, יפן, תאילנד, הונג קונג ודרום קוריאה.

בהודו מחזירים את המגבלות,

הודו היא לא היחידה, מייד אחריה גם מלזיה הודיעה על הגבלות חדשות בכניסה אליה, מדינה שלא ממש רלוונטית לתייר הישראלי שלא יכול להיכנס אליה עם דרכון ישראלי.

אחרי מלזיה, הודיעה גם יפן כי היא תגביל את כניסתם של המגיעים מסין החל מ-30 בדצמבר. המשמעות היא שכל מי שינחת ביפן אחרי שיגיע מסין, כולל אזרחים יפנים, יצטרך לבצע בדיקה ואם יקבל תוצאה חיובית, ייכנס לבידוד במתקן ממשלתי.

אחרי שלוש המדינות המשמעותיות הללו, הבוקר פורסם בארה״ב כי המדינה שוקלת להגביל את כניסת התיירים מסין, מדינה שכאמור חווה גל תחלואה משמעותי בימים אלו. על פי הדיווח ברויטרס, בארה״ב מודאגים ממצב התחלואה בסין שהיא בעצמה, הודיעה שתסיר את חובת הבידוד אחרי הכניסה אליה ב-8 בינואר.

נכון לעכשיו, עדיין מוקדם לקבוע האם ההגבלות יסתיימו כאן, או שמא מדינות נוספות שבהן יהיו התפרצויות קורונה יצטרפו לרשימת המדינות המוגבלות ביעדים שונים בעולם. בשיחות עם גורמים בענף התיירות בישראל הם אומרים כי אין חשש של נוסעים וקצב ההזמנות נמשך כרגיל, כל עוד אין ממש השפעה על המגיעים מישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר