יום ראשון, 09.06.2024 שעה 19:24
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

זוארץ נגד חסון: הקרב על תפקיד יו"ר ההתאחדות

219 קבוצות הכדורגל יבחרו את יו"ר ההתאחדות אחרי מערכת בחירות סוערת ורוויית יצרים כפי שלא הייתה מעולם. האם תהיה מהפכה? הערב נדע מי המנצח הגדול

|
שינו זוארץ ואורן חסון (שחר גרוס)
שינו זוארץ ואורן חסון (שחר גרוס)

אורן חסון נגד משה שינו זוארץ – אחד מהשניים יוכרז הערב כיו"ר ההתאחדות לכדורגל לארבע השנים הקרובות. מעולם לא היו בחירות אמיתיות על תפקיד יו"ר ההתאחדות, תמיד הכול היה מוסדר מראש. לראשונה, יש מאבק בחירות אמיתי על התפקיד בין היו"ר המכהן חסון לבין זוארץ, שכיהן בעבר בתפקיד, אבל הבין שהוא לא יכול לשנות ועזב.

הפעם, נראה שזוארץ מגיע לתפקיד הרבה יותר מנוסה, מבין ולמוד מהפעם הקודמת. חסון, 51, משמש בתפקיד בשלוש השנים האחרונות ואילו זוארץ, 50, החליט לחזור לתפקיד עם תוכנית סדורה.

זאת הייתה מערכת הבחירות הכי מכוערת שהייתה אי פעם, שלוותה בהאשמות רבות אחד כלפי השני, כאשר חסון ניסה למנוע את ההתמודדות של זוארץ ועתר שלוש פעמים לפסילתו בטענה לניגוד עניינים, אך ועדת הכשירות ובית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל לא קיבלו את העתירות שלו ואישרו לזוארץ להתמודד על התפקיד.

שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

יעקב שחר, הבעלים של מכבי חיפה, התייצב לצדו של זוארץ בתמיכה גלויה, יחד עם מכבי ת"א, בית"ר ירושלים, הפועל ת"א, מכבי נתניה, נס ציונה, הפועל ירושלים ולא מעט קבוצות מהליגה הלאומית, ליגה א', ב' וג'.

לצד חסון, התייצבו אלונה ברקת הבעלים של הפועל ב"ש, ג'קי בן זקן, בעל הבית האמיתי של מ.ס אשדוד, אבנר קופל ממרכז בית"ר וכמובן מרכז הפועל שבתחילה לא רצה לתמוך בחסון, אך קיבל הוראה מיו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד שהתערב בבחירות לתמוך בחסון, ואנשי המרכז מילאו אחרי הוראות בעל הבית.

אורן חסון (יונתן גינזבורג)אורן חסון (יונתן גינזבורג)

חסון לאורך כל הדרך אמר שהוא בטוח בניצחונו, ואמר שהוא הוביל את ההתאחדות לתקופה הכי טובה שלה. הוא הוביל אג'נדה בה האשים שהקבוצות הגדולות רוצות להשתלט על ההתאחדות, אבל את האג'נדה הזאת אפילו לא קיבל איזי שרצקי, הבעלים של קריית שמונה, שתומך בו ואמר: "יענק'לה שחר לא יפעל נגד הקבוצות הקטנות, זה לא יקרה".

שלוש רשימות מתמודדות על מקום בהנהלת ההתאחדות לכדורגל, בסופו של דבר חברי ההנהלה הם אלו שבוחרים את היו"ר. יש את רשימת מרכז מכבי תחת מכבי פתח תקווה בראשות אבי לוזון, שחוזר להנהלת ההתאחדות. יחד איתו בין השאר: באסם סולימאן שאמור לרכוש את מכבי אחי נצרת, לירון כהן רכזת הכדורגל במרכז מכבי, ערן אמין כהן ממכבי יפו, יעקב גלאם ממכבי כישרונות חדרה נשים, תאמר נופי מבני אילת, רמזי בדיר מכפר קאסם, מני יאסו ממכבי אשקלון, אריאל אברהם ושירי גולד שחקנית לכדורגל לשעבר שעוסקת כיום בניהול.

אבי לוזון (רדאד ג'בארה)אבי לוזון (רדאד ג'בארה)

ברשימה של מרכז הפועל תחת בני סכנין, הפועל ב"ש ובני יהודה בראשות אורן חסון נמצאים בין השאר: אלונה ברקת  הבעלים של הפועל ב"ש, מוחמד אבו יונס יו"ר בני סכנין, יוסי אדרי מנכ"ל קריית שמונה, רז קינסליך ראש עיריית ראשון לציון, מיכאל כיחלה וייסמן רכז הכדורגל במרכז הפועל, עאבד טיטי מהפועל טיטי, מירב שרת עובדת עיריית אשדוד, שאול שניידר נציג בית"ר ת"א, מיכל ראובן ממכבי ב"ש, אביחי יחיא מהפועל כפר שלם, יניב נח מרמת ישראל, אבי קאופמן יו"ר וועדת הנוער בהתאחדות ומשה דמאיו מבני יהודה.

ואילו הרשימה של שינו זוארץ היא רשימה עצמאית, לא קשורה למרכזים תחת מכבי חיפה, בה חברים בין השאר: מוחמד מחאג'נה אבו-עלאם יו"ר הפועל אום אל פאחם, שרון ניסנוב מבעלי הפועל ת"א, קרן בן נשר יו"ר הפועל עכו, שמעון מימון שמייצג את הפועל פ"ת נשים, שי אהרון מנהל מקצועי של הפועל ירושלים, כפיר אדרי מנכ"ל בית"ר ירושלים, עו"ד מורן מאירי היועץ המשפטי של מכבי ת"א, דלית צימרמן סמנכ"לית הכספים במכבי חיפה, אורית רז, עינב חזוונלד יו"ר הפועל ר"ג, גיל לב יו"ר מכבי נתניה, רועי אלנקווה מנכ"ל נס ציונה וירין גריאה מהפועל מחנה יהודה מליגה ב'.

שינו זוארץ (שחר גרוס)שינו זוארץ (שחר גרוס)

הרשימה של לוזון כבר הודיעה כי היא תומכת במועמדות של זוארץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות. נציגי 219 קבוצות הם בעלי זכות הבחירות לבחירות היום, שיתקיימו בבית הנבחרות בשפיים. כל הבוחרים והנבחרים יחלו להגיע החל מהשעה 14:00, אך האסיפה הכללית של הבחירות והקלפיות יפתחו בשעה 16:00. בסך הכול לבוחרים יש 1,227 נקודות אם כל ה-100% יגיעו, דבר שבדרך כלל לא קורה.

אך בגלל העניין הרב שיש הפעם בבחירות, יודעי דבר מעריכים כ-90% הצבעה. הקולות שיש לקבוצות מתחלקים. קבוצה בליגת העל וליגה לאומית שווה 20 נקודות, משמע קבוצות ליגת העל וליגה לאומית שוות יחד כ-600 נקודות, כמעט מחצית מהקולות. בליגת העל לנשים שווה כל קבוצה 10-15 נקודות, כאשר כל שנת ותק מוסיפה נקודה.

בליגה א', כל קבוצה שווה 10 נקודות, בליגה ב' וליגה לאומית לנשים כל קבוצה שווה 2 נקודות ואילו בליגה ג' כל קבוצה שווה נקודה אחת. לאחר סגירת הקלפיות, וההכרזה כמה חברי הנהלה יש לכל רשימה, תתכנס מיד הנהלת ההתאחדות לכדורגל החדשה לישיבה בה תבחר את היו"ר לארבע השנים הקרובות. 

אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */